Inderesin kahvihuone (Osa 1)

Koska huhua ei kielletty niin oletamme tämän olevan totta. Mitään tapaa tästä ”varmasta” tiedosta hyötyä en kyllä keksi.

Eikö spekulointi ole mielenkiintoisempaa kuin itse faktat.

Taitaa olla jo aiemmin mainittu Delta Auto

Tekee kyllä mieli jättää sijoitukset vähemmälle kun ohimennen sattuu seuraamaan mitä jotkut kaukaiset kaverit esim. facebookissa jne postailevat. Yhtäkkiä tuntuu todella monia kiinnostavan sijoittaminen, kun pörssi on noussut niin kovasti ja tuotot ovat varmoja.
Mikäs se oli se sanonta, jonka mukaan silloin kannattaa hypätä pois kun taksikuski alkaa kertomaan sinulle bitcoinista ja sen varmasta tuotosta… alkaa vähitellen itsellä ainakin tulla se fiilis ihan normipörssinkin kohdalla.

4 tykkäystä

@Pohjolan_Eka, huomasin tuolla Mitä sinulla on salkussa -ketjussa, että sinulla on Servicewarea. Olen itsekin katsellut tuota. Onko sinulla ollut jo pitkään? Millaiset kasvumahdolliasuudet näet siinä? Onko yritys jo niin suuri että kasvu vaikeutuu?

2 tykkäystä

Yhtiöstä saattaa olla myös tällä keskustelupalstalla ketju aiheesta, mikä voi hieman avata näkymiä :wink:

Henkilökohtaisesti koen että yhtiöllä on hyvä mahdollisuus kasvaa small capista miljardiluokkaan ja aion pysytellä mukana vähintään niin pitkään kuin SW pystyy tekemään korkeaa kaksinumeroista SaaS/Service -kasvua. Kannattaa kuitenkin tutkia osake itse ja tehdä omat johtopäätökset.

1 tykkäys

Nyt täytyy sanoa että minulla meni kaksi yritystä sekaisin. Olinkin katsellut tuota Salesforcea amerikan maalta. Miten meni nuo nimet sekaisin. Pahoittelut tästä!

1 tykkäys

Hyvä ettet sentään sekottanut Servicenowiin, mikä on yhtiön kilpailija Amerikan mantereella ja täysin eri kokoluokkaa :smiley:

Eikös @viljo etsinyt näitä S-kirjaimella alkavia osakkeita. Onko S-salkku tehnyt ylituottoa ja kannattaako sitä strategiaa peesata? Meillä olisi nyt mainittuna jo kolme S-yhtiötä ja minunkin salkustani löytyy peräti kaksi, jotka molemmat ovat voittaneet indeksin!

3 tykkäystä

Moikka! En ole varma onko tehty ylituottoa kun tuotot on muutenkin kovat, mutta vaimolla on S-Salkussa nyt

Ses-imagotag (+40%?), Smart eye (n.+40%), Sampo (+8%), Sanoma (n. +20%?), Serviceware (n.+10%), Siemens Energy (+33%), (S)Kamux (lausutaan Skamux +35%), kai tuolla pärjää, kaikissa saman kokoinen panos… :smiley:

Vaimo on vähän hitaampi reagoimaan ostopaikkoihin kuin minä, niin sillä on hiukka huonommat % :wink:

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

Solteq vielä puuttuu Eka!

11 tykkäystä

Näistä muuten saa yllättävän hyvän salkun kasattua :joy:

Sampo, Scanfil, Sievi Capital, Siili Solutions, Solteq, SSH Communications.
Uskaltaisin väittää että tuolla salkulla voitettaisiin indeksi :sunglasses:

14 tykkäystä

Itse ryhdyin jo joskus toissa vuonna leikittelemään ajatuksella mystiikanhämyisestä kirjainyhdistelmäsalkusta, joka sisältäisi ainoastaan kolme yhtiötä: EQ, EQT ja QT.

Kyllä tuolla sisäänpäinkääntyneellä läpällä tuottoa olisi tehnyt. Quuttia on sentään tullut pieni positio keräiltyä, mutta muut jäivät ostamatta, kun oli niin kiire kiherrellä omille taulapäisille salkunrakennusreunaehdoille.

6 tykkäystä

Sanomanko jättäisit pois ? Minusta se on hyvä Learning ansiosta. Toki olen omasta salkusta hiukka keventänyt ja ostanut 7-9 euron välistä suurimman massan.

2 tykkäystä

Tämä ei ollut sijoitussuositus ja älkää nyt herrajumala peesatko sitten tässä :smiley: Mun puolesta voi vaihtaa SSH:n (Super Spekulatiivinen Huonoyhtiö) Sanomaan jos siltä tuntuu, erinomainen salkku siitä silti tulisi.

4 tykkäystä

Kyllä maanantaina naurattaa, jos ostin / myin ketjussa on S-hankintoja vino pino!

5 tykkäystä

Jos ostin/myin ketju täyttyy S-salkusta ja Nokia ensi viikolla 6€, niin myyn kaikki osakkeeni, poistan nimimerkin ja alan käyttää aikani johonkin järkevämpään :joy:

31 tykkäystä

Spacceihin sijoittava ETF varmaan myisi nyt kun häkä. Omistukset voisi olla vaikka piilotettu ja pelkkä kurssikäyrä juoksisi!

8 tykkäystä

Tuolla R/WSB puhuivat, että ark invest ois tulossa “Space etf” liekkö ihan huuhaata. Kuulostaa melkoiselta.

Onhan tää ollut jo kesästä lähtien olemassa :smile: https://www.etf.com/SPAK#overview

2 tykkäystä

Mitä näihin ketjuihin tulee, niin en lämpene yhtään tuohon että joka asiasta pitäisi olla oma ketju ja jatkoketju+liputusketju+kahvihuone+ostin päiväksi+ostin viikoksi ja ostin kuukaudeksi ketjut.

Lopputulos on sellaista sillisalaattia, että saat kahlata kymmeniä ketjuja sen sijaan että selaat älypuhelimella parissa minuutissa ne päivän ostot ja myynnit läpi. Siinä vaiheessa kun tietty kirjoittaja ostaa tai sama firma alkaa toistua, niin kyllä se ainakin itsellä herättää mielenkiinnon tutkia kyseistä yritystä tarkemmin.

Jotenkin tuntuu että a) paikalla on porukkaa mille se tietotekniikka ei ole niin tuttua ja siksi kaikkea yritetään vääntää itselle mahdollisimman yksinkertaiseksi.
Tai b) osaa ihmisiä ärsyttää katsoa, kun sen oman turvallisen 10% tuoton sijaan joka on onnistunut tekemään jo alkuvuodesta yli 100% tuotot. Ja ei, itse en kuulu niihin jotka kovia tuottoja ovat vetäneet.

14 tykkäystä

Kun ei ole enää edes taivas rajana. :artificial_satellite: :rocket: :flying_saucer:
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun käytän hymiöitä.