Tuli yövyttyä ehkä 10 yötä koronnan aikana Helsingissä (asuin myös Helsingissä) staycation merkeissä ja en muista kertaakaan maksaneeni satasta enempää, useimmiten oli alle.
30k meni rikki vuodenvaihteessa ja tämä 40k rajapyykki rikkoutuikin yllättävän nopeasti. Salkkua kasvatettu vain palkasta (~2300€/netto) säästetyillä rahoilla. Homma tuntuu helpottavan, kun pääoma alkaa myös tekemään töitä, eikä salkun kehittyminen ole vain omasta säästämisestä kiinni. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan kohti seuraavaa tasakymppiä.
Viime talvena arkiyöpyminen Helsingin keskustassa maksaoi tavallisimmin 120-150€. Scandic:ssa olen ollut harvemmin, kun muuttivat hinnoittelunsa. Tosin jos on ollut yli neljän yön keikkoja niin sitten sieltä saa huoneen aamiaisineen halvalla, koodilla FISTAY. Ei koske kaikkia hotelleja, harmittavasti esim. Marski on tarjousten ulkopuolella.
Tuo on vielä ihan ok hinta, mutta jos mennään yli tuon, niin mielestäni sitten hotellissa pitää alkaa olemaan jo jotain oikeasti erikoista.
Tämmösistä uutisista tulee aina tälläinen mielikuva.
Suomalaisen start up yrityksen elämän tarkoitus on tulla osaksi jotain jenkkifirmaa oston kautta sen sijaan että se kasvaisi omaksi itsenäiseksi yritykseksi.
Olin pitkästä aikaa iltarasteilla ja tein pari aika pahaa pummia.
Tajusin molemmilla kerroilla, että olen luultavasti hukassa, mutta kummasti sitä kuitenkin haluaa uskoa löytävänsä maastosta merkkejä, joilla voi perustella itselleen olevansa ns. kartalla.
Jännä, että tuli pummin jälkeen oma sijoitustaival mieleen .
Tämän luettuani tajusin miksi peesaan sijoituksissa muita. Armeijassa kun oli suunnistusta niin jäin odottamaan myöhemmin lähteneitä taitavampia suunnistajia.
Muistan kun itse aloitin kilpailemaan suunnistuksessa parikymppisenä. Isä neuvoi: “Älä juokse jos et varmuudella tiedä mihin olet menossa. Ota pieni aikalisä, varmistu missä olet ja mihin suuntaan (ja mitä reittiä) pitää mennä.”
B- ja C-sarjoissa pärjäsi usein melkein hölkkävauhdillakin jos vaan meni kuin juna rastilta rastille
Sitten olikin hyvä lisätä pikkuhiljaa vauhtia, kun homma kehittyi.
Dansken verkkopankin sivuilla tällaista soopaa mainostetaan.
Ja tämä vihreäpaitaisen on pätevöittänyt ilmeisesti Ylen lisäksi myös Dansken sijoutusvinkkaajaksi näytteleminen…