Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Tätä itsekin joutuu hämmästelemään. Jos on suunnitelmissa ohitus muttei uskalla ajaa sellaista nopeutta että pääsee ohitse, pitää joko jättää kokonaan ohittamatta tai jäädä kokonaan kotiin. Näin toimimalla jopa suomalaisten kansanterveys voi parantua koska ohituskaistalaisilla ei näin toimien mene hermot eikä nouse verenpaine.

20 tykkäystä

Miksi ei Sony ole mukana - itsellä käytössä ja olen tyytyväinen. :relieved:

2 tykkäystä

Tämän kun ihmiset ymmärtäisivät. Jos joutuu pk-seudun kehäteitä ajamaan niin ei mene kauaa, kun joku teiden sankari tulee takapuskuriin kiinni vasemmalla kaistalla väläyttelemään valoja, kun olet itse ryhmityttynyt sinne hyvissä ajoin liittymistä varten.

5 tykkäystä

Sanoisin että tämä on jopa ärsyttävämpää kuin ne jotka ajavat alinopeutta

1 tykkäys

(Maksumuurin takan)

Muistan itse kun olin myyntitöissä (ständillä) 20-vuotiaan ja siellä koulutuksissa toistettiin aina että asiakkaan ”ei” ei ole ei vaan merkki luottamuksen puutteesta jota pitää pyrkiä nostamaan ja kolmen ei:n jälkeen neljäs vastaus 70% todennäköisyydellä tulee olemaan ”kyllä”

Eli vaikka kieltäydytään tulee tähän vastata automaatiolla taikasana ”ymmärrän” ja jatkaa rummutusta kunnes 1. Asiakas ostaa 2. Asiakas poistuu

Vissiin sama luukutus junttaus toimii myös oveltaovelle myynnissä.

12 tykkäystä

Olen luottavainen, koska minä ja monet veljet ollaan luottavaisia tästä. :cowboy_hat_face:


Toivottavasti se safaripukuinen norssupyssymies singahda paikalle heiluttamaan punaista lippua.

17 tykkäystä

Eipä ne väärässä olleet :wink:

KE = ½mv²

Jos haluaa tuplata energian, tarvitaan nelinkertainen määrä voimaa, tuplattuun nopeuteen verrattuna. Noin teoriassa.

Toki sitten käytännössä ei se niin suoraviivaista ole, että jos penkistä nousee 160 kg, niin saat heitettyä 50 % pidemmälle kuin 80 kg penkannut :smiley: Mutta jos saat kädet kiskaisemaan 2 m/s sijaan 4 m/s, kaiken muun ollessa samaa, lähtee keihäs todennäköisesti kauemmas.

6 tykkäystä

Sony oli harkinnassa vielä silloin, kun kompaktikokoisia lippulaivamalleja valmisti, mutta nykyään en kelpuuta, en edes, vaikka Japania fanitan. Syynä on näytön vieraannuttavan outo kuvasuhde (kaiketi ovat muuttamassa sen seuraaviin malleihin järkevämmäksi), näytön ylä- ja alareunan epätrendikkäät sururaidat (mieluummin etukameralle aukko näytössä itsessään) ja jostain syystä Sonyn lippulaivamallien kamerat eivät ole vakuuttaneet testeissä, vaikka speksien osalta ovatkin viimeisintä huutoa.

Ostan itse älypuhelimeni merkki, ulkonäkö ja kamera edellä, haluan myös aina lippulaivamalleja näistä syistä, mutta aina järkevään alennettuun hintaan. Googlen malleja en ole ikinä vielä testannut, mutta se on vaihtoehtolistallani vain puhtaan Androidin ja kehuttujen kameroiden takia. Nythän Pixel-puhelimet tulevat virallisesti myyntiin Suomessakin, ehkä otan lähivuosina testiin jonkun Pixel Pron.

3 tykkäystä

Se oli just noin kun tossa vähän aikaa sitten kävi 2 sector alarmin kauppaajaa meillä kotona :smiley: ensin tulivat ovelle edellis iltana joskus 20.30 ja kysyivät “milloin huomenna sopii että tullaan?” Eikä että “sopiiko että huomenna tullaan?” :smiley: aattelin heti että en oo mitään ostamassa mutta että saahan pojat kahville tulla ja kattoo mitä ne sanoo. Siinä ne sitten ylikin tunnin viihty ja ihan tuntu osaavan asiansa että kovasti koitti saaha myytyä kaikilla eri tempuilla, ensin oli niin kaveria, kyseli kaikki harrastukset yms tekemiset ja kehuivat asuntoa ja kaikkia mahollista että hyvin on pidetty ja kehuivat mua suunnilleen maailman parhaaksi ihmiseksi ja sitten mentiin vähän pelotteluun ja koitettiin vedota tunteisiin, “entä jos joku murtautuu tänne tai syttyy palo kun et oo itse kotona ja vaimo ja lapsi on?” Ja mitä kaikkea muuta… Sitten se toinen alkokin jo kyseleen henkilötunnusta ja siihen kysyin että mihin sitä tarvit? Oli sitten kuulemma täyttämässä jo niitä ostotietoja vaikka ei missään välissä ees kysyny että haluatko ottaa nämä palvelut? Sitten siinä tuli se 4 ei:tä, kauvan koitti jankata ja inttää kaikkea ja tuntu olevan sitä “ymmärrystä” :smiley: “ymmärrän sua kyllä, joo ymmärrän…” :joy: ja koitti kysellä että miksi nyt en ota mahtavaa tarjousta… No joskus ne sitten tajus lähtä, meinas jo hermot loppua :joy:

36 tykkäystä

Oma talon maalaus on tässä loppusuoralla, niin vielä tälläkin viikolla kaveri tuli tarjoamaan palveluksiaan. Ei ollu just sillä hetkellä pensseli mulla kädessä, niin tuli vähän vinoilemaan, että jää kesken niinkuin aina muillakin… Kohteliaasti hänet torjuin, niin päätti sit vielä yrittää kaiketi myydä jotain haukkumalla maalausjälkeäni sanalla sanoen paskaksi.

10 tykkäystä

Sekä asiakkaan että myyjän ajan haaskausta noiden kanssa on jäädä jutulle, jos ei mitään aio ostaa. Työtään nekin vain tekee.

Minulla on kohtelias “Ei kiitos” toiminut erinomaisesti. Mitään muuta ei tule sanoa. Tähän tyyliin:

2 tykkäystä

Niin, ottamatta kantaa hedelmättömään iphone > muut kilpailuun, totean vaan, että oma 2v vanha Iphone 13 toimii ainakin vielä yhtä hyvin kuin uutena. Akun kunto ohjelmiston mukaan 86% edelleen.

Toivottavasti pelkällä akun vaihdolla (jossain vaiheessa) pärjäisin vielä 2-3v tällä puhelimella.

Avovaimon puhelin taitaa olla Iphone 11 ja siinä alkaa akun kunto olla jo vähän heikko mutta softa ja käyttis toimii täydellisesti.

14 tykkäystä

Tänään hyvä päivä kun omilla yhtiöillä ei osaria. Tosin ainahan joku voi antaa negarin.

21 tykkäystä

Ei kyllä valehtele noin paljoa. Oman n. 15 auton kokemuksen perusteella mittarivirhe on ollut 1-7 km/h kahdeksankympin vauhdissa.

Yleisin virhe on ollut 3-4 km/h. Virhe on muistaakseni kasvanut hieman (1-2 km/h), kun on siirrytty satasen nopeuteen.

Mutta se on totta, että asia on helppo varmistaa. Vakkari päälle ja kännykän (tai kellon) gps päälle ja malttaa jonkun aikaa ajaa tasaista vauhtia, niin siitä se selviää.

4 tykkäystä

Tämmöinen tieto tuli vastaan LinkedInissä. Kyseessä on tekninen listautuminen eli siis silloin ei ole käsittääkseni osakeantia listautumisen yhteydessä. Nostivat rahaa onnistuneesti pörssin ulkopuolella keväällä muistaakseni noin 8M€ Springvestin kautta.

Solar Foodsin sivuilta en nopeasti löytänyt uutista tästä. Solar Foods kiinnostaa firmana, mutta en omista vielä. Jos listautuminen toteutuu niin tervetuloa Hesuliin Solar Foods!

17 tykkäystä

Vuoden 2025 alussa käynnistyy Romanian tehtaan kaupallinen tuotanto. Kannattavuus saavuttanee jonkinlaisen normalisoidun tason vasta Romanian tehtaan ylösajon jälkeen, jolloin heikompikatteista sopimusvalmistusta pystytään vähentämään. Arvioimme tämän tapahtuvan 2027-28, jolloin yhtiön tulostaso on ennusteissamme 220-250 MEUR. Yhtiön tavoite on noin 300 MEUR:n liikevoitto vuonna 2027.

Kuulostaa siltä, että pääset odottelemaan vuosia sitä kuuluisaa hillotolppaa kuin Remedyssä konsanaan ja sitten 2028 kun pytinki vihdoin alkaa olemaan tuotantokunnossa, niin iskee seuraava iso kriisi ja syöksee kurssin pohjamutiin. Nehän kun tuntuvat tulevan aina 10 vuoden välein. Ysärilama, IT-kupla, Finanssikriisi, Korona. Nyt pitäis äkkiä tehdä niitä tuottoja jotta salkku kestäis sen seuraavan romahduksen eikä mälvätä jonkun tehdasinvestoinnin kanssa :smiley:

18 tykkäystä

Kuten hyvään nettikeskustelukulttuuriin kuuluu, niin menen henkilökohtaisuuksiin ja alan tonkimaan epäonnistumisiasi. Sitä ennen tuohdun ja syytän trollaamisesta.

Uskon, että tässä menee kaikki viivasuoraan, kuten on ajateltu - ihan samalla tavalla kuin aikanaan Fortumissa, Hyzonissa ja Nesteessä. Nyt on hyvä kysyä, että “mikä voisi mennä pieleen”, “varovaisenkin skenaarion mukaan…”

image

6 tykkäystä

Eipä noista rinkuloista ole helppo keksiä pahaa sanottavaa. Aina on tietty pelko persiissä, että tehdään helvetin kalliit tehdasinvestoinnit ja sitten kun sijoittaja on vuosien ajan odotellut että rahaa alkaa tulla kotiinpäin, niin kysyntä katoaa. Toisaalta tuskin se rengasmarkkina ainakaan on pienenemään päin köyhien maiden vaurastuessa ja yhteiskuntien autoistuessa ja vuosikymmenen loppupuolella ne Venäjän valtavat talvirengasmarkkinat todennäköisesti avautuvat uudelleen myös Nokian Renkaille.

Renkaiden lisäksi saattais olla hyvä kanssa omistaa niitä firmoja, joihin ne renkaat laitetaan. Esimerkiksi Stellantis ja Volvo ovat tällä hetkellä erittäin houkuttelevan näköisiä, jos on valmis hyväksymään että ostamalla autoyhtiötä ei samalla sijoituksella saa tanssivaa robottia tai itseohjautuvaa Uberia.

kuva

kuva

31 tykkäystä

image

42 tykkäystä

Ei siinä kokemuksilla ole merkitystä, kun auton rengas vaikuttaa suoraan mittarivirheeseen :sweat_smile:

Lisätään nyt vielä ihan arvauksena, että oisko se virhe kalibroitu suurimman sallitun rengaskoon mukaan ettei virhe ole väärään suuntaan.

5 tykkäystä