Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Kokeile Vivaldi-selainta. Sama selainmoottori kuin Chromessa ja Edgessä, mutta parempi selailun yksityisyys kuin edellä mainituissa ja kaipaamasi sähköposti ja kalenteri sisäänrakennettuna.

Käytän itse vain selaimena, mutta ilmaisena kannattaa kokeilla sopiiko muutkin toiminnot pirtaasi…

3 tykkäystä

Thunderbird ainakin, taustalla Firefox-selaimesta tunnettu Mozilla. Thunderbird — Free Your Inbox. — Thunderbird

3 tykkäystä

Mitähän sille Vittusen projektille kävi mistä pari kesää sitten kohkattiin? Oliko taas joku sunny car center homma tms.

Tuli mielenkiinnosta katottuu kuka Kempowerin🇫🇮 TOP100 listalla on tänä vuonna tehny järkevimmän peliliikkeen. Kyseessä vuoden alusta tähän päivään ostot/myynnit. Voiton vei Handelsbanken Fonder✅

8 tykkäystä

Testataan arvalla jompaa kumpaa tai molempia. Kiitos @Ilkka6 ja @In_Der_Esche ! :pray:

2 tykkäystä

Jahas. Paperittomassa toimistossa ei arvostettu, kun tulostin satoja rivejä sisältävän ekselin enkä suodattanut sitä.

Et te muksut tajua, että vanhassa vara parempi - nuorisosta ei mihinkään. Ihan turha korjata, jos ei asiat ole rikki.

4 tykkäystä

Sentään et kuulu siihen ikäpolveen joka tulostaa työpaikan sähköposteja ja sitten faksaa ne tulosteet kotiin arkistoitavaksi. Tätäkin on tullut nähtyä :smiley:

27 tykkäystä

Mä olen kuule töissäki käyttänyt faksia. :smiley: (en nyt hetkeen)

Ei tarvii kauaa odottaa, ni voin salkkuni, työurani ja ikäni puolesta sanoa nuorisolle (alle kolmikymppisille) jokaiseen asiaan, josta ovat eri mieltä eli väärää mieltä eli väärässä, et kyl mä tiedän, koska salkku, työura ja ikä. “Et ollut syntynytkään, kun tulostin ekseleitä!!!11

Faksi oli kyl kätsä ja olin vikoja joka sitä käytti. RIP Faksi :frowning:

2 tykkäystä

Mitäs Eka onko tullut telexiä käytettyä, mainio masiina aikansa sähköposti. Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulostaa kyllä näppärältä laitteelta.

4 tykkäystä

Ei taida meikäläisen Y-sukupolvi ole nähnyt tuollaisia kuin museossa :smiley:

Mutta oon kyllä käyttäny vanhanmallista lankapuhelinta missä jokainen numero pitää yksitellen kiertää paikoilleen. Kyllä meinas muutamaan kertaan hermo mennä kun tuli ‘näppäilyvirhe’ viimeisten numeroiden kohdalla :joy:

kuva

Kirjoituskoneet olivat kanssa aikoinaan kova juttu! Mä sain jotenkin aina noi pahasti jumiin kun asetin paperin väärin sinne :angry:

5 tykkäystä

Kirjoittaessa piti säilyttää myös oikeanlainen rytmi, jos kirjoitti liian nopeasti niin nuo iskurit meni solmuun :smiley:

8 tykkäystä

Muistatko kun aina silloin tällöin joku soitti Huugo televisiopeliin kaksirivisellä tai rullattavalla mallillla. Joskus pääsi lapselta itkukin kun jäi väärälle raiteelle ja resiina tippui kuiluun.

30 tykkäystä

Kyllä ennen oli kaikki paremmin. Nuoret nulikat kosketusnäyttöineen p*rkele.

3 tykkäystä

Ja ennen ihmiset sai kokea jatkuvaa jännitystä kun moni asia kehittyi kokoajan, koska viimeksi on kehitetty jotain mullistavaa? Kosketusnäyttö… blah tylsää.

3 tykkäystä

Jep. Tekoäly lol - lintukodon oraakkeli ties samat temput jo melkein parikymmentä vuotta sitten.

3 tykkäystä

Meidän aikana kehitettiin ensimmäinen globaali epidemia vuosikymmeniin. Torille.

6 tykkäystä

Tuo oli parasta viihdettä Speden Spelien ohella. Hugo tv-pelissä oli harmillisesti sen verran viivettä, että heikommalle pelaaja-ainekselle pelikokemus oli lähes mahdoton:

Nuo Hugon lausahdukset ovat muutenkin ysärin dubbauksen parhaimmistoa yhdessä Prätkähiirien kanssa. Tuolloin piti vielä nähdä hieman vaivaa eikä kaikkea voinut laittaa enklanniksi ja luottaa että katsojat osaavat amerikan kieltä :smiley:

22 tykkäystä

Käy lukemassa Kryptoketjuja, kuulemma suurin mullistus sitten höyrykoneen. Kukaan ei vain vielä oikein osaa sanoa mitä niillä voisi tehdä mutta silti isoja juttuja juuri kulman takana tulossa.

36 tykkäystä

Osaatko taivuttaa “olla oikeassa” -verbin pohojalaasittaa?

Sehän menee näin:

Moon oikias.
Soot vääräs.
Soon vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Noon vääräs.

26 tykkäystä

2021 ja NFT-buumi on varmaan yksi historian hävettävimmistä hetkistä… :smiley:

28 tykkäystä