Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Varasto/pakkaamohommiin varmasti noheva kaveri pääsee ilman tutkintoja.

2 tykkäystä

Tässä kun kukitetaan OmaSP karhuja universumin pelastamisesta, voitaisiin pitää pieni hiljainen hetki sille “Kauppalehden trollille”, joka yritti tulla huutelemaan Nesteen ketjuun kriisiyhtiötä ja pilaamaan paistirasvaemiraattikuntien syntyä. :smiley:

KR3XWX

40 tykkäystä

En tiedä kuinka paljon asiat ovat muuttuneet, mutta… Kesä aikana,staralla (Stadin rakennus) on katu urakoita. Kivihommia. Jos olet fyysisesti vahva,osaat ajaa perus työkoneita ja sulla olis työturvakortti niin sinne aidan taakse kyselemään että jätkät soittaa pomon paikalle. Appariksi sinne. Kannattaa katsoa mestoja missä on pieni tiimi… 2-4 henkeä jossain pikku pläntil naputtelees.

3 tykkäystä

Harmillisesti kyseinen ilmoitus on jo poistunut poistunut :frowning:

Aa no höh. Mutta ei väliä, noita tulee kyllä aika ajoin lisää joskin nyt saattaa kesätaukoa olla. Baronan kautta katselee ilmoituksia ja kun tulee DNA:n palveluneuvoja -jobia vastaan niin sinne vuan paperia. :slight_smile:

1 tykkäys

Onneksi tuli jätettyä väliin. Konkkaanhan se meni :rofl:

6 tykkäystä

Tässä on Pekan ajatuksia herättävä tviittiketju, kannattaa lukea X:ssä, jos mahdollista. :slight_smile:

https://x.com/vontuchman/status/1803736095542157379

image

Loppuosa tviittiketjusta



9 tykkäystä

Nvidian markkina-arvo jokaista työntekijää kohden on vaatimattomat 113 meur. Otin vertailuun huvin vuoksi kaikki Helsingin pörssin yhtiöt. Kärjessä suomalaisista yhtiöistä Kojamo jossa markkina-arvo/työntekijä on 8 meur. Hauska muuten huomata että Nordealla ja Nvidialla suunnilleen sama määrä työntekijöitä (29k) mutta Nordean markkina-arvo per työntekijä on 1,3 meur. Hyvää juhannusta kaikille!

31 tykkäystä

Ei mene sähköautobisneksellä hyvin, kun mikään firma ei ota tuulta alleen, Tesla jatkaa romahdustaan (-33 % 1Y) ja perinteiset valmistajat ovat hiljalleen ajaneet alas EV-projektejaan.

Joskus mietin, että todennäköisesti hybridiautot ovat se tulevaisuuden suunta ja vähän alkaa siltä vaikuttaa.

Sinänsä voisi olla mielenkiintoista verrata mikä ajoi sähköautot alas 100 vuotta sitten. Onko siinä mitään yhtymäkohtia nykypäivään :slight_smile:

Tekoäly kertoi seuraavaa:

  1. Limitations of battery technology: Early electric cars were powered by lead-acid batteries, which had very limited range (typically less than 100 miles on a single charge) and long charging times. The energy density and power output of these batteries was simply not sufficient to compete with gasoline-powered vehicles.

  2. Lack of charging infrastructure: There was virtually no public charging infrastructure for electric vehicles in the early 1900s. Owners had to charge their cars at home, which was time-consuming and inconvenient compared to the ease of refueling gasoline vehicles.

  3. Higher cost: Electric cars tended to be more expensive to manufacture than gasoline-powered cars in the early 20th century. This made them less affordable for the average consumer.

  4. Improved internal combustion engine technology: Gasoline-powered vehicles were steadily improving in terms of range, power, and reliability during the early 1900s. This made them an increasingly attractive option compared to the limitations of early electric cars.

  5. Dominance of the internal combustion engine: Gasoline-powered vehicles had already become the dominant mode of transportation by the early 20th century. This made it difficult for electric cars to gain widespread adoption and acceptance.

Pika-analyysillä tuohan voisi aivan yhtä hyvin kertoa nykypäivästä :slight_smile:

4 tykkäystä

Olemme taas kuplassa. Tämän parempaa varoitusta ei enää saa uutisen muodossa.

36 tykkäystä

Avaisitko väitettäsi vähän lisää? Millä tavalla kyseinen artikkeli viittaa kuplaan? Uteliaisuudesta kyselen

4 tykkäystä

Puuttuu enää taksimiehen osakevinkit ja ollaan varmassa kuplassa.

19 tykkäystä

Yleensä media innostuu uutisoimaan näistä osakemarkkinoiden nousukausien aikana (useammin loppupuolella).
Sinänsä sijoittajaksi siirtyminen ei ole sen kummempi juttu (onhan näitä ihmisiä ollut iät ja ajat), mutta media ei näistä yleensä kirjoittele markkinasyklin ollessa huonompi.

9 tykkäystä

Aina, kun ollaan huipulla, (sijoitus)mediaan ilmestyy artikkeleja miten henkilö x jätti päivätyönsä ja rupesi sijoittajaksi. Meinasin pudota tuolilta, kun salkulla sanottiin elätettävän viisihenkinen perhe. Kaipa pätevät ihmiset sinne töihin pääsee takaisinkin myöhemmin. Lisäksi mainittiin taikasanat velkavipu ja asuntosijoittaminen välivaiheena vaurastumiselle. Yksi lupaavalta kuulosta lainaus jutusta loppuun:

“Ennen asuntosalkun kassavirta oli jotakuinkin positiivinen, nyt se on monta tuhatta euroa miinuksella kuukaudessa. Toistaiseksi osakesijoitusten tuotot kompensoivat vielä menetyksiä, joten Nordlund odottaa asuntomarkkinoiden elpymistä.”

32 tykkäystä

Mutta siis hetkonen… Eikös täsä 2vuotta menty alaspäin… Siis joko me taas ollaan kuplassa. Putosiko viikinkipäällikkö nyt lopullisesti Tanngnjóstr ja Tanngrisnir vetämistä kärryistä.
Tulkaa ny joku selvittää näitä liikkeitä ja aaltoja ja harjoja häh.

Kautta takkuisen partani…

35 tykkäystä

Täällä ei saa antaa suoria vinkkejä, mutta jos vilkaiset vaikka politiikka ketjua, niin tulet huomaamaan sekunteissa ettei täältä kyllä kannatakkaan mitään kysyä, joka liittyy omaan rahaan.

3 tykkäystä

Ei kun viestiä Nordean IR:n. Pakko saada tuottavuus ja sitä kautta arvostus kohdilleen.

1 tykkäys

En oikein osaa olla pitkään ilmankaan. Ajattelin ostaa vasta karvan alta 80€ jossa ilmeisemmin paremmin tukea, meni vähän hätäilyksi.

1 tykkäys

Tänään Hesuli-kurssien säätäjät laittoivat melkoiset huutariluvut. Jostakin syystä säätäjät myös nostivat kursseja melko paljon loppuhuutokaupassa.

Oliko tänään tilien tasailua tai jotakin…

Elisa haluttiin näköjään vetää alaspäin. Haiskahtaa hiukan vialta algoritmeissa. Eihän noissa ole mitään järkeä.

2 tykkäystä

Keskikesän kertoimet 24 – vieraina Jukka Lepikkö ja Aki Pyysing | Pörssipäivä | Yle Areena, jotakin kuunneltavaa keskikesälle,jos innostaa.

9 tykkäystä