@Heikki_Keskivali kirjoitus tekoälyn hyödyntämisestä osakepoiminnassa oli täällä aikaisemmin tviittiketjun muodossa. Nyt ihan kirjoituksen muodossa.
Kuinka nopeuttaa oppimista ja säästää tunteja alle 10 minuutin panostuksella?
Tietoa etsivällä sijoittajalla on enemmän työkaluja tarjolla kuin koskaan aiemmin. Käydään tässä kirjoituksessa läpi yksi lempitavoistani hyödyntää tekoälyä niin oppimisen nopeuttamiseksi kuin ajan säästämiseksikin. Ilmaiseksi.
Kaikki, jotka ovat minua opettaneet, niin tietävät ettei välttämättä tosiaan kahdeksassakaan tunnissa mene perille ja jos menee, niin olen taas muutaman päivän päästä unohtanut.
Juuri näin. Ja tosiaan esim. Temuhan on toiminut jo pitkään noin, että tavara tulee ostajille Euroopasta. Esim. Hollannissa ja Virossa on varastot/terminaalit, joista paketit lähetetään. Eli eiköhän rattaat ole jo pyörimässä juuri tuohon suuntaan, että voidaan sanoa kaikkien heidän pakettien tulevan ei-Kiinasta.
Olen niin iloinen katsoessani Sammon tulosliveä, että @Sauli_Vilen käy taistoon englanninkielen ylivaltaa vastaan eikä suostu käyttämään kamalaaa underwriting termiä, vaan hän nosti jalustalle suomenkielen vastineen: vakuutuspalveluiden tulos!
Samaa mietin äsken lueskellessani. Tälle toivon kaikkea hyvää - ja muille paikkakunnille samanlaista, ennakkoluulotonta yrittäjyyttä.
Omalla asuinpaikkakunnallani oli jo ammoin vastaavia, tosi erikoistuneita, puljuja. Ne on kaikki ostettu terveysjättien toimesta pois ja ovat nyt jotain “xxx by pörriäinen”-hirvityksiä.
Hienoa, kun ehdit kuitenkin tämän kirjoittamaan yhtiöketjuun, kun allekirjoittanut jo 15 minuutin kuluessa tulosjullkistuksesta ehti jakamaan tuloksen Sampo-ketjuun todennäköisesti juuri nenäsi edestä, pahoittelut siitä. Sammolla on runsaat 27 000 seuraajaa Inderesin yhtiösivulla. Olen joskus miettinyt, että jos @KuHa ja @Sijoittaja-alokas päättäisivät pitää tuloskaudella kuukauden kirjoitustauon, niin olisi aika vähissä keskustelunaiheet yhtiöketjuissa, koska hyviin tapoihin kuuluu jakaa linkki käsiteltävään asiaan.
Hieman tällä nyt haluan sanoa, että tulos- ja muidenkin linkkien jakaminen yhtiöketjuihin on erittäin suotavaa eikä sitä kannata jättää liian harvojen harteille, vaikka asianomaiset sitä vapaaehtoisesti tekevätkin ja se ei ole heille rasite, ihmisten elämäntilanteet kuitenkin vaihtelevat ja ei ole mitään takeita siitä, että homma samankaltaisena jatkuu iäisyyteen asti.
Disclaimerina vielä, en omista tällä hetkellä Sammon osakkeita.
Miksi jakaa linkkejä yhtiöketjuun, kun niistä saa 5-9 tykkäystä. Meemistä saa kymmenen kertaa enemmän. Siksi olen jättänyt turhat linkkien jakamiset ja keskittynyt meemeihin. Tätä kautta teen foorumista laadukkaamman.
Tämä onkin eka kerta kun kuulen, että analyysiäni, tai oikeastaan mitään analyysiä, kutsutaan tunteelliseksi. Enpä nyt siitä tiedä, mutta omia ajatuksia ja näkemyksiä pyrin kirjoittamaan enkä vaan kopioimaan firman kommentteja. Olen myös eri mieltä etteikö kokonaiskuva tuosta välittyisi, mutta toki kullakin saa olla omat preferenssinsä.