Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Rakkautta kaikille, nyt on nukuttava, herätys on klo 6.

4 tykkäystä

Oon huomannu vähän samaa hommaa. Piti oikein käydä kattomassa sampo groupin ketjua → viimeisestä kymmenestä viestistä about puolet oltais voitu periaatteessa ihan hyvin liputtaa

1 tykkäys

No nyt on Viljolle avattu ihan oma ketju

2 tykkäystä

Se jo muutettiin, just ajattelin, että laittaisi näin: rakas Viljon ajatuksen virtaa ketju (yhdyssanat on mulle vaikeita): kyllä meni hyvät kevennyksen pohdinnat vety ketjussa ohi power cell in oltua liputtamiskeskusyelun alettua 3,45 ja loputtua enää 3,17… Noh eipä tuo haittaa, toivottavasti kahvihuonekeskustelusta oli hyötyä.
Vihdoin oma ketju… Missä ei liputeta.
Mutta pitäisikö katsoa olisiko trailing stop loss napannut kevennyksen takaisin, äh olkoon. Aamulla juon 3 kuppia kahvia.

Ps vieläkin vajaa miljoonasta… Perhanan fortum. Onneksi on kamux…

Pss. Olipa monimutkaisen näköinen fortumiin raportti, toivottavasti Juha selventää asiaa lähipäivinä.

Tuo rakas… Olis vaan ekassa viestissä.

*anteeksi fuel cell

Se onkin hyvä keskittyä omaan suoritukseen!

Omasta mielestä kahvihuoneessa on ollut ainakin aikaisemmin erittäin hyvä henki ja ainakin omalta osalta toivoisin enemmän Sampo-lohta ja Astonin meemikuvia ja vähemmän liputuksesta johtuvaa angstia. Koska olen toiminnan mies, niin päätin perustaa liputuskeskustelulle oman ketjun, mikä voisi mielestäni toimia ensisijaisena paikkana liputuskeskusteluille:

Toiveeni olisi että joka langassa myrskyävä liputuskeskustelu saataisiin näin kerättyä yhteen paikkaan sen sijaan että käymme sen joka ketjussa erikseen ja heti perään kahvihuonessa.

12 tykkäystä

Ajattelitko, että kahvihuone olisi jatkossa muuten tällainen?

Ainakin omasta mielestä kahvihuone tai muu tämän kaltainen “sana vapaa” -ketju on mukavaa ajanvietettä luettavaksi kahvitauoilla ja sen olemassaolo on erittäin hienoa. Toisaalta silloin kun lukee kiireessä jotain osakekeskustelua niin toivoisi että jengi muistaisi kahvihuoneen olemassaolon ja malttaisi siirtyä tänne juttelemaan niitä näitä :relaxed:

2 tykkäystä

Tätä koko liputuskeskustelua ei olisi jos se liputus ei myrskyäisi joka langassa.

2 tykkäystä

Sitä tässä etsinyt että miten saa nopeiten foorumin eri ketjuista omat viestit poistettua… ei jaksaisi yksitellen poistella??? :grin:. Tehdään sisällön tuottajille tilaa :grin: :grin: :grin:

2 tykkäystä

Pitäiskö henkilökohtaisen perunakellarin sijaan avata kaikille teräspalleille avoin HydroPit, kaikkeen vetyyn liittyvän hehkutuksen, ilotulituksen ja raakatimanttien vapaaotteluhäkki. Säännöt suoraan ysärin lopulta, eli niitä ei juuri ole.

Kerro vinkkisi juuri niin sekavasti kuin haluat ja naura päälle kun kukaan ei tajua kaivaa näkymätöntä rusinaa pullan sisältä! Vinkkaa kova ostopaikka pörssin jo sulkeuduttua odottamaan aamun +20 % avausta. Tanssi sijoittajatovereiden ympärillä ripaskaa salkkusi arvoa ja tuottoprosenttia hehkutellen! Uhkaile, että mikäli lippu liehuu, niin et ehkä kerro seuraavaa miljoonamyyntiäsi lainkaan, et edes myöhässä. Äläkä ainakaan välitä siitä, ettet kertonut edellistäkään! Tärkeintä on että koroke on korkea ja fiilis fantastinen!

Ja jos kryptaat juuri oikean viestin ymmärtämääsi muotoon, ja lompakkosi pohjalla on vielä kuivaa ruutia, satumainen tuotto voi olla sinun! Astu sisään jo tänään!

Ei herkille, ei ujoille eikä ainakaan nipoille.

Tervetuloa HydroPittiin :facepunch::facepunch::boom::boom::dizzy::face_with_head_bandage:

18 tykkäystä

Lukaisin aamulla nämä liputuskeskustelut nopeasti. Voisiko liputus toimia vaikkapa seuraavasti. X liputtaa kommentin. 2 x Y henkilöä tykkää liputetusta kommentista ja liputus poistuu. Tällöin on enemmän niitä joiden mielestä kommentti oli hyödyllinen. Suhdehan voi olla vaikka 1 liputus vastaa 3 tykkäystä tms. Onko ihan tyhmä ajatus? @Verneri_Pulkkinen @Meri @NEA @ @Johannes_Sippola.

16 tykkäystä

Vähän hankala laittaa loistavia osto ajoituksia jos on liputus ten takia jäähyllä viikon.

Edit:en ole laittanut loistavia vety ja energia ostoksia ketjuus sitten Siemens games an lisäyksen. :rose::heart:

1 tykkäys

Itse olen seuraillut erittäin suurella mielenkiinnolla sekä sisällön tuottamistasi, että “turhanpäiväisiä” osto-/myynti-ilmoituksia. Myös @viljo:n kommentit ovat kiinnostavia. Seurailen myös muita mielenkiinnolla eri ketjuihin lisäsisältöä tuovia kommentteja sekä meemihommia ym. Josko uusien ihmisten kurssi kommentit jäisi pois niin sekin auttaisi. Jos tietää kommentoijan tuntevan yhtiön tai olevan perusteellisen kiinnostunut siitä/siihen sijoittamisesta, niin hyväksyn enemmän kaikkea muuta
Itse olen tämän kaiken seurauksena tutustunut niin moneen yhtiöön ja artikkeliin että en palkoille ole päässyt mutta kai vähän viisastunut.

8 tykkäystä

Ongelmana tuossa on mielestäni se, että on ihmiselle on tyypillistä ja inhimillistä hakeutua samanmielisten seuraan. Lisäksi luemme mielellämme kommentteja, jotka vastaavat omaa käsitystämme asioiden kulusta. Osalle meistä on myös tahtomattaankin rakentunut jonkinlainen verkosto tai mielleyhtymä siitä ketä kannattaa seurata ja kompata, ja ketä ei. Pelkästään tykkäyksien perusteella ei kaikissa tilanteissa voida päätellä viestin sisällöstä tai sen hyödyllisyydestä yhteisölle mitään.

Tämä keskustelu yleisesti on tärkeä osa foorumikulttuurin muotoutumista eikä sitä siksi pidä sivuuttaa. Nyt kuitenkin menen takaisin katsomoon huutelemasta.

9 tykkäystä

@Anatooli… nyt vain odotetaan mitä tapahtuu. Vai tapahtuuko mitään. En ota asiaan sen enempää kantaa… Luotan siihen että ylläpidolla riittää näkemystä miten tämä pitää hoitaa…mutta eipä silti yksi hyvä vaihtoehto tuo sinunkin nostama.

3 tykkäystä

Liputukseen esim. 25 merkin sääntö, jos painat lipun joudut kirjoittamaan 25 merkkisen syyn liputukselle ennen kun se aktivoituu.

Karsii tyhjänpäiväset matalan kynnyksen nillitysliputukset.

Oikeasti aiheettomaan viestiin voi sitten kirjoittaa vaikka “täysin lisäarvoton viesti” (välilyönnit mukaan lukien tasan 25 merkkiä).

Liputtaminen kiistatta selkeyttää ketjuja mutta nyt tuntuu että välillä hommaa tehdään todella olemattomalla kynnyksellä koska se on niin vaivatonta ja perustella ei tarvitse.

4 tykkäystä

Komppaan tätä. Itse tunnustan käyttäväni tykkays painiketta turhankin ahkerasti. Olen yrittänyt painaa sydänikonia vain silloin kun mielipide/kommentti on erityisen hyvä asiasisällöltään tai hyvin argumentoitu riippumatta siitä olenko asiasta samaa mieltä. Sydänikoni on ollut hyvä tapa myös merkata itselleni viestit, jotka olen lukenut ja tästäkin syystä en tahdo päästä sarjarakastajan tavoistani eroon.

Säännöt voi välillä tuntua ikäviltä mutta rajat ovat myös rakkautta. Olen varma, että liputus on karsinut pois myös turhaa ilkeilyä ja pitänyt foorumin informatiivisempana. Itse olen aika arka kirjoittaja julkisille foorumeille, mutta täällä on uskaltanut kysellä tyhmiä ja pohdiskella, kun tietää, että foorumilla on tietyt käyttäytymissäännöt, joista myös pidetään kiinni. Huomaan kyllä omaavani enemmän toleranssia @viljo ja @Meri kurssinousukommenteille, koska molemmat ovat aktiivisia tuottamaan myös muuta sisältöä ja olen oppinut tuntemaan heidän tyylin kirjoittaa. En tiedä perustiko joku sitä “Viljon vapaa valtakunta” ketjua mutta kiitos päivän :joy: :rofl: :joy: :joy:

14 tykkäystä

Onko kellekkään https://microcapexplosions.com/ tuttu? Tai sen vetäjä Mariusz Skonieczny? Mietin tilauksen tekemistä mutta 1500 on aika paljon, mietin että jos olisi halukkaita jakamaan summaa.

2 tykkäystä

Ilmapiiri on heikentynyt tällä foorumilla melkoisesti omasta mielestä.

7 tykkäystä