Inderesin kahvihuone (Osa 8)

30 tykkäystä

Taitaa olla pörssissä kapitulaatio lähellä, kun kassavirta-ketjussa keskustellaan pullojen keräämisestä! :smile:

38 tykkäystä

Itsellä olisi enemmän rahaa nyt, jos olisin pörssisijoittamisen sijaan kerännyt vaikkapa yhden pullon maasta viimeisen 5 vuoden aikana.

45 tykkäystä

Tuli katseltua Euroviisuja viisi tuntia Areenasta. On se vaan hienoa, ai ettien että mä nautin. Kroatian Rammstein -tyylinen vähäeleinen mahtipontisuus teki vaikutuksen. Tosi kova veto oli kyllä. Sveitsi ja Ukraina hyviä myös. Suomi on tässäkin asiassa taas kuriositeetti maailman laidalla, perse paljaana :face_with_peeking_eye: Mutta hyvin veti Suomikin ja finaaleita odotelemaan siis.

4 tykkäystä

Kuten asunnon ostossa yleensä, on sijainti tärkein kriteeri. Tästä johtuen jättäisin tarjouksen 25400 ja siitä voi sitten lähteä tinkimään.

1 tykkäys

Kohta enää vain @Verneri_Pulkkinen puuttuu :slight_smile:

13 tykkäystä

Oisko tässä Suomen ‘perse paljaana’ olemisessa jotain vertauskuvallista taloutta, velkaantumista ja tulevaisuutta ajatellen…

Vakavasti ottaen… Lordin rymistelyn jälkeen ei ole ollut mitään innostavaa. JMO.

4 tykkäystä

Milloinkas EKP piti ilmoittaa koronlaskusta? Eikö se tässä piakkoin pitänyt olla.

6 tykkäystä

Kesäkuun kokouksessa on odotus ekasta leikkauksesta.

Huom. tuo on jo markkina-odotuksissa! Ja markkinakorot ovat reagoineet etukäteen. Esim. 12kk euribor on 3,6 % jne.

Ehkäpä psykologisesti ekalla laskulla on arvoa, mutta luulisi markkinan elävän odotuksissa eli katsovan vuoden päähän johonkin 3 % maissa liikkuvaan korkotasoon jos ulkoa muistan oikein. :smiley:

19 tykkäystä

Keskivertolukijan ensireaktio raportin tavoitehintaan, mihin lukeminen sitten jääkin:

32 tykkäystä

23 tykkäystä

Fiilikseni kun @Ituhippinen kertoo samassa viestissä muuttaneensa salkkunsa laadukkaampaa suuntaan ja samalla myyneensä salkkunsa laadukkaimman yhtiön pois

7O8E

the-office (1)

46 tykkäystä

Tämä vuosi on ollut vahva, mutta ollaan uusien asioiden äärellä.

Mitä sijoittajan pitää tehdä kun omistusten kurssit nousee? Onko pakko myydä Fortumit kun muutkin forumilla myy?
Entä Terveystalo joka huitelee jo todella merkittävissä plussissa itselläni.

Hankalaa hommaa tämä!

(jees jees, tiedän pitäisi määrittää myyntihinnat etukenossa jne, mutta kun ei jaksa seurata kokoajan)
(jees jees, shiftaan aktiivisesti enemmän passiiviselle rahastopuolelle)

3 tykkäystä

Puolustukseni tarkoitin enemmän suurempaa kuvaa, jossa yritän valita nyt halventunutta laatua salkkuun, mutta kieltämättä tässä kontekstissa laatu on hieman kyseenalaisessa valossa :joy:.

5 tykkäystä

Olen alkanut näkemään Boreon vero-omaisuutena: mitä enemmän osake laskee, sitä arvokkaampi veroässetti minulla on salkussa hallussa.

45 tykkäystä

image

42 tykkäystä

101 tykkäystä

Itse en sijoita hesuliin ennenkuin hallitus suostuu nostamaan pääomaveron vähintään 50%. Tällöin valtio kuittaisi puolet hesuliloton kustannuksista ja itse voisi nauraa matkalla pankkiin.

20 tykkäystä

Osinkopuolue voisi kieltämättä ajaa seuraavaa muutosta.

Pääomavero vähintään 50 %:iin, mielellään enemmän jotta saadaan treidaajat kuriin (sen lisäksi tietysti transaktiovero).

Osinkojen verovapaus 100 %:iin, jolloin niiden efektiivinen vero laskee nollaan.

Omien osakkeiden ostoihin vähintään 10 % rankaisuvero.

37 tykkäystä

:scream:

Tällaisten ehdotusten jälkeen Osinkopuolue pitäisi välittömästi kieltää äärijärjestönä…

16 tykkäystä