Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Viime talvena arkiyöpyminen Helsingin keskustassa maksaoi tavallisimmin 120-150€. Scandic:ssa olen ollut harvemmin, kun muuttivat hinnoittelunsa. Tosin jos on ollut yli neljän yön keikkoja niin sitten sieltä saa huoneen aamiaisineen halvalla, koodilla FISTAY. Ei koske kaikkia hotelleja, harmittavasti esim. Marski on tarjousten ulkopuolella.

Tuo on vielä ihan ok hinta, mutta jos mennään yli tuon, niin mielestäni sitten hotellissa pitää alkaa olemaan jo jotain oikeasti erikoista.

3 tykkäystä

Kempo kävi raskaasti tunteisiin, mutta elämä jatkuu ja pilkettä löytyy silmäkulmasta.

Poika läx pimunsa luo ja mä lähetin mukaan tuoretta satoa kasvihuoneesta ja lähimetsästä :wink:


60 tykkäystä

Säästäminen voi parantaa unen laatua. Tarkennan vielä, että tässä puhutaan säästötiliin säästämisestä, eikä osakepoiminnasta Helsingin pörssistä:

45 tykkäystä

Hieno tarkennus. Nyt jos osakeSÄÄSTÖtilillä olisi hienosti “säästänyt” vaikka Kempoweriin, niin tänä yönä saattaisi nukkumatti viipyä.

Emäntäkin välillä kehuu virheellisesti “Onneksi sinulla on säästössä rahaa paljon enemmän”.

Totta kai kaikki sijoitettuna johonkin hevon v*ttuun, mutta ei uskalla korjata käsitystä.

50 tykkäystä

Samaan aikaan MSCI World Index -kuukausisäästäjä käy kymmenen vuoden tauon jälkeen vilkaisemassa salkkua:

78 tykkäystä

Pitäisi uskoa näitä todellisia negasignaaleja. :sob:

25 tykkäystä

Tämmösistä uutisista tulee aina tälläinen mielikuva.

Suomalaisen start up yrityksen elämän tarkoitus on tulla osaksi jotain jenkkifirmaa oston kautta sen sijaan että se kasvaisi omaksi itsenäiseksi yritykseksi.

6 tykkäystä

Olin pitkästä aikaa iltarasteilla ja tein pari aika pahaa pummia.
Tajusin molemmilla kerroilla, että olen luultavasti hukassa, mutta kummasti sitä kuitenkin haluaa uskoa löytävänsä maastosta merkkejä, joilla voi perustella itselleen olevansa ns. kartalla.

Jännä, että tuli pummin jälkeen oma sijoitustaival mieleen :grin:.

37 tykkäystä

Kiitti vinkistä. Olin jo huolissani, kun pikkukaupungin hotellihinnat näyttivät olevan 130-150 standard-tason huoneissa.

Tämän 99 € hinnan saadakseen pitää kuitenkin ostaa etukäteen luottokortilla voucher, jossa on tuo varauskoodi ja erillinen lahjakortin numero.

5 tykkäystä

Tämän luettuani tajusin miksi peesaan sijoituksissa muita. Armeijassa kun oli suunnistusta niin jäin odottamaan myöhemmin lähteneitä taitavampia suunnistajia.

9 tykkäystä

Muistan kun itse aloitin kilpailemaan suunnistuksessa parikymppisenä. Isä neuvoi: “Älä juokse jos et varmuudella tiedä mihin olet menossa. Ota pieni aikalisä, varmistu missä olet ja mihin suuntaan (ja mitä reittiä) pitää mennä.”
B- ja C-sarjoissa pärjäsi usein melkein hölkkävauhdillakin jos vaan meni kuin juna rastilta rastille :smile:
Sitten olikin hyvä lisätä pikkuhiljaa vauhtia, kun homma kehittyi.

7 tykkäystä

Nyt voi kommentoida omia ja muidenkin kauppoja Nordnetissä.


Kaikki vanhassa Sharevillessä annetut kommentit omista kaupoista ovat tietty kadonneet. Onneksi en ole kovinkaan henkeviä kommentteja kirjoittanut.

3 tykkäystä

Dansken verkkopankin sivuilla tällaista soopaa mainostetaan.
Ja tämä vihreäpaitaisen on pätevöittänyt ilmeisesti Ylen lisäksi myös Dansken sijoutusvinkkaajaksi näytteleminen…

3 tykkäystä

Käyttääkö Danske jotain AI-kääntäjää? Teksti on aivan karmeaa luettavaa. Ja kumpi noista kuvassa olijoista on Jesse? Nykyaikana toki kuka tahansa voi ja saakin olla millainen tahansa, mutta pankkien mainoksissa en tällaista ole vielä nähnyt.

Pysyn jatkossakin kaukana Danskesta.

9 tykkäystä

Oletko kuunnellut jaksoakaan? Kevyttä kuunneltavaa ja varmasti moni, varsinkin nainen uskaltaa alkaa sijoittaa kuuntelemalla kyseistä podcastia.

4 tykkäystä

Niin siis tuossahan mainostetaan podcastia, jonka 105. jaksossa nyt sattuu olevaan vieraina Anniina ja Jesse Parviainen kertomassa, kuinka alkoivat asuntosijoittajiksi ilman omaa pääomaa. Kuva on podcastin kansikuva.

Edit: itse podcast on melko kevyttä sijoittamisen ja säästämisen perusasiaa kansantajuisesti. Varmasti oikein omiaan edistämään sellaisten tavallisten ihmisten kansankapitalismia, joille jotkin Nordea Marketsin markkinakatsaukset tai Hyödyn matkassa menee yli hilseen ja kiinnostuksen kynnyksen.

17 tykkäystä

Joo asuntosijoittajaksi ei pääse ilman omaa pääomaa, eikä pidäkään päästä.
Nollakorkoaikana kämpät maksoivat itse itsensä, mutta nyt on maailma ollut jo pitkään toisin.
En ole tuollaiseen podcastiin aikaani hukannut.

1 tykkäys

Totta, nollakoroilla yhtälö toimi paljon paremmin, mutta voit kyllä edelleen alkaa asuntosijoittajaksi ilman omaa pääomaa. Toki se lisää vivun hintaa ja ennenkaikkea riskiä. Mutta kuka tietää, vaikka juuri nykyisessä markkinatilanteessa se olisi hyvinkin kannattavaa, ostaa asuntoja 100% vivulla aallon pohjalta, mikäli sellainen olisi käsillä :grin:

Kassavirtaa saa toki olla ansiotuloista, koska kassavirtapositiiviset kohteet 100% vivulla taitaa olla nyt aika harvinaisia.

5 tykkäystä

Kuuntelematta paskaa. Aina hyvä ja arvokas palaute👍

81 tykkäystä

Tästä syystä OST:lle laitan yleensä kypsempiä yhtiöitä, jotka maksavat osinkoa. Melko usein kuitenkin tarvinnut noita veroja kuitata.

Harmittaa tuo Kempower omassakin salkussa. Melkein lähti keväällä luiskaan kun ilman uutisia nousi, mutta veti nyt sitten minun AOT:n pakkaselle ja indeksiltä tulee varmaan aika selkeästi kuokkaan tänä vuonna.

Indeksisalkku ATH:ssä :cowboy_hat_face:

1 tykkäys