Wau! Torille, tuohan on melkein 30 eurosenttiä.
Voisiko tämä olla kurssin hehkutuspalstalla
Wau! Torille, tuohan on melkein 30 eurosenttiä.
Voisiko tämä olla kurssin hehkutuspalstalla
YUBICO: DNB MARKETS RAISES TARGET PRICE TO SEK 335 (325)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) DNB Markets raises the target price for Yubico to SEK 335 from SEK 325. The buy recommendation is repeated.
This is evident from an update from the bank.
Sieltä se vain nousee ja suositus nostoja ropisee niin kuin tietysti olettaisikin
Avasin myös aloitus position eilen niin tulee seurattua ainakin.
Sieltä se vain nousee ja suositus nostoja ropisee niin kuin tietysti olettaisikin
Avasin myös aloitus position eilen niin tulee seurattua ainakin.
Voipi olla ihan hyvä paikka aloituspositiolle kun tullut sopivati alas (koska volatiliteettia) ja targetti-hintaan on hyvästi matkaa
YUBICO: DNB MARKETS RAISES TARGET PRICE TO SEK 335 (325)
Nyt on HESULILTA viety viimeinenkin toivo huomisesta. Kaks kertaa mourusi viikon verran. Mä nukuin ulkovarastossa ja vaimo kahden oven takana korvatulpilla.
Ette arvaa kuka keksi nimen😎
Sain idean että aion kuun jokaisena päiväna nostaa kahvihuoneelle jonkin pörssin ulkopuolisen kotimaisen yrityksen joka on menestynyt alallaan tai muuten kiinnostava.
14/30
Lindström on vuonna 1848 perustettu tekstiilipalvelualan perheyritys Helsingistä.
Asiakkaat vuokraavat Lindströmiltä hotelli- ja ravintolatekstiileitä, mattoja, pyyhkeitä, työasuja ym. ja yhtiö vaihtaa ne käytön jälkeen puhtaisiin ja pesee likaiset omissa pesuloissaan. Osa toiminnoista on Comforta-brändin alla.
Yritys toimii 23 maassa enimmäkseen Euroopassa mutta myös mm. Kiinassa ja Intiassa. (Venäjän ja Valko-Venäjän toiminnoista yhtiö luopui.) Yli puolet liikevaihdosta tulee kuitenkin edelleen Suomesta jossa markkinaosuus on suuri.
Viime vuonna liikevaihtoa kertyi 506.2 M€ ja tulosta 34.8 M€. Henkilöstöä oli 4700.
vuonna 1848 perustettu
Yhtiö on myös Suomen vanhimpien edelleen toimivien yritysten joukossa ja niistä jotka ovat edelleen perheyrityksiä taitaa olla vanhin joka edelleen tekee ns. “oikeaa ydinbisnestä” paremman termin puutteessa. Rettig on vähän vanhempi mutta muuttunut täysin sijoitusyhtiöksi.
Vuonna 1848 Helsingissä oli muuten n. 20 000 asukasta. Tuomiokirkkokin oli vasta rakenteilla (1830-1852). Nykyään tuo silloinen koko väkiluku on kaupungin n. kahden vuoden väestönkasvu.
Nyt on HESULILTA viety viimeinenkin toivo huomisesta.
En voi tykätä tästä postauksesta (Hesuli-parka ) mutta pitäkää kisusta hyvää huolta!
Tänään on viimeinen päivä äänestää vuoden sijoittajaa ja sijoitustekoa.
Tuosta linkistä äänestämään
Vuoden Sijoittaja ja Vuoden Sijoitusteko 2024 -kilpailu | Nordnet
Näyttää siltä että tuli kerranki tehtyä oikein kun myin “paniikissa” kaikki Solar Foodsin osakkeet ekana pörssi päivänä. 50% tuotto tuli. Kempowerin kanssa tein virheen ja myin osakkeet aikoinaan liian aikasin ja menetin satojen prosenttien voitot. Nyt ajattelin että teen saman virheen Solar Foodsin kanssa. Hetken mietin että Solar Foodsilla saattaa tulla samanlainen hype.
Joitakin saattaa kiinnostaa HCP:n liikkeet.
Siksi laitan tämän Pasi Havian tviitin tänne.
Hims’s headquarters is located at 2269 Chestnut Street, San Francisco .
@Pohjolan_Eka ei sua kiinnostais tehä myös San Franciscon tutkimusmatkaa?
Hei vaan kaikille, siitä on vierähtänyt hetki kun viimeksi täällä höpissyt.
Minulla olisi palstalaisille tälläistä omaa pohdintaa mitä olen harjoittanut nyt enenvissämäärin tämän 6kk pörssin seuraamattomuus lakon aikan.
Taustaa itsestäni jotta pohdinnan ydin tulee selkeästi esille.
Olen siis 25v jolta löytyy omaa pääomaa sellainen reilu 30 000€ aloitin sijoittamaan kesällä 2021 eli juuri korona pohjien jälkeisissä huipuissa. Löin silloin koko potin nordnetissä suomi indeksi rahastoon ja tyytyväisenä katselin kuinka ensimmäisen 6kk aikana tuottoa kertyi makeat 7%. Tässä totesin että onpas helppoa ja kivaa, ihan kuin printtaisi rahaa.
Noh me kaikki tiedämme mitä sen jälkeen tapahtui, pörssit tuli alas ja oma reaktio oli että eipä mittään siinähän tulevat alas. Oletuksena oli että korjaus liike tulee samallatavalla kuin koronandipin suhteen mutta näin ei sitten käynyt.
Sitten tein ensimmäisen sijoitus virheeni ja turhauduin mörnimiseen ja myin koko indeksin (pohjilta tietenkin ) jonka jälkeen itsevarmana ajattelin että voisin tienata yksittäisillä osakkeilla (joilla näytti menevän hyvin) OST:n puolella, jossa olin jo pikkusummilla kokeillut miten toimeksiantoja tehdään. Joten menin koko summalla OST:hen ja rupesin valkkaamaan osakkeita.
Tämän jälkeen pieniä onnistumisia tuli (puhtaalla tuurilla) ja osinkojakin alkoi tulla. Ja suunnitelmana oli rakentaa ost salkusta tulevaisuuden osinkokone.
Tämän jälkeen tulikin tapaus neste johon menin myös itsevarmana isolla painolla noin 24€ aikoihin ja sillä tiellä edelleen ollaan enkö ajatellut myydä. Moni muu salkussa on myös ottanut turpaan huolella.
Parhaimmillaan pääoman arvo on ollut sellainen 42 000€ mutta nyt turskaa on tehty noin 9000€ . Tällähetkellä CAGR näyttää että pääomaa tuhoutuisi -5% tahtiin ellei tilanne muutu (kaikki osakkeet ovat suomiosakkeita mm tieto, rinkulat, kalmar ja valmet)
Nyt olen taas sijoitusvirheen kynnyksellä. Olen tässä samalla kuukausisäästänyt ameriikan indeksiin ja kateellisena katsellut kuinka se on noussut vuodessa 28% kun oma näperrys on vain tuonut rupia perseeseen ja harkitsen taas koko OST salkun lopettamista ja kaikkien varojen siirtämistä AOT puolelle ja siellä jenkki ja maailma rahastoihin jolloin tulevaisuus olisi turvattu.) Mutta ja se mutta on että kannattaako silti jäädä odottamaan yllämainittujen arvo-osakkeiden arvon purkeutumista (esim rinkulat ja tieto. Sekä tapaus nesteen kohdalla että josko sieltä saisi omat takaisin ja vasta sitten hoitaa tämä varain siirto AOT.
Tämmöistä pitkää pohdintaa tänne tänään. Tiedän että täällä ei sijoitussuosituksia saa antaa joten kaikki palaute ja pohdinta on tervetullut.
Laita vaikka 70-80% maailmarahastoon tai etf:ään ja jätä loput osakepoimintasalkuksi. Itse tein samalla tavalla alkuun, kunnes sitten siirryin 100% osakepoimintaan, kun tajusin että se sujuu ihan hyvin.
Mutta ja se mutta on että kannattaako silti jäädä odottamaan yllämainittujen arvo-osakkeiden arvon purkeutumista (esim rinkulat ja tieto. Sekä tapaus nesteen kohdalla että josko sieltä saisi omat takaisin ja vasta sitten hoitaa tämä varain siirto AOT.
Faktahan on, että todennäköisyydet on jatkossakin indeksisijoittamisen puolella, jos tuottojen kannalta asiaa tarkastelee.
Osakesijoittamisesta täytyy tykätä, jotta sitä kannattaa tehdä. Se ei takaa indeksiä parempia tuottoja, mutta se on opettavainen ja joidenkin mielestä myös mukava harrastus.
”…clearly a positive surprise.”
Jotenkin ei näytä kovin positiiviselta.
Hyvä video joka tapauksessa, kiitos siitä!
Omakohtaisena kokemuksena voin sanoa, että Helsingin pörssin osakkeissa kannattaa pysyä mukana pitkäjänteisesti ja panikoimatta. Ei ole mikään Hesulin kirous jumitella kymppitonnin tuntumassa pysyvästi.
Turhanpäiväinen veivailu ja hätiköinti kokonaisen salkun osalta, etenkin tappiollisen sellaisen, syö pitkän aikavälin tuottoja helposti, ollen siten selkeä sijoitusvirhe, mutta toisaalta ei ole yhtään väärin luopua yksittäisestä yhtiöstä salkussaan, jos sen tarina muuttuu selkeästi laskusuuntaiseksi tai ihan vaikkapa oma fiilis sanoo niin. Näin tein itse äskettäin Nesteen osalta ja se oli ihan fine. Pidin ikään kuin virheenä roikkua mukana, mutta virhe pyyhkiytyi pois myyntitoimeksiannolla.
Indeksirahastoja ihannoin, jopa rakastan ja ne ovat peruskallio salkulleni, joiden päälle tulee vasta suorat osakkeet. Minulla se on aina ensin indeksit, sitten vasta osakkeet ja kk-säästäen indeksirahastot kasvaa koko ajan, messissähän on vielä korkoa korolle -ilmiö, jonka voiman huomaan nyt 6,5 vuoden jälkeen ja vauhti kiihtyy seuraavan 20+ vuoden ajan.
16 years ago, the EU and US economies were neck and neck.
Today, the US economy is 50% larger than the entire EU combined.