Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Fixonomi Oy.

Kannattaa koittaa. Asennushommia toimeksiantopohjaisesti. Jos oot yrittäjähenkinen, sopii sulle. Jos tykkäät 8-16 työsuhdeduunista, en suosittele.

1 tykkäys

Jos kevyt etätyö kiinnostaa, vain muutama tunti päivässä tarvitaan, niin osakkeiden päiväkauppa on aika leppoisaa hommaa :cowboy_hat_face:.

Mutta vakavasti puhuen toivottavasti duuni löytyy. Vaikka vähän kärjistyy välillä nämä meidänkin keskustelut niin toivon aidosti sulle kaikkea hyvää.

(Päiväkauppa ei vaadi koulutusta, mutta valitettavasti ilman muutaman vuoden opettelua ja alkupääomaa ei tule hyvä. Oikeastaan vertaisin tätä lajia golfiin. Konsistentti tulos vaatii aikaa, halua tulla hyväksi, pitkää pinnaa ja järkevää harjoittelua sisältäen lyöntien analysointia, ei vain random lätkimistä.)

14 tykkäystä

You win some, lose some, it’s all the same to me :cowboy_hat_face:

3 tykkäystä

Hauskaa että mainitsit sillä juurikin golf on ollut isosti työn alla nyt pari kuukautta eli rangella paiskitaan hommia lujasti ja juurikin tänään tuli suuri ahaa elämys puumailojen maailmassa. Nyt vain 3/10 lyöntiä lentää slaissiksi :+1:t3:

Edit: youtube on kyllä sellainen paikka että toistaiseksi en ole elämässäni vielä läytäny sellaista ongelmaa tai asiaa mitä en olisi oppinut/ratkaisut ilman sitä. Esim nyt golf ja puumailat. Ehdottomasti maailman paras keksintö

5 tykkäystä

Sama. Töihin paidat tokmannilta tai halpa-hallista ettei haittaa, kun palaa plasman tai rälläkän kipinöistä, mutta muuten bändibrändi > all. Joskus kävi mieles onko tämä teinien hommaa käyttää bändipaitoja ja pitääskö käydä dressmannilta tai jostain muualta hakemas vaatteet, mutta luojan kiitos luureista pauhas Sentenced - no one there jossa kuului “Why did it have to be so hard
For us to live our lives?” Tämä sai taas tajuamaan, elä elämäsi, älä ajattele miltä muut näyttää saati älä mene samaan muottiin muiden kanssa mistä et edes tykkää. Lemmy paita päälle ja fuck off

10 tykkäystä

Nähdäänhän tuo myös Kamuxista, ettei Ruotsissa saa tulosta aikaiseksi kuluttajamyynnillä samalla kaavalla kuin mitä Suomessa tehdään :sunglasses:

1 tykkäys

Terkkuja läh. Sieluntoveri.

7 tykkäystä

Siitä yksi vaihtoehto vielä lisää mietintämyssyyn. :slight_smile: Virallisestikin yksi Suomen parhaita työpaikkoja. Mäkkäri ja Lidl kans käsittääkseni hyviä optioita, niissä ei toki etätyötä vaan pääse tekemään.

2 tykkäystä

Palatakseni vielä eiliseen paitakeskusteluun, en siis omista yhtäkään pitkähihaista tai lyhythihaista kauluspaitaa, vain pelkästään lyhythihaisia pikeepaitoja, joita tarkoitin aiemmin “kauluksellisina paitoina”, mutta ilman tarkoitusta tarkoittaa virallista kauluspaitaa.

En siis pukeudu juhlallisemmin ikinä mihinkään, kun ei koskaan ole mitään juhliakaan, lyhythihaiset pikeepaidat on ollut mun juttu koko aikuisikäni ja inhoan pitkiä hihoja yli kaiken. Niin kylmä ei tässä maassa ole, että tarvitsisi talvisinkaan takin alla erikseen pitkähihaisia. Kesälläkin minulla on ohut kesätakki sitä varten, jos varjolämpötila tippuu alle +15 asteen.

Hyvää juhannusaatonaattoaamupäivää!

6 tykkäystä

Eiköhän se inflaatio taitu pikku hiljaa… Tekisi kyllä hyvää muutamille suomalaisille firmoille sekä kuluttajille että korot tulisivat nyt vauhdilla viimein alas…

8 tykkäystä

Varasto/pakkaamohommiin varmasti noheva kaveri pääsee ilman tutkintoja.

2 tykkäystä

Tässä kun kukitetaan OmaSP karhuja universumin pelastamisesta, voitaisiin pitää pieni hiljainen hetki sille “Kauppalehden trollille”, joka yritti tulla huutelemaan Nesteen ketjuun kriisiyhtiötä ja pilaamaan paistirasvaemiraattikuntien syntyä. :smiley:

KR3XWX

40 tykkäystä

En tiedä kuinka paljon asiat ovat muuttuneet, mutta… Kesä aikana,staralla (Stadin rakennus) on katu urakoita. Kivihommia. Jos olet fyysisesti vahva,osaat ajaa perus työkoneita ja sulla olis työturvakortti niin sinne aidan taakse kyselemään että jätkät soittaa pomon paikalle. Appariksi sinne. Kannattaa katsoa mestoja missä on pieni tiimi… 2-4 henkeä jossain pikku pläntil naputtelees.

3 tykkäystä

Harmillisesti kyseinen ilmoitus on jo poistunut poistunut :frowning:

Aa no höh. Mutta ei väliä, noita tulee kyllä aika ajoin lisää joskin nyt saattaa kesätaukoa olla. Baronan kautta katselee ilmoituksia ja kun tulee DNA:n palveluneuvoja -jobia vastaan niin sinne vuan paperia. :slight_smile:

1 tykkäys

Onneksi tuli jätettyä väliin. Konkkaanhan se meni :rofl:

6 tykkäystä

Tässä on Pekan ajatuksia herättävä tviittiketju, kannattaa lukea X:ssä, jos mahdollista. :slight_smile:

https://x.com/vontuchman/status/1803736095542157379

image

Loppuosa tviittiketjusta



9 tykkäystä

Nvidian markkina-arvo jokaista työntekijää kohden on vaatimattomat 113 meur. Otin vertailuun huvin vuoksi kaikki Helsingin pörssin yhtiöt. Kärjessä suomalaisista yhtiöistä Kojamo jossa markkina-arvo/työntekijä on 8 meur. Hauska muuten huomata että Nordealla ja Nvidialla suunnilleen sama määrä työntekijöitä (29k) mutta Nordean markkina-arvo per työntekijä on 1,3 meur. Hyvää juhannusta kaikille!

31 tykkäystä

Ei mene sähköautobisneksellä hyvin, kun mikään firma ei ota tuulta alleen, Tesla jatkaa romahdustaan (-33 % 1Y) ja perinteiset valmistajat ovat hiljalleen ajaneet alas EV-projektejaan.

Joskus mietin, että todennäköisesti hybridiautot ovat se tulevaisuuden suunta ja vähän alkaa siltä vaikuttaa.

Sinänsä voisi olla mielenkiintoista verrata mikä ajoi sähköautot alas 100 vuotta sitten. Onko siinä mitään yhtymäkohtia nykypäivään :slight_smile:

Tekoäly kertoi seuraavaa:

  1. Limitations of battery technology: Early electric cars were powered by lead-acid batteries, which had very limited range (typically less than 100 miles on a single charge) and long charging times. The energy density and power output of these batteries was simply not sufficient to compete with gasoline-powered vehicles.

  2. Lack of charging infrastructure: There was virtually no public charging infrastructure for electric vehicles in the early 1900s. Owners had to charge their cars at home, which was time-consuming and inconvenient compared to the ease of refueling gasoline vehicles.

  3. Higher cost: Electric cars tended to be more expensive to manufacture than gasoline-powered cars in the early 20th century. This made them less affordable for the average consumer.

  4. Improved internal combustion engine technology: Gasoline-powered vehicles were steadily improving in terms of range, power, and reliability during the early 1900s. This made them an increasingly attractive option compared to the limitations of early electric cars.

  5. Dominance of the internal combustion engine: Gasoline-powered vehicles had already become the dominant mode of transportation by the early 20th century. This made it difficult for electric cars to gain widespread adoption and acceptance.

Pika-analyysillä tuohan voisi aivan yhtä hyvin kertoa nykypäivästä :slight_smile:

4 tykkäystä

Olemme taas kuplassa. Tämän parempaa varoitusta ei enää saa uutisen muodossa.

36 tykkäystä