Kamux - Kannattavuusparannusta metsästämässä (Osa 1)

Huomenna muuten Kamux Q4 tiedotustilaisuus sit. Tän tuloskauden vika webcast InderesTV:ssä ellei tuu viel joku ylläri :smiley: Kamux Q4’2018 Tilinpäätöstiedote 1.3.2019 klo 11.00 alkaen | Inderes: Osakeanalyysit, mallisalkku, osakevertailu & aamukatsaus

4 tykkäystä

Q4:

  • Liikevaihto 131.3 (inderes ennuste 134)
  • Liikevoitto 4.3 (ennuste 4.2)
  • Eps 0.08 (ennuste 0.07)
  • Osinko 0.16 (e 0.16)

Edit: Uutispoiminta Kamuxin tulos parani ja osinko kasvaa | Kauppalehti

Edit2: Helmikuussa SEB suurin vähentäjä ja suomalaiset yksityissijoittajat lisänneet (€).

6 tykkäystä

en tarkemmin katsonut miten meni, mutta ihan pikaisesti näytti etenevän raitellaan. En myy, en ehkä ostakaan.

1 tykkäys

Ostin Kamuxia vaikka tämän listautuessa suhtautumiseni olikin populistisen nihkeää, tyyliin ”taitaa nousumarkkina todella vedellä viimeisiään kun käytettyjen autojen jobbaritkin listautuu jo pörssiin”

Kamux on mielestäni todistanut, että se voi laajentua ulkomaille ja kasvaa samaan aikaan kannattavasti. Hintalappukin on tässä matkalla kaunistunut.
Kamux edustaa nyt 2% salkusta, ja olen valmis tuplaamaan jos halpenee.

Kolmas kvartaali näyttää olevan tällä alalla vuosittain paras, joten puolisen vuotta tässä olisi potentiaalisesti aikaa lisäilyyn.

1 tykkäys

Mulla ihan hyvä fiilis. Pitää kattoa vielä stream.

Edit: katsottu streami, lisää luottoa.

Kesällä/syksyllä tutustuin, kun olin golffikentällä pitch lyöntejä treenaamassa. Vaikutti silloin juuri Ruotsin suunta kääntyneen ja nythän näyttää hyvältä. 7 uutta myymälää julkaistu 2019 H1, kun viime vuonna 8 uutta koko vuonna…! Varmaan jonkinlainen luotto on johdolla (toimarilla 15% firmasta, tankkasi 6 € päältä) kun vauhti näin kiihtyy!

18-19 % vaihtoehtoisella käyttövoimalla, eli muulla kuin bensalla ja dieselillä toimivia autoja! Aika paljon. yllättävää.

Tarviis itekin ehkä vaihtaa autoa, niin taidan mennä nuuskimaan taas (otin Talenominkin vastaan, jotta voi tutustua heidän myyntiin ja tuotteeseen paremmin) Kamuxin pisteelle millainen meininki. Kävin jo Volvolla ja se oli kyllä aika aneemista.

T: itse myyntialalla, ei olisi Volvon myyjästä uskonut.

1 tykkäys

Mulla oli vähän sama kun Kamuxin eka listaus yrityshän epäonnistui, kun oli jotain epäselvyyksiä. Eikä käytetyt auto oikein hotsittanu minua! Toisaalta autokauppa on kyllä aika epäkaupallista (aneemista yritystä) myyntitoimintaa monella taholla.

Osaako joku sanoa, että miten Kamux sijoittuu kilpailijoiden hinnoitteluun nähden? Tarkoitan esimerkiksi muita pörssiin listattuja yhtiöitä, joilla on sama liiketoimintamalli. Onko kellään tietoa Ruotsista tai vaikka Saksasta: p/e luvut, kasvu yms.?

Toimitusjohtaja ainakin listasi pari firmaa jolla oli samankaltainen toimintamalli. En muista niitä ulkoa. Katso video ja kerro meillekin!

1 tykkäys

Hyvältä näyttää. Saadaanko huomenna odotettu korjausliike? Vaikeassa markkinassa hyvää tekemistä.

Osakkeelle on arviomme mukaan odotettavissa lähivuosina yli 20 %:n vuotuista kokonaistuottoa

2 tykkäystä

Alla olevasta astonin linkistä, sivulta 12. Siinä on koottu taulukko. Kamuxin arvostus on pikkiriikkisen vielä korkealla verrokkeihin verrattuna, jos oikein ymmärsin. Vähemmän velkainen, mutta korkeampi p/e, p/b ja osinko-%. Toisaalta jos tämä firma kasvaa nopeammin niin tuo on ymmärrettävää.

Yhtiöraportin tekstiosuudessa on kyllä myös hieman avattu Kamuxia ja verrokkiryhmää, eli lopulta jopa Kesko/Verkkis voisi olla sopivampia verrokkeja kuin perinteisemmät autoalan toimijat

Mukava huomata, että analyytikko Kajaani on samoilla linjoilla kuin itsekin.

Nuo TJ:n kertomat verrokit olivat AAA Auto ja Aramis Auto. AAA Auton omistaa Aures Holdings, joka on Brittiläis-Puolalainen private equity rahasto ja Aramiksen omistaa nykyään Peugeot. Aramis oli perustajien omistuksessa ennen Peugeotille myyntiä. AAA Auto oli pörssissä 2007-2013 jos joku haluaa kaivella lukuja sieltä saakka, mutta tuoreempia tietoja ei taida yhtiöistä löytyä.

1 tykkäys

Joitakin satoja tuhansia euroja luultavasti tuli Kamuxille takkiin Teslojen hintojen merkittävästä laskusta. Tällä hetkellä Kamuxilla on Suomessa 10 Teslaa myynnissä. Kokonaisuuteen tietysti tällä on mitätön vaikutus.

2 tykkäystä

Nappasin vähän lisää, kun laitoin Ovarot pois ja ostin tilalle vhän Kamuxia.

Minulla on tarkoituksena ostella n. 2-3 v. tästä hetkestä min. 4% osinkotuottoa tuottavia osakkeita.
Minusta Kamux näyttäisi olevan menossa sinne suuntaan ja tykkään jos osingon jako suhde on sellainen, että jos ei kasvettaisi kovaa, niin voitaisiin vaikka heti heittää osinko sinne 5% pintaan.

Tällä kaavalla vois ostaa mm. Talenomia, , Nokiaa, Kamuxia, Vincit, Gofore jne. tyyppisiä kasvavia firmoja. toisaalta minulla on siellä finanssifirmoja joista saa jo hyvää kassavirtaa (evli, capman, Sampo + Taaleri ja Eq.

Kamux vaikuttaa lupaavalta, mutta vaatii tarkkailua, jotta strategia etenee jatkossakin.

1 tykkäys

ehkä vähän rassaa tuo Interan iso omistus, mutta he varmaan myy vasta listausta isommalla hinnalla.

Paljonkos listautumishinta olikaan?

Hyvä kysymys ja vastaus ansaitsee tulla tänne ketjuunkin talteen.

3 tykkäystä

En yllättyisi jos Kamux löytyisi kohta myös Inderesin mallisalkusta.

4 tykkäystä

En itse oikein keksi mikä tässä kamuxissa olis vikana. Muuta kuin, että se ei taida laajemmin kiinnostaa.

1 tykkäys

https://www.inderes.fi/fi/matalan-arvostuksen-kasvuyhtio-kamux-mallisalkkuun

5 tykkäystä