Inderesin kahvihuone (Osa 9)

Musta se on parasta vielä, kun ylpeilin siitä monille ja pidin sitä parhaana suorituksenani. Pahinta oli ehkä se, että mitä ostin tilalle. :smiley:

Se ehkä huvittavinta, että mietin todella kauan ratkaisujani, vaikka ei ehkä uskois. Pahimmat turskani ja huonoimmat ratkaisuni olen ottanut pisimpien tutkiskelujen jälkeen, sitten randomilla mutuilulla olen tehnyt parhaat ratkaisuni. :grimacing:

image

8 tykkäystä

Oikeestihan kannattaa aina ostaa huipulta, koska sen jälkeen “sijoittaminen” muuttuu paljon helpommaksi, kun voi aina heittää perusteluksi että “Laskin keskihintaa”.

Pohjalla myyntien perusteluita joudun vielä vähän hiomaan (keksimään itsepetoksia).

10 tykkäystä

Voin tämän allekirjoittaa omalla kohdallani myös, tuurilla on “parhaimmat” sijoitukset tehty :sweat_smile:

Miten ihmismieli onkaan jännä tai ainakin minun mieli kun eniten tuntuu harmittavan ne saamatta jääneet tuotot, kun taas niitä ei muistele mitenkään jos on sattunut vahinkossa myymään jonkin position pois jossa olisi menettänyt jonkin ajan päästä enemmänkin. Eli summa summaarum että pitäs osata ajatella “Mieluummin pieni voitto kuin tappio ylipäätään” :sweat_smile:

1 tykkäys

Hauskasti kun Konecranesin kurssihistoriaa katsoo taaksepäin, niin kyseessä on varma lappu, kun ostelee 20 euron tuntumassa tai jopa alle, sitten vain odottelee. Ihanan syklistä!

Omat Konecranesit ostin 15-20 euron tuntumasta ja myin 47 eurossa. Toistan saman, jos tai kun laskee uudelleen 20 euron tietämille. Sitä ennen pidän itseni sokeana KCR:ään ja annan sen nousta vaikka 100 euroon. :see_no_evil:

18 tykkäystä

Itsekin tuli 53€ pintaan myytyä, kun näkemys oli laskevasta kurssikehityksestä (koska aina ennenkin noilta tasoilta lähtenyt laskuun). Saa nähdä kuinka kauan tuota saa odottaa. Hälytys tuli heti laitettua 25 ja rahat fiksusti fortumiin :sweat_smile: Pitää kuitenkin itseään kiusata muistelemalla kuinka voitot katkaistaan ja annetaan tappioiden juosta.

3 tykkäystä

spit-take

38 tykkäystä

On se kemppi nousee-pepe kanssa ollut suht hiljainen… :slightly_smiling_face:
No tää on tätä että nousuissa täytyy olla joka päivä hehkuttamassa kasvuosaketta mutta kun kivi vierii alamäkeä niin tulee hiljaista.

4 tykkäystä

Älkäähän nyt, kohta joku syyttää vielä pump and dumpista. Mielessäni olin ajatellut että alta 0,10 voisi kokeilla uudestaan. Näkymät hivenen muuttui ja on louhittu huonolta alueelta, alihankkija on kädetön jne. Tuossa voisi olla piiru totuutta ja korkea hopean hinta olisi mahdollistanut huonomman alueen hyödyntämisen. Näin viisaasti ovat saattaneet ajatella. Otin siis taas kokeiluun, tällä kertaa alta 0,09
Viimeksi tuli hivenen päätä 0,10 kokeiltua ja pikku voitoilla sain ulos.

1 tykkäys

Perkele jäi eilen nesteet saamatta halvalla samanlain kun jäi mandatumit tuossa ~1.5kk sitten. Op:ssa Ost:lle ostotoimeksiantoon unohtui muuttaa että jää auki yön yli seuraavaan päivään… Se pitäis saada muutettua oletukselle että se on auki niin kauvan kun sen ottaa pois :joy: molemmat kerrat seuraavana aamuna avauksesta olis tullut halvalla, mutta siitä nopeet kovat nousut :smiling_face_with_tear: Manta 4.00€ ja Neste 17.02€ :money_with_wings:

35 tykkäystä

Yksi oma syy olla sijoittamasta yhteenkään tavaratalo ketjuun. Joka myy kulutuskrääsää

16 tykkäystä

Ettei vaan itänaapurit olisi tämänkin takana. Pikku jäynää kun eivät kisoihin pääse, paitsi kaksoiskansalaiset ja kultaisen passin tms. ostajat…

Oon katellut Caymansaaret-kotoista Patria Investments -yhtiötä jolla on korkeahko reilu 5% osinko ja tajusin, että eikö näitä 0% lähdeveromaiden osinkolappuja kannata laittaa osakesäästötilille?

2 tykkäystä


Iso Stokka Riikassa. Ei tullut sen tarkemmin “Lyncheiltyä” kun en ole osakkeenomistaja :slight_smile:

6 tykkäystä

Itsellä on sekä osakesäästötilillä ollut tuollaista vastaavaa yhtiötä. Kyllä niistä saaduista osingoista joutuu verot maksamaan. KORJAUS! tarkemman tutkimisen jälkeen olin hivenen väärin tulkinnut asioita. Eli ei joudu maksamaan osingoista, jos ovat OST puolella.

Olen hivenen ollut laiska näiden veroasioiden suhteen, etten ole ihan kartalla onko mahdollisesti tämän vuoden alusta tullut jotain muutoksia tähän. Mutta tarkistin omasta viimevuoden verotuksesta, että verottaja oli osuutensa ottanut.

2 tykkäystä

Vähän samaan tapaan kun TA-ammattilaiset näkevät kuvioita siellä missä tavikset näkevät vain satunnaista kurssiliikettä, niin näyttöammattilaiset ymmärtävät mallikoodista, että millaisesta näytöstä puhutaan :cowboy_hat_face:

10 tykkäystä

No nyt olen hämilläni :smile: Siis mikä/kuka sen osinkoveron sitten ottaa? Voitko vielä mainita yhtiön nimen

Ainoa tapa menestyä 100% varmuudella on ostaa indeksiä. Oma salkku olisi nyt luultavasti rumasti tappiolla jos rahat olisivat suorissa osakkeissa. Tänään meni jälleen kuukausittaiset panokset amerikka ja pohjoismaa indeksehin.

1 tykkäys

Nyt, kun alkaa kaikissa uusissa autoissa olemaan kaikenlaista liikennemerkin tunnistusta ja adaptiivista vakkaria, niin olisi pakko saada joku mahdollisuus kertoa autolle kuinka paljon yli merkin näyttämää lukemaa pitää ajaa. Muuten noita mitään ai voi pitää päällä

2 tykkäystä

Tuntuu menevän nyt ajatukset ristiin meillä. En ole ihan varma mitä tarkoitat kysymykselläsi, mutta verottaja siis on veroehdotusessaan huomannut nuo osingot ja ottanut niistä osansa vaikka osakkeet osakesäästötilillä.