Olen autuaan ulkona peleistä. Nimenomaan kaikista tietokoneella pelattavasta. Jotenkin poikkeavana en niistä koskaan kauheasti innostunut.
Pelejä mitä joltain päätteeltä olen pelannut ja näitäkin vain todella vähän, jos aikaa oli, oltiin pihalla pelaamassa tai sateen sattuessa uppouduin kirjojen maailmaan.
Olen 1975 syntynyt ja sillä saattaa tietysti olla asian kanssa tekemistä. 386 tietokoneeseen ei mitään kovin ihmeellistä ollut tarjolla. Myöhemmässä vaiheessa pikkuveljen peleistä tuli pelattua Doomia, vaikka ei hänkään yhdeksän vuotta nuorempana erityisen innostunut peleistä ollut. Omat muksut kyllä pelaavat ja ovat pelanneet lapsesta asti. Älkää vaan kysykö mitä pelejä.
Molez ilmestyi 1997 ja seuraavana vuonna saman tapainen niin ikään suomalainen Liero.
Myöhemmin joku on tehnyt kulttuuriteon: WebLiero on selaimessa pelattava versio tuosta alkuperäisestä pelistä. Ei vaadi kirjautumisia tai muuta, sen kun valitsee nimimerkin ja liittyy johonkin aktiivisista huoneista (välillä mukana on modattuja huoneita, esim. Counter Strike -teemalla). Käyn silloin tällöin pelaamassa muutaman erän.
Melkein samaa mieltä, mutta jotenkin tässä asiassa laittaisin ranskalaiset niukasti germaanien edelle. Kun CDG:ssä on pari kertaa käynyt ja reitit ja paikat tullu tutuksi niin ei se sitten enää niin paha ole ollut. Berliinissä sitten yritettiin tehdä uutta kenttää kuin iisakin kirkkoa, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen lopputulos ei ole juuri sen parempi, sujuvampi tai uudenaikaisempi kuin patongeillakaan. Hyvin ehti siinä vajaassa kymmenessä vuodessa turvan tekniikkakin vanhentumaan niin että systeemi oli old schoolia jo avajaisissa.
Ranskalaiset ei toki ystävällisemmäksi muutu vaikka muuttaisit sinne kentälle asumaan
Areena 5 kymmenen kertaa parempi
Tähän tullut elämässä järkyttävä määrä tunteja tuhlattua…
ps Apple storesta Areena 8 saatavilla. Loistavaa kahvitauko ajanvietettä
Markkinataloudessa eletään, niin palkkiot perustuvat kysyntään ja tarjontaan.
Hintaan vaikuttaa pitkä vääntö oikeussaleissa. Asianajajilla on usean satasen tuntipalkka. Ja velottaa yleensä lisää, jos pitää mennä oikeuteen asti. Pelkät valmistelut 27 rakennusvirheestä on varmasti kestänyt pitkään.
Legend of Dragoon: ensirakkaus ps1-ajalta. Välttämättä pelattavuus (tai hiukan hutera englantikäännös) ei ole aivan nykystansardien mukaista, mutta huh mikä tarina ja tunnelma. Tämän n. 40 tunnin eepoksen olen läpäissyt parikymmentä kertaa.
Diablo 2: Se ainoa oikea. Haluaisin että hautajaisissani rätisisi nuotio ja taustalla soisi Diablo 2:n valikkomusiikki.
Skyrim: käsinkosketeltavaa fiilistelyä ja vapautta (päätyä valitsemaasi polkua stealth archeriksi).
Okei en pysty kolmeen: Neverwinter Nights, Darkstone, Mass Effectit, Dragon Aget, Baldurs Gatet, Guild Wars, Borderlands, CC:Red Alert, HoMM3, Kotor.
Halpa juristi 200 e + alv / h. Mahtaako irttota enää silläkään hinnalla. Puhumattakaan, jos ottaa vähän kalliimman vaihtoehdon. Kyllähän näistä laskua kertyy, kun alat kahden osapuolen kuluja summaamaan.
Nojoo. Ei ollut hyvä Berliinin vanha kenttä eikä kyllä ole myöskään hyvä tämä uusi. CDG taas on tunnettu parhaiten siitä, että matkatavarat ei ikinä päädy jatkolennolle! Maine on hieman parantunut viime vuosina, mutta kokonaisuutena yritän vältellä aina kun voin.
Omassa tapauksessa oli 300€ tunti asianajajan veloitus. Olin uhrina väkivaltarikoksessa. Asianajaja ei varmaan ollut mikään valtakunnan paras mutta poliisi suositteli juuri häntä että saisin haettua asialliset korvaukset, hän osasi ne hommat hyvin. Mielelläni maksoin veloitetun hinnan ja laskukaan ei ollut kirjoitettu tunti tunnista. Nyt voi olla että hinta noussut, tästä on jo muutamia vuosia.
Vähänkin enemmän selvitystyötä vaativassa jutussa (esim omassani) tunteja kertyy helposti paljon ja hinta on sitten sen mukainen
Heh, mainioita nämä nykyajan autot (Skoda Octavia 1.4 TSI PHEV).
Normaalien alkuvalmistelujen (osa avustimista pois päältä, yhteys Nasaan jne.) jälkeen lähdin aamulla liikkeelle tuli pienimuotoinen sirkus näyttöruudulle, esim:
front assistant vain osittain käytössä
puhdista tuulilasi (puhdistin sen jo)
ja punaisena vilkkuvat ja piipittävät varoitusmerkit puuttuvasta turvavyön käytöstä. Olin nimittäin erehtynyt tekemään syntiä ja laittamaan reppuni takapenkille
Noh, ei noissa mitään ihmeellistä, mutta sitä jäin tuulilasin raaputtamisen jälkeen miettimään, että onko tosiaan niin, että tätä autoa ei voi jättää käyntiin ja mennä kyseistä operaatiota tekemään?
Sanokaa, että tein vain jotain väärin jonka vuoksi auto sammutti itsensä…
(En ole mitään talviasetuksia eli webastoja yms. suinkaan alkanut vielä ottamaan käyttöön, jotka toki sitten talvella ovat mukana alkuseremoniassa)
Nopean googlauksen perusteella näyttää siltä, että tuollainen on mahdollista. Täytyypä testata!
Joskaan se ei ihan täysin poista aiheen ihmettelyä, kun aika usein (nykyisistä latausmahdollisuuksistani johtuen) sähkömoottorin akku on tyhjä aamulla lähtiessä. Niin mietin vaan tulevaa talvikautta, että olisi kiva kun polttismoottori pysyisi käynnissä sitten talviaamuna kun olen sen kerran käyntiin höräyttänyt…
Tuosta näkymästä valitset hybrid ja ruksi pois auto-ruudusta. Sitten nostat akun lataustilan asetuksen sen verran korkealle, että auto lataa sitä polttomoottorilla. Octavia ei muistaakseni sammu vaikka oven avaa ja autosta nousee mikäli käsijarru päällä ja auto vapaalla?
Hyvä vinkki, jota täytyy kohta mennä kokeilemaan. Kävisi järkeen, että tuo pakottaisi polttiksen pysymään käynnissä. Tähän asti auto on kyllä sammunut kun poistuu autosta, vaikka käsijarru on päällä ja auto vapaalla.