Testataan arvalla jompaa kumpaa tai molempia. Kiitos @Ilkka6 ja @In_Der_Esche !
Jahas. Paperittomassa toimistossa ei arvostettu, kun tulostin satoja rivejä sisältävän ekselin enkä suodattanut sitä.
Et te muksut tajua, että vanhassa vara parempi - nuorisosta ei mihinkään. Ihan turha korjata, jos ei asiat ole rikki.
Sentään et kuulu siihen ikäpolveen joka tulostaa työpaikan sähköposteja ja sitten faksaa ne tulosteet kotiin arkistoitavaksi. Tätäkin on tullut nähtyä
Mä olen kuule töissäki käyttänyt faksia. (en nyt hetkeen)
Ei tarvii kauaa odottaa, ni voin salkkuni, työurani ja ikäni puolesta sanoa nuorisolle (alle kolmikymppisille) jokaiseen asiaan, josta ovat eri mieltä eli väärää mieltä eli väärässä, et kyl mä tiedän, koska salkku, työura ja ikä. “Et ollut syntynytkään, kun tulostin ekseleitä!!!11”
Faksi oli kyl kätsä ja olin vikoja joka sitä käytti. RIP Faksi
Mitäs Eka onko tullut telexiä käytettyä, mainio masiina aikansa sähköposti. Omaa kokemusta ei ole, mutta kuulostaa kyllä näppärältä laitteelta.
Ei taida meikäläisen Y-sukupolvi ole nähnyt tuollaisia kuin museossa
Mutta oon kyllä käyttäny vanhanmallista lankapuhelinta missä jokainen numero pitää yksitellen kiertää paikoilleen. Kyllä meinas muutamaan kertaan hermo mennä kun tuli ‘näppäilyvirhe’ viimeisten numeroiden kohdalla
Kirjoituskoneet olivat kanssa aikoinaan kova juttu! Mä sain jotenkin aina noi pahasti jumiin kun asetin paperin väärin sinne
Kirjoittaessa piti säilyttää myös oikeanlainen rytmi, jos kirjoitti liian nopeasti niin nuo iskurit meni solmuun
Muistatko kun aina silloin tällöin joku soitti Huugo televisiopeliin kaksirivisellä tai rullattavalla mallillla. Joskus pääsi lapselta itkukin kun jäi väärälle raiteelle ja resiina tippui kuiluun.
Ja ennen ihmiset sai kokea jatkuvaa jännitystä kun moni asia kehittyi kokoajan, koska viimeksi on kehitetty jotain mullistavaa? Kosketusnäyttö… blah tylsää.
Jep. Tekoäly lol - lintukodon oraakkeli ties samat temput jo melkein parikymmentä vuotta sitten.
Meidän aikana kehitettiin ensimmäinen globaali epidemia vuosikymmeniin. Torille.
Tuo oli parasta viihdettä Speden Spelien ohella. Hugo tv-pelissä oli harmillisesti sen verran viivettä, että heikommalle pelaaja-ainekselle pelikokemus oli lähes mahdoton:
Nuo Hugon lausahdukset ovat muutenkin ysärin dubbauksen parhaimmistoa yhdessä Prätkähiirien kanssa. Tuolloin piti vielä nähdä hieman vaivaa eikä kaikkea voinut laittaa enklanniksi ja luottaa että katsojat osaavat amerikan kieltä
Käy lukemassa Kryptoketjuja, kuulemma suurin mullistus sitten höyrykoneen. Kukaan ei vain vielä oikein osaa sanoa mitä niillä voisi tehdä mutta silti isoja juttuja juuri kulman takana tulossa.
Osaatko taivuttaa “olla oikeassa” -verbin pohojalaasittaa?
Sehän menee näin:
Moon oikias.
Soot vääräs.
Soon vääräs.
Moomma oikias.
Tootta vääräs.
Noon vääräs.
Telex oli aikoinaan tuotekehityksen kärjessä. En muista siitä kyllä muuta kuin äänen . Tiedoksi nuorisolle telex on selkosuomeksi kaukokirjoitin.
Kuinka houkuttelevaa olisi ollut sijoittaa kaikki varat tähän käänteentekevään teknologiaan 1960-1970 luvuilla. Voi sitä purjeveneen kokoa ja Ferrareiden määrää kaikissa autotalleissa.
Redfordin Ressuhan se siinä!
Merkit tällä täyteen?
Vierustoverin tatuoija voisi käydä kurssit uudestaan ja ottaa muutakin värejä käyttöön kuin pelkän punaisen.