Inderesin kahvihuone (Osa 9)

He is back…

Internet is going to break!

1 tykkäys

Mulla oli tässä pitkä viesti jossa kerroin miten saadaan Suomen urheilu nousuun. Mutta tuhosin sen ja vaihdoin tähän.

13 tykkäystä

Hauska kieltämättä, mutta noin muuten, meidän kannattaisi kyllä varoa tätä mentaalia. Ollaan köyhä valtio ja täynnä upeita lahjakkuuksia kaiken kaikkiaan. Huippu-urheilu on vaikea laji.

6 tykkäystä

Ei kai tuommoisia kannata masennella, tuollainen TOP3 järjestelmä on lopulta kuitenkin täysin hatusta vedetty palkitsemismäärä - ensimmäisenä olemisessa on toki jotain uniikkia, mutta ei kai sillä ole mitään väliä onko joku sitten maailman kolmanneksi, viidenneksi vai yhdeksänneksi paras jossain lajissa, sama määrä ihmisiä on kuitenkin sua huonompia. Mutta jos on eka, niin kaikki muut on huonompia.

1 tykkäys

Tämä jätettiin tarkoituksella määrittelemättä, sillä tarkoitus ei ole ennustaa, että jokin yhtiö tuplaa seuraavan 12kk aikana tms. :sweat_smile: Ajatuksena oli siis, että jokainen saa itse vapaasti määritellä minkä kulman ottaa pitchiinsä.

Jos tämä kuitenkin ajan saatossa koetaan liian laveaksi määritelmäksi niin voimme tietysti palautteen perusteella muuttaa sitä eli kiitos siis ajatuksien herättelystä! Otan tämän huomenna puheeksi toimistolla. Joka tapauksessa tässä ensimmäisessä kisassa osallistujilla vapaus valita pitchattava kohde ja tulokulma vapaasti. :pray:t2:

4 tykkäystä

Haluan nostaa tähän esille viestinnän tuolta OmaSp-ketjusta, jossa käytiin vilkasta keskustelua. Viimeisin näkemäni viesti oli sellainen, että minua syytettiin jo humalassa esiintymisestä ja tunnettu foorumilainen @JNivala diggaili viestiin. Siis mitä ihmettä täytyy kysyä? Pitääkö tässä laittaa itsensä banniin koko foorumi, jos tällaisen kohteeksi joutuu, koska eihän tämä tunnu enää hyvältä?

1 tykkäys

Nythän tuota OmaSp:n ketjua on jo kovasti siivottu, mikä on tietysti hyvä asia. Siinä vaiheessa kun minä sitä luin, niin sulla oli jotain neljä viimeisintä viestejä täynnä onlinereita jotka ei tuonut mitään lisää siihen keskusteluun. Ei missään nimessä hyvän keskustelutavan mukaista, kyllä se keskustelun toinen osapuoli yhdestäkin viestistä tajuaa mitä haet takaa. Turha siinä on spämmätä sitten enää enempää.

Tämän kun yhdistää sitten siihen, että taannoin hyökkäsit minua vastaan ihan käsittämättömän typerillä henkilökohtaisuuksilla ihan puun takaa (väitit minun esiintyvän jonain helvetin guruna, oikeesti mitä helvettiä? :grin:), niin siinä varmaan on ainekset miksi paskan maanantaipäivän päätteksi aivot päätyivät painaamaan tykkäystä väsyneenä?

Oon tietysti pahoillani aiheuttamastani mielipahasta. Pyrin tietysti parantamaan käytöstä ja tunnistan kyllä että tässä tilanteessa toimin töykeästi, vaikkakin varmasti melko inhimillisesti kokonaistilanne huomioiden.

Bänniin ei sun kannata itteäs laittaa, tuot hyvää sisältöä foorumille ja varmasti muutkin sitä arvostaa👍

17 tykkäystä

Näyttää olevan identtisenä toistuva kaava, kun ihan sama vuodatus tuli eilen :smiley:

Joko hengitettäisiin välillä ja siirryttään mukavampiin aiheisiin. Onhan se nyt naurettavaa ruotia tätä samaa teemaa jo kolmannessa ketjussa tänään. Jokainen tykkäilee mistä viesteistä haluaa. Ja kiitos ylläpidolle, että pidätte meille jöötä.

Rauhaa ja rakkautta vaan jokaiselle, tai jotain.

8 tykkäystä

Niin, minäkö sitä keskustelua yksin kävin? Kieltämättä aihe on ihon alla, koska satun olemaan myös kiinteistösijoittaja. Täällä ei näytetä puuttuvan niihin yksityiskohtiin, jossa valheelle annetaan se kuuluisa mahdollisuus.

En halua sen enempää sinuun puuttua, mutta kommenttini aikoinaan liittyi kuitenkin ihan aiheeseen, jossa perustelit yhtiön fundaa aika yksipuolisesti. Toki ainahan nämä on kaksijaksoisia, mutta annoin nytkin mahdollisuuden henkkoht vastata, ennenkuin laitoin tämän ulos.

Minä itse muuten pyysin alokasta siivoamaan tuota ketjua, jos se helpottaa kaikkien tuskaa.
Juhan tyylistä en pidä enkä sitä hyväksy. Katsotaan, kenen linja tässä on parempi. Aika paljon käytän täällä aikaani, joten en usko, että olen se häviävä osapuoli. Mutta toki varmasti kaikki on suhteellista.

2 tykkäystä

31 tykkäystä

OmaSP:n ketjussa käydään ansiokkaastikin keskustelua (myös) aiheesta jollainen aiemmin olisi hautautunut kuppikuntamurinoihin marginaalissa. Ketjun sävy saattaa kuitenkin toisinaan passiivisagressiivisuudessaan ja tunnelatauksissa helposti olla äkkiseltään lukevalle ihan mitä vain vapaustaistelun ja autismin välillä. Se voi tehdä lukemisesta myös raskasta tai pahalta tuntuvaa.

Asiat riitelee ihmisiä helpommin, niin retorisesti voi hakata kaksi päätä yhteen ja huutaa toiselle päänsärystä. Jos samaa asiaa väännetään uudestaan ja uudestaan, ongelma on 99% varmuudella kommunikaatiossa eikä siinä mitä sanotaan.

Edit. Eikä ollut typo että asiat riitelee ihmisiä helpommin joskus. :smiley:

6 tykkäystä

Kuvia tänne sitten, jos joku tarkkailee tähdenlentoja ja revontulia! :slight_smile:

Ensi yönä on odotettavissa perseidien tähdenlentoparven vilkkain hetki.

Tähtitieteellisen yhdistyksen Ursan mukaan mahdollisuus nähdä eniten tähdenlentoja on maanantain ja tiistain välisenä yönä 12.–13. elokuuta. Tuolloin voi tunnin aikana nähdä parhaimmillaan jopa 60 parveen kuuluvaa tähdenlentoa.

7 tykkäystä

Itse toivoisin myös, että kisoissa olisi vaihtelevia kriteereitä, aikajänteitä ja muita rajoittavia tekijöitä, jotta ideat olisivat paremmin vertailtavissa keskenään. Muuten siellä on helposti Peran Nyrkki- ja Metallipaja Oy ja Microsoft vierekkäin samalla tuotto-odotuksella - voi mennä vähän vaikeaksi arvottaa, että kumpi on parempi pitchi.

Mutta joo, ehkä tätäkin ideaa voi kehittää tulevina kvartaaleina. Meinasin jo innostua löytämästäni ideasta tätä kisaa ajatellen, mutta sitten kävi ilmi, että firma ei osta omia osakkeitaan takaisin treidatessaan 0,7x kirja-arvolla. Surullista.

3 tykkäystä