Inderesin kahvihuone (Osa 9)

En tiedä onko täällä kukaan muu seurannut naisten jalkapalloa mutta Brasilian maalivahti on kyllä negatiivista mainosta naisjalkapallolle jos nyt muut eivät jo ole katsojia karkoittaneet. Mokke on joka matsissa kymmeniä minuutteja loukkaantuneena eikä kukaan suostu häntä ampumaan.
Mokke on siis nainen paikallaan mutta en vaan jaksa tuota toistuvaa ajan peluuta…ei tuollaista sallittaisi minun johdollani.

3 tykkäystä

Katoin noiden alkusarjapelin, Marta otti punasen kortin ku potkas espanjalaista päähän. Ehkä naiset vaa pelaa niin paljo kovempaa ku miehet, niin tulee myös isompia loukkaantumisia :sunglasses:

2 tykkäystä

Heikkenevästä teknologiakyvykkyydestä puheen ollen ovatko kosketusnäppäimistöt muuttuneet huonommaksi? Nykyään en saa puhelimella montakaan sanaa peräkkäin oikein suoraan. Joku autocorrect-teollisuuden juoni vai yrittävätkö saada käyttämään puheentunnistusta :thinking:

3 tykkäystä

Kiinnostava vertailu :slight_smile:

https://x.com/Barchart/status/1820890262597726322/photo/1

image

23 tykkäystä

Katsoin tuon matsin ja sai kahden ottelun pelikiellon…minusta tuota potkua on liioiteltu, sillä espanjalainen työnsi päänsä yllättäen eteenpäin kun Martan jalka oli jo noussut pallon tavoitteluun. Tämä siis oma tulkinta enkä tiedä mitä kaikki muut näkivät…eivät selvästikään samaa.

1 tykkäys

Kiitos sivistämisestä, mun täytyy siis vielä löytää jotain ostettavaa REIT -osastolta :slight_smile:.

No lähdetään siitä, että se ei ollut yllättävä pelaaminen espanjalaiselta. Ton korkusta palloa yleensä pelataan päällä, se on hallitumpaa kuin hypätä ja potkaista. Lisäksi espanjalainen oli pallolla paljon aikasemmin ja ei tullut mistään näkökentän ulkopuolelta vaan suoraan edestä.
Marta vain päätti, että hän lähtee hyppypotkulla yrittämään ja päivän selvä suora punainen kortti. Josta tulee kahen pelin pelikielto.


Kuvassa espanjalainen on siis jo puskenut pallon pois

1 tykkäys

Näkemyseroja kuten sanoin, tuossa ilmeisesti iberialainen on jo puskenut palloa alaspäin mutta joo…unohdin että suorasta punikista automatic tuo rangaistus.

Nyt juuri on menossa loppuhetket semifinaalista BRA-ESP ja BRA johtaa jo 3-0. Eikä Marttaa missään ja toivottavasti häntä ei ole finaalissakaan. Marta on Brasilian joukkueelle samanlaista myrkkyä kuin Ronaldo viimevuosina Portugalille. Liian dominoivia omissa joukkueissaan, jäädyttävät muiden aloitteellisuuden.

3 tykkäystä

Höpsis, Marta on 100% varmuudella finaalin avauksessa., jos brassit siellä pelaa.

Juuri kirosin tästä asiasta rouvalle kun kirjoittaminen mennyt todella heikoksi tällä puhelimella. pRKL!

6 tykkäystä

Saman huomasin, kun vuosia takaperin vaihdoin edeltävän Nokia 7 plus -luurin Oneplus 9:iin… Jotenkin vain perstuntumalla tuntui, että onko luurissa jotain vikaa kun näin paljon typottelen. Tai sitten tulen vain vanhaksi.

2 tykkäystä

Mulla oli samaa ongelmaa Oneplus 9 kanssa, vaihdoin näppäimistöä ja tilanne meni hieman parempaan suuntaa muttei täysin korjaantunut

Nämä on Martan jäähyväis arvokisat eli olen samaa mieltä, että ainakin käy kentällä jos ei koko matsia pelaa. Brasilia voitti sinänsä hienon ottelun 4-2 mutta Espanja kyllä lahjoitti voiton brasseille aivan tajuttomalla sekoilulla ottelussa.

2 tykkäystä

En tiedä, että onko täällä jo asiaa puitu, mutta onkohan tulossa ensimmäiset kesäolympialaiset, joissa Suomi jää ilman mitallia?

Yleisurheilun puolella miesten keihäässä taso vaikuttaisi olevan korkealla ja Murton kunto on kysymysmerkki. Onko Saga Vannisella yllätys mahdollisuus?

En purjehdusta seuraa, mutta voisiko sieltä olla tulossa? Miten muut lajit?

9 tykkäystä

Miltä tuntuu rummutella rintaa Golarin kukkuloilla? :money_mouth_face::gorilla:

Mulla ollut jonkun aikaa samsung galaxy a53.

On tullut todettua vähän samaa ongelmaa, mutta ajattelin lähinnä isikilojen hankkimisen menneen sormiin, kun muualta loppuu tila kesken.

Olen havainnut samaa, mutta olettanut tämän johtuvan jostain aikuisuuden paksusormisuudesta tai motoriikan palikkamaistumisesta. Asia on jopa niin ärsyttävä, että suosin enemmissä määrin tietokoneen ”oikeilla” näppäimillä kirjallisen ulosannin tuottamista.

Tämän kirjoitin puhelimella ja se oli vaikeaa. :joy:

Et ole siis yksin! Salaliitto? :disguised_face:

23 tykkäystä

Hephep. Kirjoitin mielestäni joskus paremmin iföönillä, mutta hirveän vaikeaksi mennyt viime vuosina

Kait se ikä alkaa painamaan ja sormet nakistumaan

1 tykkäys

Kannattaa valmistautua Applen AI:n tulon Sirin myötä puhelimiin - saat kohta sanella kaiken tekstin :muscle: Vaatii iPhone 15 Pro ja ylöspäin olevan puhelimen.

4 tykkäystä