Konecranes - Materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia

Tässä on pari tuoretta LEHDISTÖtiedotetta Konecranesilta :slight_smile:

Tiedote 1:

Johtava vietnamilainen merenkulun logistiikkayhtiö Haivanship (HVS) kasvattaa Konecranes-kalustoaan kahdella Lloyd’s-sertifioidulla kuudennen sukupolven Konecranes Gottwald ESP.9B -proomunosturilla. Ensimmäisen nosturin tilaus kirjattiin vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä ja toisen viimeisellä neljänneksellä. Molemmat toimitetaan vuoden 2025 lopussa.

Haivanship tarjoaa hiilen jälleenlaivauspalveluita tällä hetkellä kahdella Konecranes Gottwald HPK 7400B -nosturilla jälleenlaivauspoijuilla Go Giassa Ho Chi Minhissä. Se palvelee Etelä-Vietnamin voimalaitoksia, erityisesti Mekongjoen suistossa. Vietnamilaisyhtiö on erikoistunut Australiasta ja Indonesiasta tuotavan irtolastihiilen käsittelyyn. Kivihiili on edelleen kriittinen energialähde Vietnamissa, sillä se kattaa noin puolet maan sähköntuotannosta.

HVS laajentaa nyt hiilen jälleenlaivaustoimintaansa Pohjois-Vietnamissa ja aloittaa hankkeen eteläisen Cat Ban syvänmeren ankkuripaikalla, jonka syvyys on noin 20 metriä ja joka soveltuu enintään 210 000 DWT:n aluksille (lähellä Haiphongin satamaa ja Hon Mieun Cam Phan ankkuripaikkaa Quang Ninhissä). Ankkuripaikalla käytetään kahta Lloyd’s-sertifioitua kuudennen sukupolven Konecranes Gottwald ESP.9B -proomunosturia.

“Kokemuksemme Konecranesin laitteistojen käytöstä etelässä ovat olleet erittäin myönteisiä. Nosturit ovat tehokkaita, ja ne ovat toimineet jatkuvasti luotettavasti. Nyt tällä uudella Konecranesin laitteistolla on keskeinen rooli hiilen jälleenlaivauksessa avomerellä ja palveluidemme laajentamisessa pohjoiseen”, kertoo Haivanshipin toimitusjohtaja Tran The Vinh.

Kuudennen sukupolven siirrettävä Konecranes Gottwald ESP.9B -satamanosturi on täysin sertifioitu proomukäyttöön meriympäristöissä käytettäviä nostolaitteita koskevan Lloyd’s-standardin mukaisesti. Nosturi on suunniteltu käytettäväksi vaativissa avomeriympäristöissä. Se kestää peräti 2,5 metrin korkuisia aaltoja ja tuulta, jonka nopeus on jopa 24 metriä sekunnissa. Nostureissa on Konecranes TRUCONNECT -etävalvonta, jonka kautta HSV saa nosturista tärkeitä tietoja ennakoivan huollon suunnittelua varten.

“Haivanship on arvostettu kumppanimme Vietnamissa, ja on hienoa, että pääsemme laajentamaan yhtiön kalustoa kuudennen sukupolven teknologialla. Yhtiön laajentumisen tukeminen vastaa täydellisesti Konecranesin tavoitetta kasvattaa liiketoimintaansa maassa”, kertoo Konecranesin Aasian ja Tyynenmeren alueen myyntipäällikkö Holger Wagner.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista materiaalinkäsittelyalan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

Voit katsoa tiivistetyn yleiskatsauksen Konecranesin liiketoiminnasta klikkaamalla tästä. Lisätietoja Konecranesin siirrettävistä Gottwald-satamanostureista on täällä.


Tiedote 2:

Konecranes on saattanut päätökseen Rotterdamissa toimivan Peinemann Port Services BV:n ja Peinemann Container Handling BV:n oston saatuaan kaupalle hyväksynnän Alankomaiden kilpailuviranomaiselta.

Peinemann on merkittävä satamien huoltopalveluja tarjoava toimija Hollannissa, ja sillä on laaja asiakaskunta sekä pitkäaikaisia huoltosopimuksia useiden Konecranesin avainasiakkaiden kanssa.

Peinemann Container Handling BV on ollut Konecranesin trukkien jakelija Hollannissa vuodesta 2009 lähtien. Se on toiminut trukkien myynti-, vuokraus- ja huoltoliiketoiminnassa Rotterdamin alueella vuodesta 1954 alkaen. Suunnitellulla yrityskaupalla ei ole vaikutusta Konecranesin trukkiliiketoiminnan jakelijamalliin Hollannin ulkopuolella.

7 tykkäystä