Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Sitä ei vielä tiedetä edes täällä päässä…

Tarjoaa vielä tavoitehinnan nostoa tähän soppaan. :sweat:

On tämä rotaatioralli hieman turhauttavaa, mutta tarjoaa ostopaikkoja. Esimerkiksi nyt Harvian ja Kamuxin hyvät osarit, molemmissa kannatti myydä laput ylhäällä ja rotaation avulla sitten muutama euro alempaa kenties. Nää on näitä :thinking:

1 tykkäys

Nyt ei näytä tulevan Modernan rokoteuutisesta kuitenkaan viime maanantain kaltaista monen prosentin piikkiä syklisten puolelle. Taitaa jäädä rotaatio lievemmäksi tällä kertaa.

1 tykkäys

Se mikä Modernassa on spesiaalia verrattuna Pfizeriin on, että Moderna on sen jenkkien Warp Speed -projektin rahoittama ja se voisi saada hyvin nopeasti hätähyväksynnän. Mikäli laajat rokotukset alkavat jenkeissä, voi se sitten toimia Pfizerin kaltaisena buustina koko markkinaan - varmaan erityisesti USA & Kanada.

1 tykkäys

Lisäksi rokotteen säilytys on huomattavasti helpompaa kun säilyy jopa jääkaapissa stabiilina päiviä ja tehokin taisi olla 94,5%

5 tykkäystä

Kahvihuone oleskelijat, käykääpäs samalla kun siemalette sitä :coffee: niin antamassa mielipidettä Mikaelin kysymykseen vain 47-ääntä so far! :frowning:

5 tykkäystä

Onks missään käsitelty sitä, että onko tässä sektorirotaatiossa (teknot alas ja teollisuus ylös) mitään järkeä? En vaan näe, miksi tekno-osakkeiden pitäisi laajalla rintamalla tulla alaspäin positiivisista rokoteuutisista. Vai onko tässä vaan kyse siitä, että pitää myydä nousseet teknot pois, jotta voi ostaa “halpoja” teollisuusosakkeita?

6 tykkäystä

Uskoisin että kyse juuri tuosta minkä lopussa mahdolliseksi syyksi mainitset.

2 tykkäystä

Sijoittajilla ei ole loputtomasti rahaa käytettävissään. Eli kyse on juuri tuosta mitä arvelit - reppu on täynnä vahvasti vihreää teknoa, jostain pitäis saada rahaa jotta voi ostaa ihan justiinsa raketoivia teollisuus- sun muu firmoja jotka ovat vielä kellarissa. Ratkaisu: Myy Google/Amazon/Facebook/jne, osta halpaa roskalappua koko rahalla. Venaa muutama päivä, profit!

Tosin ainakin edellisellä yrityksellä ne teknopenteleet pomppasivat aika nopeasti takaisin. Hereillä olleet veivaajat keräsivät hyvät rahat. Ehkä siitä viisastuneena tällä kertaa ei efekti ole niin voimakas? No, kohta nähdään kun jenkkimarkkina aukeaa.

1 tykkäys

Rotaatiobotit väsähtivät. Nasdaq-futuurit kääntymässä takaisin plussalle. Toivottavasti moni ei heittänyt bottien perässä teknojaan refleksinomaisesti pihalle.

1 tykkäys

Huoh. Kauppalehti.

Sinänsä hyvä tsoukki. Kyllähän sitä täytyy paikallisesti sopia, jos vauvoja pitäis tehdä! :slight_smile:

20 tykkäystä

Nasdaq-futuuri on laskenut tuon uutisen jälkeen n. -0,6%, ja S&P500-futuuri noussut n. +0,2%, joten aika tuhnuksi taitaa tämän toisen rokoteuutisen vaikutus rotaatioon jäädä.

Botit otti varaslähdön rotaatio round 2, mutta lihasäkit totes “meh, tää nähtiin jo kerran, emme puraise” ja homma lässähti.

2 tykkäystä

Noin neljäpäivää sitten :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Ei riitä vielä @Meri hyvä, ei riitä… Plugin kevennysraja on 29,50 $ :wink:

Eli position noustua 400 prosenttiin työnnetään 1/4 laitaan, eli otetaan omat pois, ja jätetään loput “ikiholdiin”. Pöhköä se kai on myydä parhaita hevosia, mutta henkisesti helppo tapa saada vapautettua käteistä uusiin varsoihin. Ikävän harvoin vaan pääsee myyntihommiin :joy:

3 tykkäystä

Nyt kyllä tulee jo korvistakin hapot pihalle :money_mouth_face:… Pakko vain purra hammasta ja seurata salkun :rocket: :rocket: :grin:

4 tykkäystä

Kaikessa rehellisyydessä @Don_Jari mä en oikeesti odottanu yhtään mitään reaktiota tohon mun Taaleri-postaukseen, koska mun postauksiin ei kurssit aikasemmin oo reagoinu ku vaan alaspäin tai menny sivuttain :confused: Ja toisaalta mun “näkemyksenoton” on pystyny kuka vaan näkemään Medifilmin Sharevillestä, eli voisin sanoo kaks pointtia:

  1. Vähän valitettavaa jos Taalerin kurssi tohon mun postaukseen reagoi - tosin valitettavan ymmärrettävää ihan puhtaasti likviditeetin puolesta, eli sille ei oikein voi mitään
  2. Siitä oon tosin ilonen, että porukka tykkäsi tosta postauksesta, koska kirjotin tota varmaan melkein 2 tuntia kun mulla oli 9.15-11.00 ja 13.15-15.00 (etä)luentojen välissä kiva 2h 15 min tauko :smile: Oikeesti nimittäin laitoin parastani peliin :slight_smile:
29 tykkäystä

Hmm. Salkku ath:ssa.:eyes:
Melkein tekisi mieli hieman keventää, mutta ei oikein keksi, että mistä keventäisi. Kaikissa mielestäni selkeää nousuvaraa lähiajalle. Monesta ei viitsi lähteä höyläämään, kun Nordnetti rokottaa liikaa kuluja moiseen hommaan. Taidan vaan istua käsien päällä. :thinking:
Eiköhän sieltä sitten tule -10% tauluun viikon sisään :sweat_smile:

4 tykkäystä

Tästä @Sauli_Vilen kuuntelua illanratoksi. :slightly_smiling_face:

8 tykkäystä

Itseäkin kiinnostaisi tuo vetybisnekseen rahojen survominen. Mitkähän ovat tämän hetken “parhaat hevoset”, joiden numeroita kannattaisi lähteä penkomaan?

2 tykkäystä