Aktia näyttää olevan, päivitetty juuri uutista.
Merkittäyteen.
Tämä on vasta esitys, mutta aloin tässä pohtimaan, että mitä mahdollisuuksia itsellä olisi osallistua, hyvää hyvyyttään tietysti, näihin talkoisiin.
Eli täyttyisiköhän ehdot, jos löytäisin 29-vuotiaan lapsettoman naisen juoneen muk…eikun siis kumppanikseni ja sitten adoptoisimme lapsen. Eli tarvitseeko se uusi lapsi Suomeen tulla välttämättä perinteisellä tavalla? Ja toinen ehkä hieman rajoja venyttävä seikka olisi se, että adoptoitava lapsi olisi vaikkapa 23-vuotias filippiiniläisneiti. Eli onkohan tuossa asetettu yläikärajaa.
Aloin vaan pohtia mallia, jossa kaikki voittaisivat!
Kävin eilen paremman puoliskon kanssa Matkahuollon pakettiautomaatilla noutamassa hänen lähetyksensä. Siinä sateessa joku mies sadatteli, että ei keksi miten säilytyslokeron saa avattua. Varmistelin, että onhan varmasti bluetooth päällä jne. No ei ratkennut ongelma, eikä mies näemmä saanut yhteyttä myöskään Matkahuollon puhelinpalveluun, jonne hän oli jo hyvän tovin jonottanut. Meidän pakettinouto onnistui ongelmitta.
Tänään käytiin taas samaisella automaatilla. Paremman puoliskon paketin nouto onnistui vaivatta. Sen sijaan minun paketin kohdalla ei sovellukseen ilmesty lainkaan sitä painiketta, josta luukun saisi avattua. Viimeksi viime viikolla olen samaisesta automaatista noutanut itse paketin, joten vika ei nyt ole käyttäjässäkään. Kokeilin onneani asiakaspalvelun chatin kautta, mutta robotti pyyteli vain odottelemaan hetkisen, ja johan siinä odotellessa koko asiakaspalvelukin ehti mennä kiinni.
Onko nuo Matkahuollon viritelmät oikeasti noin syvältä, vai onko tuohon löydettävissä joku kikka 674, jolla ongelma ratkeaa. Mulla näkyy siis Paketit-sovelluksessa, että lähetys on saapunut automaattiin ja noudettavissa. Mutta sitä samperin lokeronavaus-painiketta ei näy missään. Itse käytän aktiivisemmin Postnordin lähiautomaattia, jolla vierailin viimeksi eilen, ja sen kanssa ei ole vielä kertaakaan ollut mitään häikkää.
Kaupungin yleisavain auttaa
Ei jaksaisi millään, kun niitä lokeroita on noin 30 ja sijainti suoraan jonkun ikkunan alla. Muuten neuvo on oikein käyttökelpoinen.
“Pojat on poikii” on yksi kovimpia suomiräppibiisejä, mitä tiedän, paranee vain vanhetessaan.
Fun fact: Kaljuna muutamia vuosia viihtynyt Shinjuku-mies näytti musavideon julkaisemisen aikoihin identtiseltä Sahamieheltä ja olin Iltalehdessäkin asian tiimoilta 12 vuotta sitten. Enää en tosin huijaisi ketään, nykyään sliipattu geeliletti ollut pian 10 vuotta ja keski-ikä alkaa näkyä.
@Shinjuku-mies Oli pakko oikein kuukeloida ja kyllähän se T:n kuva sieltä löytyi Melko samannäköiset kyllä olitte.
Anteeksi kun jatkan juna giffejä, mutta tuli tämä mieleen siitä kuinka yrität hiekottaa mun Norbit miljoonia. Tulisit sisään sieltä, etkä olis tiellä!
Tästä jollekin foorumilaiselle (kenties @Ituhippinen ) oma linna Italiassa. Vanhimmat osat lähes 900 vuotta sitten rakennettu ja äskettäin restauroitu. 2600+ m² (mm. 14 makuuhuonetta) ja 55 hehtaarin tontti. Hp 8.5 M€.
Täytin jo ostotarjousta, mutta ei kuulemma saa punamullalla maalata mummonmökiksi?! Pitäköön tunkkinsa.
Onkos Nordean ongelmat nyt tarttuneet mandatum trader Iin, vai miksi en pääse sisälle. Onkos muilla samaa ongelmaa? @Perttu_Hamalainen esim?
Tilapäisen häiriö oli jo aamullakin.
”Tilapäinen häiriö” on yleensä sellainen vakiovirheilmoitus joka näytetään käyttäjjlle kun mitä tahansa menee pieleen.
Kukapa sitä kehtaisi sanoa asiakkaille että järjestelmässä on toistuva tai jopa pysyvä häiriö .
Hyvä huomio! Tämä ilmiö yleisemmällä tasolla on kyllä tuttua jo vuosien takaa - monesti kirjoitukset ja/tai analyysit ovat optimistisella puolella. Mietin syitä moiseen ja tulee mieleeni pari selitystä:
Jos kyse on yksityisistä kirjoittajista kyseessä voi olla semmoinen vinouma, että yhtiöstä ylipäänsä kirjoittavat lähinnä siihen sijoittaneet ja sitä seuraavat ihmiset, eivät ne, jotka ovat “hylänneet” yhtiön sijoituksistaan ja mielenkiinnon kohteistaan.
Analyytikoilla (investointipankeissa) voi olla oma lehmä ojassa, kun pitää saada toimeksiantoja yhtiöiltä niin kauhean negatiivinen analyysi voi karkottaa asiakkaita kilpailijoille.
Sitten vielä kulttuurierot Suomen ja anglosaksisen maailman välillä, rapakon takana yleisestikin hehkutetaan helpommin asioita siinä missä meillä yritetään olla neutraalimpia.
Tämä on hyvä pitää mielessä, kun lukee juttuja ja analyysejä.
Kiitos hyvästä viestistä!
Olen nähnyt joskus tiettyjen tahojen analyyseja, joissa on eri skenaarioita ja niissä jopa karhuinen skenaario on vaikuttanut hyvin optimaaliselta.
Sitten jos analyysin tekijä edustaa tahoa, jonka toiveena olisi aktiivinen kaupankäynti, niin analyysit saattavat olla sellaisia, joka saattaa hivenen johtaa sijoittajia sellaiseen toimintaan.
Esimerkiksi jenkkiläisten toimareiden höpötykset tuntuvat joskus olevan kovin optimistisia kamalassakin tilanteessa, sitten taas jotkut pohjolan toimarit kivassakin tilanteessa tuntuvat joskus varovaisilta (tai sitten realistisilta).
Vähän eri asiaan:
Harvoin kuulen kenenkään sijoittajan olevan hyvin varma (toki suhteellinen käsite!), että jostain tulee hirmutuotot, jos pitää sijoituskohdetta 95-99 prosenttia varmana, sitten uskoisi suurimman osan rahoista olevan siellä kiinni, jos riskit ovat kerran äärimmäisen pienet ja tuotot valtavat. Joku on ilmaissut olevansa varma isoista tuotoista, mutta sitten kuitenkin pieni osa rahoista on kiinni varmassa, vai tarkoittaako varma, että on 52 prosenttia varma fiilis parin kolmen prossan plussalle pääsemisestä.
Pitää katsoa sijoittajan koko salkkua, jos on vaikkapa 20 arvopaperia, joista sijoittaja on kaikista hyvin varma niin niiden osuuksien pitäisi loogisesti jakautua silloin suht tasaisesti. Sitten taas jos on sijoittaja, jolla on 10 arvopaperia mutta joista vain yhdestä hän on “varma”, sen yhden osuus koko salkusta voi olla paljon suurempi kuin muiden.
Toisin päin - minulla salkustani noin puolet on tällä hetkellä Harviassa. Tarkoittaako se, että olen 95-99% varma hirmutuotoista? Ei, se vaan kertoo että on ollut vaikeuksia löytää hyviä sijoituskohteita siihen rinnalle ja osin salkun historiallisista syistä. Hajautusta on tarkoitus parantaa asteittain. Toki luotan Harviaan yhtiönä (jos en luottaisi niin ei se olisi suurin sijoitukseni) mutta en odota siltä mitään hirmutuottoja. Enemmänkin suht varmaa suorittamista kohtuullisella riskillä.
Joo, ja haluan nähdä sen salkun, jossa on lähinnä hyvin varmoja hirmutuotto-osakkeita.
Voi olla, että voisin sanoa (en kyl pikeasti uskaltais sanoa enää mistään), vaikka Nordeasta että “pidän tätä tosi varmana” ja vuoden päästä se on kuitekin kolmessa eurossa. Jos sanon jostain, että “olen hyvin varma et tää moninkertaistuu lähivuosina”, niin olen varmaan nauttinut sitten liikaa maitorahkaa tai Lidlin halpakahvia.
Eipä ole montaa toimijaa hoitamassa noita toimia.
Mites Innofactor omistajat, onko tullut tilille rahulia? Mulla oli sekä AOT (Nordnet) että OST (Mandatum) Innoa.
Inderesiin rahat ovat ilmestyneet kuten pitikin, Mandatumin Corporate actions oli sekava, vastasin ensimmäiseen tarjoukseen myyväni kaikki ja tuolla näkyykin Elected amount ihan oikein, mutta osakkeet köllöttää edelleen tilillä eikä käteistä näy. Tuohon toiseen tarjoukseen ei enää voinut vastata, koska ensimmäiseen oli jo vastattu. Puhelintuesta ei ollut mitään apua, siellä joku kauppat. yo oli pihalla kuin lumiukko.
EDIT: osakkeet näkyy tilillä, mutta onkin näköjään Blocked