Danske Pankin kyselyssä 39 % uskoo vaurastumiseen lottovoittolla. Myös loistava jutun otsikonti Hesulin Sanomilta . Ei maksumuuria ja toimittaja Esa Juntunen ei ole Omavaraisuushaaste Esa Juntunen.
“Pienimuotoisen sijoittamisen tuottaviin seurauksiin uskoi 14 prosenttia ja isompiin sijoituksiin ainoastaan 10 prosenttia vastaajista.”
1)What
Lottovoitto oli myös hyväksyttävin keino vaurastua 30 % osuudella.
Voi luoja luulin, että näistä oltaisiin jo päästy ylöspäin ja Suomen kansa olisi tullut järkiinsä. Varmaan eletään täällä foorumilla vaan kuplassa.
Hauska “sattuma”, että sama määrä piti perintöä mahdollisuutena päästä rikkauksiin ja hyväksyi sen keinona päästä rikkauksiin.
Perintöä pitää väylänä rikkauksiin 18 prosenttia vastaajista.
Vain 18 prosenttia piti perintöä reiluna reittinä rahaan. Epäsopivana pidettiin etenkin sitä, jos suku ja perhe kerryttävät varallisuutta henkilölle.
Kertoo kyllä suomalaisista aika paljon, kun ei millään hyväksytä, että jotku rikastuu. Kaikkien pitää elää kurjuudessa. Ikinä ei muisteta sitä, että ne rikkaat ihmiset yleensä maksaa enemmän veroja, että meiän ei tarvi maksaa niin paljoo.
Itekki kyllä hyväksyn ton, että lottovoitto on todennäkösempi keino rikastua kuin Helsingin pörssiin sijottaminen
Kokonaisuus riippuu aika monesta seikasta. Jos verrataan omakotitaloa ja vastaavan kokoista perheasuntoa kerrostalosta tai rivarista niin helposti maksat 400-500€/kk vastiketta koska ne menee per neliöt.
Vaimo olisi halunnut asua uudehkossa rivarissa tai luhtitalossa, mutta Tampereella 100m2 4+k+S maksanee 350k€ ja siihen toki päälle 400€/kk vastike. Joka kattaa lämmityksen ja kiinteistöhuollon.
Nyt se taas alkaa penkkiurheilijoille kutkuttavaa ajanvietettä. Artikkeli maksumuurin takana, siitä puuttuu mielestäni tärkein huomio: Mikäli finaalissa on Espanjalainen joukkue, voittaa se suurella todennäköisyydellä pystin.
Mielestäni erittäin hyvä lisä Inderesin jo valmiiksi laajaan tarjoamaan. Iskee (minun) mielestäni juuri siihen lokeroon, missä tällä hetkellä kysyntää tuntuu olevan (lyhytvideot), mutta kuitenkin mahdollistaen tarkemman keskittymisen aiheeseen ilman, että lyhytvideota tarvitsee käydä pausen kanssa läpi useampaan kertaan.
Tähän voisi lisätä kalvon pääomienpalautuksista, jossa näkyisi mahdollisesti kasvavat osingot ja omienosakkeiden ostot / liikkeellelaskut. Muuten vaikutti kyllä erinomaiselta konseptilta!
Tähän pitäisi ehdottomasti saada nordic micro-small-cap tarjontaa mukaan. Eli joku toinen kategoria mukaan , esim future compounders. (Juurihan Mikael esitteli inderesiä ja päivitteli ja valitteli että ruotsissa 30% pienistä vain seurannassa ).
Minua kiinnostaisi pienet enemmän kuin joku H&M.
Seurantaa vaikkapa osittain niin, että foorumilla ehdotellaan/äänestellään jotain firmoja? Ja jos ei kiinnostele (ihmettelisin) niin analyytikon oman mieltymyksen mukaan.
Tämä Nordic small-cap -lähestyminen tukee teidän myyntityötä koska voitte sitten teidän epävirallisia kalvosettejä linkitellä ko. firmoille yhdessä foorumin keskutelujen kanssa ja ehdotella “hei, mites ois…”
Sitten koska joulu lähestyy niin vielä muljautatte mallisalkun sääntöjä uusiksi. Nämä keissit mukaan + mitään 5% neuvolapainoja ei sallita.
Aloin uskomaan että suomalainen on suomalaiselle susi, kun todistin tässä hetki sitten aikuisen sanovan toiselle aikuiselle jotakuinkin näin:
A1: "Minun mielestäni on epäreilua, että minulla on vähemmän vapaa-aikaa kuin sinulla, koska minä käyn ylitöissä. "
A2: "Niin… Voithan lakata käymästä ylitöissä? "
A1: "Ei. Ei se minua haittaa että käyn ylitöissä, minua haittaa että sinulla on enemmän vapaa-aikaa kuin minulla ylitöiden vuoksi. On epäreilua, että minä työskentelen niin paljon. "
A2: "… "
Kuuntelin keskustelua vierestä ja varmistin vielä myöhemmin kollegalta että ymmärsinhän keskustelun sisällön oikein, vai kärsinkö aivohalvauksesta. Valitettavasti olin ymmärtänyt.
Aiheeseen:
Minun mielestäni on väärin, että toiset rikastuu sijoittamalla kun minä en sijoita. Toki lisäajatuksena haluaisin kysyä vastaajilta mikä mielletään vaurastumiseksi, jos se on se 5 milliä mitä lotosta saisi (en lottoa) niin kaippa Teuvo Tavikselle jää realistisimmaksi vaihtoehdoksi, perintö, yrittäjyys, tai lottovoitto.
Ongelmahan on, että kun silloin nojataan oletettavasti tulevaisuuden ennusteisiin ja mennään samalla analyysin syvään päätyyn. Mutta ymmärrän pointin, ja mietitään ratkaisua. Tietysti pyritään löytämään caseja, jotka olisivat ainakin potentiaalisesti molempia (historia ja tulevaisuus).
Pidän tällä hetkellä todennäköisempänä, että meillä on tulevaisuudessa omat “mallisalkut” (ei välttämättä sama konsepti) eri maissa. Mutta katsotaan, ei ole päätöksiä asiasta. Pelkästään Ruotsissa on noita yhtiöitä niin paljon, että pitäisi kyllä ajan kanssa kammata caseja.
Tykkään optimismista, mutta ei minulla oman seurannan ja muiden töiden jälkeen ihan hirveästi jää aikaa kammata Ruotsin noin tuhatta listattua yhtiötä meidän seurannan ulkopuolelta. Yritän kyllä varsinkin täällä Tukholmassa ollessani, mutta aikamoinen savotta tuo on kai kenelle tahansa
Täällä yksi, joka painanut viimeiseen neljään viikkoon ~300h duunii. Eiköhän sitä jossain vaiheessa palata takaisin ‘normaaliin’ ja normi 40h viikkoja .
Heh, jouduin eläkeläishöyryisen tankoraivon kohteeksi hetki sitten. Joku känkkäränkkäinen vaari polki vanhalla Tunturilla melkein minun tunatun Trekini perään, kun odottelin kiltisti suojatien edessä lähestyvää autoa. Vaarin mielestä olisi näemmä pitänyt polkaista auton eteen ja huusipa tuo minulle kurkku suorana “- Mitä sä jumitat saatana!”, johon minä vain hymyilin muikeasti sanaakaan sanomatta.
Minulla ei ole vielä elämäntilanne sellainen, että tarttisi lähteä testaamaan auton etupuskurin, konepellin ja tuulilasin toimivuutta lihasjumeihin tai nivelvaivoihin. Kummallisen kiltisti ja rauhallisesti raivoava vaari minun perässä sitten lopulta polki tien yli, eli kai hänkin lopulta tilanteen tajusi, ainakin kovin toivon niin.
Vaari vaikutti vähän siltä, että kuuluu siihen 39 prosenttiin suomalaisista, joka toivoo epätodennäköisintä tapaa vaurastua kaikkein todennäköisimpänä ja hyväksyttävimpänä keinona, kun ei nuoruudessa muistettu tai tajuttu sijoittaa. Eli olisiko tässä vähäisestä pikkueläkkeestä iso siivu tungettu lottokuponkeihin ja nyt päätettiin olla juuri minulle vihaisia, kun ei todennäköistä vaurastumista tulekkaan ja minun olisi tästä syystä ollut soveliasta pyöräillä auton eteen. Tiedä häntä, tämä nyt oli vain oma ajatusleikki, miksi vaarilla olisi saattanut olla itkupotkuraivarin verbaalinen vaihe aktiivisena…
Sen minä olen jo vuosia sitten päättänyt, että vaarina minä olen yhtä iloinen, kärsivällinen, kohtelias, positiivinen ja rento, ihan kuten nytkin. Yksi tärkeä ja sitä edistävä tekijä tulevia pappavuosia ajatellen onkin tämä pitkäjänteinen pörssisijoittaminen ja mikäs tässä sijoitellessa, kun pitkälti joka kuukausi voitan töistä 100%:n todennäköisyydellä loton 6 oikein (lotossa todennäköisyys 0,000012014873%)!
Itse olen meinannut kanssa törmätä edellä kulkevaan pyöräilijään, joka on lyönyt jarrut kiinni ennen suojatietä vaikka autolla on ollut kärkikolmio (= autoilija väistää aina). Myös kääntyvän auton pyörien väistämisvelvollisuus on monelle aivan tuntematon käsite. Harmi että Suomessa on niin sekavat liikennesäännöt että 95% ihmisistä ei niitä osaa tai noudata. Olisi helpompaa sopia joku yksinkertainen sääntö minkä kaikki ymmärtäisivät, mutta kun ei niin ei
Juu tuo on hieman sekavaa välillä, olisi selkeyttämisen paikka yksinkertaistamalla sääntöjä, olen samaa mieltä.
Itselläni on pitkälti varovainen tapa, että aina ensin katson antaako auto tietä ja sitten vasta menen, oli väistämisvelvollisuus kummalla tahansa. Se, että minulla olisi etuajo-oikeus, ei tarkoita sitä, että vauhdilla polkisin auton eteen, kuten tässä tapauksessa raivoava vaari olisi itse varmaan tehnyt, vaan hidastan tai jopa pysähdyn. Jos auto haluaa pysähtyä minun takiani, vaikka hänellä olisi etuajo-oikeus, niin kyllä minä käytän sen tilanteen hyväksi ylittääkseni tien, jos autoilija niin sallii. Jotenkin tuo tuntuu siis toimivan ihan hyvin, että autoilija saa päättää, koska minä ylitän tien, sangen sujuvaa.
Tuo suojatie, jota tänään käytin kyseisessä tilanteessa, ei sisällä pyörätien jatketta, eli mielestäni minulla on siinä väistämisvelvollisuus pyörällä polkiessa yli ja taluttaessa muuntautuisin jalankulkijaksi, jolloin auto väistää.