Kaveri sai sakot kun väisti moottoritielle kiihdytyskaistalta tulevaa, vaihtamalla kaistaa.
Se on nimittäin lailla kiellettyä, joten ei ole kysymys tilan antamattomuudesta vaan lain noudattamisesta.
No nyt taas näkyy ja heti alko masentaa. Salkku ois kyllä niin ruohonvihreänä, jos noi hesuli-laput vois vaan piilottaa
Siteeraan Yön hittibiisiä:
Niin pienen hetken salkku on positiivinen Niin vihreänä loistavat rivit kaikki sen Voi kunpa joskus kauemmin sen loisto kestää vois Vaan illan tullen punertaa taas kaikki, sanon moi
Joo turha kaistanvaihto on laissa kielletty. Kuitenkin kaasujalan nosto ei ole laissa kielletty. Moottoritielle liittyvälle voi antaa tilaa joko kaasua nostamalla tai kaasua painamalla, tietenkin tilanteesta riippuen, mutta turha “tähän väliin et muuten tule” pitäisi saada pois liikenteestä.
Kaasun nosto on hyvin vaarallista, yleensä tullessani en lähde kauheana kiihdyttämään kun autossa ei ole potkua vaan sopeutan nopeuteni jäädäkseni moottoritiellä menevä auton taakse koska vauhdin hidastaminen on paljon helpompaa kuin kiihdyttäminen. Kaikkein vaaralliset liikennetilanteet on johtuneet siitä että moottoritiellä menijä on hidastanut yhtäkkiä vauhtiaan ja hänen takana tullut auto ei ja minulle ei enää olekaan tilaa mihin sijoittua ja kiihdytyskaista alkaa loppua, kaiken lisäksi tuote nopeaa nopeuden muutosta en voi ennakoida mitenkään. Liikennesäännöissä nimenomaan on idea että moottoritiellä ajetaan tasaista nopeutta ja tulija valitsee sopivan välin ilman riskialttiita yllätyksiä.
En tiedä mistä päin olet, mutta suuremmissa kaupungeissa ruuhka-aikaan ja olemattomilla turvaväleillä ajavat ihmiset ovat sellainen yhdistelmä, että moottoritielle liittyvälle ei todellakaan jää pienintäkään rakoa jos kukaan moottoritiellä ajava ei sitä mahdollista. Sitten kiihdytyskaistalla ajava lyö jarrut pohjaan ja näin niitä vaaratilanteita syntyy. Tämä on juuri sitä suomalaista liikennekulttuuria. Minä minä minä ja ketään muuta ei oteta huomioon.
En tiedä olisiko kuulunut enemmän “omat kokemukset yhtiöistä” ketjuun, mutta täytyypä tulla kehumaan inderesin mainoksia. Kesken kauppalehden kirotun foorumin selaamisen ilmestyi ruudulle tuttu naama eli @Verneri_Pulkkinen . Päädyin tekemään jotain mitä en käytännössä ikinä tee ja klikkasin mainosta, koska kiinnostuin mitä Vepu koittaa minulle kaupata. Yllätys oli suuri ja positiivinen kun linkin takaa ei tullutkaan premiumin tyrkytystä, vaan laadukas artikkeli. Jos kaikki mainokset olisivat tämmöisiä niitähän voisi alkaa klikkailemaan auki enemmänkin
Investoinnit pääomaan (henkinen) jatkuvat.
Opiskelupaikkaa tarjoavat. Näin aika kivuttoman mahdollisuuden oman osaamisen kasvattamiseen töiden ohessa ja hain. Mutta pitää kyllä mennä aika maltillisin askelin, sillä kovin paljoa ylimääräistä aikaa ei nykytilanne tarjoa. Pystynen kuitenkin säädellä opintojen määrää täysin kulloistenkin tilanteiden sallimille tasoille. Olen vuosia sitten opiskellut töiden ohessa ja saanut kerättyä silloin ihan kohtuullisen opintopistekarttuman. Edelliset opinnot tukivat työtä suoraan ja sainkin vakinaistettua silloisen työn opintojen vivuttamana. Nyt niin selkeää hyltysuhdetta ei ole, mutta tämä tasoittaisi tietä kohti väikkäriä, jos siihen prosessiin joskus tulee lähdettyä. Mutta en tuonkaan vuoksi ole virittelemässä opintoja uudelleen.
Ajatuksena on ennen kaikkea aktivoida itseäni ja aivojani, kun yhteiskunta tällaisen ilmaisen mahdollisuuden vielä suo. Tavoitteena ei ole tutkinto, joten elän käytännössä loisena oppilaitokselle ellen nyt satu yllättämään itseäni ja innostumaan kunnolla asiasta.
Ekan lukuvuoden tavoite voisi olla vaikkapa noin 10 op tienoilla. Uuden maisterin saisi tehtyä tuolla tahdilla noin 12 vuodessa, eli ei paha, jos sellainen kiinnostaisi tai innostaisi. Taitavat vain potkia pihalle ennen kuin ehtii maaliin
Mikähän tämän kanavan kielipolitiikka ja kohdeyleisö on? Tuleeko tuonne pitemmän päälle ruotsia, englantia, norjaa ja tanskaa sikin sokin sekaisin vai onko kyseessä pikemminkin Inderes Sverige?
Ruotsalaisille toimii varmasti hyvin tällä hetkellä, mutta jos on tarkoitus olla nimensä mukaisesti Nordic kanava, niin palveleeko monikielisyys pitemmän päälle kunnolla enää ketään? Vaatisi vähintään hyvät tesktitykset englanniksi, mutta onko tuo silloinkaan riittävän helposti kulutettavaa sisältöä, jotta videot keräisi katsojia.
Juurikki on osallistunut muutamaan pohjoismaiseen seminaariin, joissa on ollut toivomus englanninkielistä. Ei toimi, kun sitä puhuu vain suomalaiset ja ruotsalaista fiksuimmat. Ruotsi vielä menee ja norjastakin ymmärtää jotain, mutta tanskaa ei vaan tajua. Kommunikoi siinä sitten. Toisaalta voi pitää pitemmät tauot ja jutella ruotsalaisten kanssa englanniksi.
Vaikea uskoa todeksi. Juurikki lupaa antaa jatkossakin tilaa liittymältä tulijalle väistämällä (jos
sopii) kohteliaasti ohituskaistalle, kuten Ruotsissakin aina tehdään. Siellä liikenne sujuu muutenkin paremmin. Mitä varten se Eduskunta on olemassa, jos ei säätämässä lainsäädännön vikoja järkevämpään suuntaan. Ai niin, kurkkua leikkaamassahan ne siellä on.
Mulla on Nordnetissa ainakin käytössä tollanen ominaisuus. Kannattaa kysästä asiakaspalvelusta, miten saat sinäkin sen päälle.
Tosin tuo piilotus ei tapahdu kerralla, vaan pitää olla kärsivällinen. Päivä päivältä näyttää mun Hesuli-omistukset pienenevät ja tällä tahdilla ovat onneksi pian kadonneet kokonnaan.
Tässä keskustelussa mennään jo aika kauas keskustelun aiheesta. Sen verran kuitenkin tuon esille, että @Zizzler linkkaama uutinen on vanhan tieliikennelain ajalta eli tuo laki ei ole enää voimassa. Liikennesääntöihin ei sinänsä tuossa tullut juurikaan muutoksia, mutta itse en luottaisi lähteenä enää vanhan lain aikaiseen uutiseen.