Konecranes - Materiaalinkäsittelyalan globaaleja johtajia

Tässä on tuore LEHDISTÖtiedote Konecranesin saamasta tilauksesta.

Tilauksen arvoa ei kerrota. :slight_smile:


Länsi-Australiassa toimiva Pilbara Ports on tilannut Konecranesilta kaksi siirrettävää ESP.9 Gottwald -satamanosturia Port Hedlandin satamaan, joka on rahdin määrällä mitaten maailman suurin irtotavaran vientisatama. Nosturit tilattiin vuoden 2024 viimeisellä neljänneksellä, ja ne on määrä toimittaa Pilbara Portsin satamaan Lumsden Pointiin vuonna 2026.

Port Hedlandin satama käsitteli tilivuonna 2023-24 yli 570 miljoonaa tonnia rahtia. Koska Pilbaran alueen kaupan ennustetaan kasvavan, Lumsden Pointin kehittäminen on keskeinen osa suunnitelmaa lisätä sataman kapasiteettia.

Nämä nostokapasiteetiltaan 200 tonnin siirrettävät ESP.9 Konecranes Gottwald -satamanosturit parantavat merkittävästi sataman mahdollisuuksia käsitellä kontti- ja projektitahtia. Tämä puolestaan helpottaa sataman lisääntyvää ruuhkautumista ja monipuolistaa kauppaa. Jokaisessa nosturissa on satametrinen kaapelikela ulkoista virtalähdettä varten, minkä ansiosta Pilbara Ports voi parantaa energiatehokkuutta sekä vähentää työmaan pakokaasu- ja melupäästöjä merkittävästi.

“Siirrettävät satamanosturit ovat kriittinen osa Lumsden Pointin kehitystä, sillä ne helpottavat akkumetallien vientiä ja uusiutuvan energian infrastruktuurin tuontia. Ne myös tukevat suorien laivaliikennepalvelujen lisäämistä Pilbarassa”, kertoo Pilbara Portsin Lumsden Pointin projektijohtaja John Freimanis.

“Konecranesin asiakaslähtöisyys ja luotettava suorituskyky tekivät meihin vaikutuksen tarjouskilpailussa. On hienoa, että Pilbara Ports voi räätälöidä tämän huipputehokkaan infrastruktuurin Port Hedlandin ainutlaatuisiin tarpeisiin yhdessä Konecranesin kanssa.”

Nosturien kaksoisnostoavustin (Tandem-lift Assistant) parantaa turvallisuutta ja tarkkuutta, kun raskaita tai suuria kuormia käsitellään molemmilla nostureilla. Suorituskyky varmistetaan kuntoon perustuvan kunnossapitojärjestelmän, Konecranes TRUCONNECT -etävalvonnan ja nopeasti saatavilla olevan varaosapaketin yhdistelmällä.

“Materiaalinkäsittelylaitteisiimme luotetaan jälleen kerran maailmantalouden kannalta keskeisen solmukohdan tukemisessa. On Konecranesille suuri kunnia, että maailman suurin irtolastiviennin satamaviranomainen on valinnut meidät tuekseen. On hienoa, että voimme auttaa Pilbara Portsia saavuttamaan tuottavuus- ja vastuullisuustavoitteensa”, kertoo Konecranesin aluemyyntipäällikkö Holger Wagner.

Tämä sopimus on osa Ecolifting™-visiota, jonka avulla Konecranes pyrkii lisäämään tuotteidensa ja palveluidensa myönteisiä ympäristövaikutuksia sekä pienentämään asiakkaiden hiilijalanjälkeä. Aiomme jatkossakin tehdä enemmän vähemmällä muun muassa optimoimalla dieselkäyttölaitteiden ympäristötehokkuutta sekä edistämällä hybridisaatiota ja täysin sähköisen kaluston käyttöä.

Vahva asiakaslähtöisyys sekä sitoutuminen liiketoiminnan kasvuun ja jatkuvaan kehittämiseen tekevät Konecranesista materiaalinkäsittelyalan johtajan. Tätä tukevat investoinnit digitalisaatioon ja teknologiaan sekä työmme materiaalivirtojen tehostamiseksi ratkaisuilla, jotka vähentävät hiilidioksidipäästöjä ja edistävät kiertotaloutta ja turvallisuutta.

4 tykkäystä