Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Never stop the madness… ja kohta mennään taas? BRRRrrr

1 tykkäys

Jos meno ei lopu, se saa jatkua… ja pitäisikin

2 tykkäystä

Miksi muuten Boreo ei oo foorumin lappuja? Tällä on rikastuttu hiljaa tutkan alla (en valitettavasti minä).

6 tykkäystä

Voiko joku kertoa tuon myös mun salkulleni😁 Sen verran on tällä viikolla kyykkäilty siellä, että viinaahan tässä pitää alkaa juomaan.

35 tykkäystä

image
Ymmärrän todella hyvin, että kannattavuus oli aika iso pettymys. Kurssi on nyt tippunut 15-16% ja jotkut ajattelevat, että siellä olisi painetta tulla alas vielä lisää. Luojalle kiitos, että liikevaihto kasvoi 52% eikä mitään 30-40 prosenttia tai varsinkaan vähempää. :grin: Kauhuskenaariolla hinnasta lähtisi varmaan muutamassa päivässä kolmanneks pois tai enemmän. Onneksi oli siis jotain hyvää ja onneksi Kamuxin johdon kommentit ongelmaan (kannattavuuteen) toivat hieman lohtua. :slightly_smiling_face:

Näistä tilanteissa tuore sijoittaja oppii ja katsoo, kun toiset ostaa dipistä. :kamuxkajaani:

3 tykkäystä

Samaa nauroin, Smart Wire raportoi 15-17M usd kaupasta ja kurssi kyykkäsi saman tien 5% :flushed: :man_facepalming: :rofl: Mä en tajua näitä juttuja yhtään. Ei kai tähän ole tarttunut joku Hyzon-virus?

9 tykkäystä

Tietääkö kukaan monelta Pyrogenesis Canada julkistaa Q2 osarinsa tänään?

Onko muita Corsairin kyydissä ? alkaa usko menemään kun laskua joka päivä.
image

milläs mietteillä muut? mietin vain että pitääkö vielä kerran ladata lisää paukkuja sisään vai hylätä koko osake ja laittaa nekin rahat Nion kyytiin

pitkässä salkussa tämä kyllä on eli kai se olisi parasta olla tekemättä mitään mutta muutaman oluen jälkeen olis mukavaa vähän muuvailla :slightly_smiling_face:

5 tykkäystä

Tää kuva sopii hyvin tän hetken menoon salkussa:

Ensimmäiset osakkeet plussalla sitten helmikuun!
Salkun tuotto -52% ja tämä + osake on tällä hetkellä
Magnet forensics:


Zaptec toinen joka pitää päätä pinnalla.

Vain ~10% plussalla mutta alku se on sekin :cold_face:

Edit: kryptot opettaneet tuota HODL aatetta myös osakkeisiin, jos mikään ei muutu tai et löydä syytä kurssimuutokselle, odota.

10 tykkäystä

Kun katsot päivän päätteeks nousiko se tecnopuu tänää

25 tykkäystä

Hyzon on kuin nousuhumala. Tuntuu kauhean kivalta kunnes tajut että tästä seuraa vain kauhea laskuhumala.

42 tykkäystä

Kyydissä ollaan. Striimaus on aivan hiton iso ilmiö ja jos Corsair jatkaa vahvaa suorittamista tulee kurssikin perässä.

Tykkään kohtuuhintaisista osakkeista, joissa markkina kasvaa kovaa.

3 tykkäystä

Boreo ei oo foorumin suosittuja lappuja, koska ala ei oo kauhean mediaseksikäs eikä jännittävä (teollinen sarjayhdistelijä). Boreo on tosiaan entinen Yleiselektroniikka, joten jo se nimi on saanut monet sijoittajat katsomaan muualle eivätkä ole koskaan kääntäneet katsettaan takaisin. Lähinnä kurssinousun takana on uuden strategian onnistunut alkutaival, aliarvostuksen purkautuminen verrokkien tasolle sekä erittäin pieni vaihto, jolla ollaan kurssia nosteltu viime aikoina huimasti.

6 tykkäystä

Itseäni alkaa vähitellen pelottaa tämä kurssinousu.

Tänään lähti osa Gofore omistuksista laitaan.
7€ ostettu, ja yritys on äärimmäisen laadukas, ja kasvaa nopeasti orgaanisesti ja yrityskauppojen avulla.
Tuli silti kevenettyä noin 40%.
Ideana oli pelata OST puolelta pari euroa välistä, sillä oletin tuloksen jäävän analyytikkojen ennusteista.
Näin kävi. Mutta kurssi rallatteli silti 2pv +8%

On se 30 P/E konsulttiyrityksestä jo paljon.
Oli se johto ja strategia mitä tahansa.
Olin erittäin optimistinen yrityksen tulevaisuuden suhteen, en vain koe että yritys pystyy takaamaan tarpeeksi kovaa pääoman tuottoa nykyisellä arvostuksella.

Taitaa paisua taas vaan tämä salkun käteispositio…
Kiinnostavia yhtiöitä kiinnostavalla arvostuksella löytyy vähemmän ja vähemmän.
Boreota ja yleiselektroniikka olin seuraillut, mutta kurssi otti rakettilähdön ennen kuin käteistä löytyi.

Täytyy varmaan ostaa jotain tuttua ja turvallista mörnijää…
Pelkään korkojen nousua sen verran että en villeimpiin arvostuksiin uskalla lähteä mukaan.
Monissa tapauksissa saattaa jäädä greater fool tarinoiksi.
Jos korot lähtevät todella nousemaan, tullaan siiihen katajaan kovaa ja korkealta.

4 tykkäystä

Siinä esimerkki FDA:n hyväksymisestä ja kuinka kurssin käy. Oli vaa mielenkiintoinen setti sinänsä, että ensin tuli uutinen jotta hyväksyttäisiin ensi viikolla. Ja ei kauaa, kun uutinen ettei hyväksytä. En saanu pohjilta, kun kaupankäynti keskeytyttiin useasti. 1.50$ nappas pilkki. Saa nähdä mihinkä asti pomppu jää. Vieläkin voisi olla saumaa ostaa, muttei viitti.

3 tykkäystä

Toinen esimerkki. Uutiset tuli näin loppuillasta ja vaihtoa pirusti. Oli pitkän aikaa lopus kaupankäynti keskeytetty, jonka aikana pörssi meni kiinni :rofl: !! Tottahan sukeltaa jälkimarkkinoilla. Noo katellaan sitten maanantaina mitä jää käteen.

Itsekin alkuillasta jo avasin kunnon viskilekan ja nautin siitä siivuja saunan kera. Olipa aikamoinen Sesen ylläri saunan jälkeen. Joo, vaikea saada Fda hyväksyntää, mutta itse lääkehän toimii loistavasti. Itse lisään maanantaina. Ja tulee se Fda hyväksyntäkin aikanaan.

Tecnotree.

3 ostoa huhti-kesäkuussa ja itselle perjantain päätöskurssiin täten uran nopein +100% tuotto kotimaan markkinoilta. Iänkaikkisena jälkiviisasteluna: olisi tietty voinu enemmänkin laittaa, mutta… Sijoitan vain niin paljon kun olen kulloinkin valmis häviämään.

Luetun analyysin perusteella jatkan ostoja.

35 tykkäystä

Tänään kyllä markkina ei tunnu osaavan päättää minne mennä. Melkoiset heilahdukset vartin sisään useammassa lapussa edes takaisin… :roller_coaster:

6 tykkäystä

Nyt sai Spinnova hyvää potkua North Face yhteistyöstä :fire::+1:t2:

6 tykkäystä