Laitoin vahingossa ton toiseenkin ketjuun. No mutta asiaan; tulee aina joku ilonpilaaja (kuten sä ja vodel), kun olen löytänyt jotain positiivista kerran Hesulista.
P.S. Ei oo mun vika, jos Helsinki laskee huomenna -150 prosenttia!
Laitoin vahingossa ton toiseenkin ketjuun. No mutta asiaan; tulee aina joku ilonpilaaja (kuten sä ja vodel), kun olen löytänyt jotain positiivista kerran Hesulista.
P.S. Ei oo mun vika, jos Helsinki laskee huomenna -150 prosenttia!
Laskin Inderesin osakevertailun datan perusteella Inderesin seurannassa olevien yhtiöiden paremmuusjärjestyksen Joel Greenblattin taikakaavan avulla. Kaavassa painotetaan yhtiöiden hintaa (ev/ebit) ja pääoman tuottoa (käytin ROE%). Käytin vuosien 2024-2027 keskiarvoja.
Tässä 30 parasta yhtiötä 172 seurannassa olevasta ja niiden Inderesin suositus. Kärkeen nousi uusi yllättäjä.
# | Yhtiö | Suositus |
---|---|---|
1. | Tekova | Reduce |
2. | Nurminen Logistics | Buy |
3. | Fondia | Buy |
4. | Raute | Buy |
5. | Titanium | Reduce |
6. | Consti | Reduce |
7. | LapWall | Accumulate |
8. | United Bankers | Reduce |
9. | Viafin Service | Accumulate |
10. | eQ | Reduce |
11. | Nordea Bank | Buy |
12. | Kalmar | Accumulate |
13. | Orthex | Buy |
14. | Alexandria Group | Reduce |
15. | Incap | Buy |
16. | Konecranes | Accumulate |
17. | Tecnotree | Reduce |
18. | Digital Workforce | Accumulate |
19. | F-Secure | Accumulate |
20. | Sotkamo Silver | Reduce |
21. | Verve Group | Accumulate |
22. | Evli | Accumulate |
23. | Digia | Buy |
24. | Glaston | Accumulate |
25. | Componenta | Accumulate |
26. | CapMan | Accumulate |
27. | Aktia Bank | Accumulate |
28. | Ponsse | Reduce |
29. | Puuilo | Accumulate |
30. | Taaleri | Accumulate |
Suositukset:
7 Osta
14 Lisää
9 Vähennä
0 Myy
Neljä ehdokasta on, vielä ehtii mukaan. Ehdokasasettelun viimeinen päivä on tosiaan perjantai 31.1.
Ihan mielenkiinnosta, miten hedgeät salkkusi maailmansodan varalta? Olen itsekin miettinyt asiaa, tosin lähinnä teoreettisesti.
Maailmansodissa kun harvoin on kokonaisia isoja alueita jotka jäävät kokonaan konfliktin ulkopuolelle.
Toisessa maailmansodassa suurimman huomion sai Euroopan operaatiot mutta melkein yhtä isoa tuhoa ja maa-alueiden vaihtoa tapahtui Aasiassa.
Kuka muistaa, että esim Singaporen miehittivät Japanilaiset?
Jos nyt sanottaisiin että ”suursota alkaa vuoden kuluttua” niin varmaan se olisi all in Jenkkeihin. Hehän ovat parista edellisestäkin tulleet ulos omillaan tai selkeästi vahvempana.
Edit. Tämän voi siirtää myös kahvihuoneelle
Kauppalehden luetuin uutinen tänään:
“Bitcoinin hinta laski maanantaina 6,5 prosenttia, mikä on uutistoimisto Bloombergin mukaan suurin päivänsisäinen lasku sitten joulukuun alun. Samalla kryptovaluutan arvo laski alle 100 000 dollarin haamurajan.”
Minä:
Onhan se säälittävää että Kauppalehtikin on lähtenyt moiselle populisti-klikkiotsikko -linjalle. Se kuvastaa hyvin nykymedian tasoa…
Alkaa akkutakuutkin olla jo kohtalaisia…
Muutkin toimijat vaan vastaamaan…
Tuntematon merkki itselleni, mutta harvoin kai Koreasta ihan skeidaa tulee.
Kauppalehti on aina ollut talouslehtien roskalehti. Korona rommi 2020 never forget.
Osui 3 päivän päähän S&P 500 pohjasta silloin.
Hauska nähdä, että pieneen salkkuuni on päätynyt parikin yhtiötä tuolta top-10:sta, vaikka en taikakaavaa ole erityisemmin miettinyt. Toki kirja on tullut luettua.
Minä muistan. Tai oikeastaan tiedän. En ollut paikalla.
Ja en hedgetä salkkua maailmansodan varalta. Kun se alkaa ja isot pommit tippuvat, juoksen valoa kohti etten jää elämään vahingossa säteilysairauden kanssa tuhoutuneeseen yhteiskuntaan
Vielä kun saisi nelivedolla…etuveto on se surkein vaihtoehto…siis ainakin minusta.
Toivottavasti pistää muut valmistajat (saksalaiset) jatkamaan takuitaan myös Suomessa.
Kävin katsomassa saittia ja ei nyt ihan selvinnyt, että kuinka pitkä se takuu on Hiiren kun vie tuon takuu 7 vuotta tekstin päälle, tulee tooltip joka taas sanoo että 5 vuotta
Kauaa ei kaveri ehtinyt maallisesta vapaudesta nauttia. Rauha hänen sielulleen.
Jaahas, Hesuli-salkun YTD +6%. Se on enemmän kuin viime vuonna tuli tuottoa. Joko tässä vaiheessa kuuluu laittaa salkku lihoiksi ja palata hommiin ensi tammikuussa?
Meinaa kolme asiaa tässä maailmassa on varmaa: kuolema, verot ja se että Hesulilta vedetään matto jalkojen alta viimeistään kevään osinkojen jälkeen
@henrielo käy jutussaan läpi Harviaa, Mustia, Qt Grouppia ja Reveniota.
(linkki on tuossa “edelliseenkin osaan”)
Kirjoitimme suomalaisista nopeasti pörssiarvoaan miljardiluokkaan kasvattaneista yhtiöistä käänteisen arvonmäärityksen näkökulmasta ensi kerran 18.8.2021 otsikolla Uusilta miljardiyhtiöiltä edellytetään armotonta tuloskasvua.
Tarkasteltavat yhtiöt olivat silloisessa markkina-arvojärjestyksessä Qt Group, Revenio Group, Harvia ja Musti Group. Tuolloin Qt:n markkina-arvo oli 3,6 miljardia (kurssi 145 e), Revenion 1,6 (60), Harvian 1,1 (57) ja Musti Groupin 1,0 miljardia euroa (30).