Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Samaan aikaan moni Evon minifutuuri myy ei oota. Täytyy sanoa että todella erikoinen tilanne.

Screenshot_20210628-183304_Chrome

Markkinoille maistui Perionin odotettu ohjeistuksen nosto

5 tykkäystä

$UAMY :bomb::boom::money_mouth_face:

Huolimatta Evon ja Kindredin punoituksesta salkku tänään yli 2,5% nousussa. :rocket:
Jinko, Ehang, NIO, Nikola, NEL, Enphase, ITM, Plejd ja Plug kovassa nousussa!
Salkku vihertää jälleen päivästä toiseen ja alkaa tuntua taas hyvältä. :crazy_face:
Tyytyväinen pitää olla kun mörnintä alkaa olla takana ja lisäykset alkaa tuottaa tulosta!
En tosin pistäisi pahaksi vaikka vielä tulisi lisää loistavia tankkaus paikkoja. :sunglasses:

13 tykkäystä

Vielä saisi Optomedia halvalla, vasta ~180% nousu listautumisen jälkeen. Tekee melkeinpä samaa kuin Revenio, joten mikä estäisi kurssin tekemästä saman😉. Enemmän tossissaan, firman odotukset vielä koronan jäljiltä melko matalalla, joka tekee positiivista tulosvaroituksista hyvin mahdollisia. Koronahan siirsi käytännössä kaiken silmänpohja kuvauksen tulevaisuuteen, joka on näkynyt jo q1 tuloksessa.

3 tykkäystä

Millä perusteella Evo on kallis?

3 tykkäystä

Oh ja hoh mikä pörssipäivä. Omasta vajaan 50 lapun salkusta löytyy 19 lappua jotka nousivat yli 5 %, paras yli 20 % (JKS).

Punaista päätä kannattelivat MCPHY ja TUYA n. 6 % miinuksillaan.

Portfolio kokonaismuutos +5.7 %. Ei huano.

20 tykkäystä

Taisi perjantain puuilon myynnit olla hätäilyä. Taas kerran tuli aliarvioitua kansan syvien rivien intohimo halpatavarakauppoja kohtaan :slight_smile:

6 tykkäystä

…ttu!! Vsnha setä hötkyili ja myi 7.6 ertussa :face_with_symbols_over_mouth:

Ipo määrä toki pieni, mutta tappio eli voitto vain 110 erttua aina harmittaa…

Masse-setä, FA, …tin hätähousu :angry:

18 tykkäystä

Olisin ottanut vaikka pikatappiotkin. Ei mitään halua holdata kyseistä yhtiötä. Hyvä jos jollekin kelpaa. Mulle riitti ne pikavoitotkin :ok_hand:

2 tykkäystä

Tässä nyt sitten tulee väkisinkin mieleen, että miksi sitä piti sitten ostaa? Vain muutaman kympin pikavoiton mahdollisuuden vuoksi?

Sijoittaminen lienee tosissaan muuttunut jos tällainen on nykyään “normaalia”.

6 tykkäystä

Psykologinen tappio suurempi. Itse annoin olla juuri sen takia, että toi määrä on niin pieni, ettei sillä ole oikeastaan muuta kuin prykologista vaikutusta. Annan edelleen olla, mutta jos nyt viikkoon päästään 9-10 €, niin eihän tästä nyt mitään lottovoittoa kuitenkaan odotella ja fundat jne nousee kyllä tie pystyyn.

3 tykkäystä

Ainoa hyvä puoli myynnissä oli, että nyt voi ottaa Jussin jälkeiset loivennukst laatukonjakilla🥂

Masse-setä, FA, Jussi meni Masselan ylivuotisella omppuviinillä, hyi hitto :jack_o_lantern:

10 tykkäystä

Merus Power noussut n. 85% antihinnasta (joka oli 5,62€). Tänäänkin raketoi 15%. Kesäkuun alussahan tuo listautui. Aikamoinen startti pörssitaipaleelle. STONK to the moon! Onneksi maltoin holdata :slight_smile:

5 tykkäystä

Kyllä minulle ainakin kelpaa lähes varma tuotto. Olen merkannut minimit(Netumiin vähän extraa) näihin luotolla ja myynyt heti avaushuutokauppaan. Pitkä salkku on sitten eri juttu.

16 tykkäystä

Minulle taisi tulla Puuilosta parin tonnin pikavoitto - merkitsin jotain, triplasin määrän pe, ja myin ma huippuun kun oletin että olisi lähiaikojen maksimihinta. Ei näemmä ollut, mutta en erityisesti halua lisää osakkeita pitkään salkkuun joten ihan hyvä tulos silti.

5 tykkäystä

Pointti, rakas Watson, oli lainaamani viestin ensimmäinen lause “olisin ottanut pikatappionkin”. Se jos mikä on ostelua ostosten vuoksi jonka kyseenalaistin.

Jokainen ymmärtää, että pikavoitto on yksi tapa tehdä rahaa. Niitä pitää vaan olla metsästämässä alati, ja siihen ei ainakaan oma aikani riitä. Lisäksi yksi alaspäin lähtevä käyrä voi pilata viisi edellistä kymppitason voittoa.

Nykymarkkinasta ei löydy oikeen mitään ostettavaa omaan salkkuun. Tämäkään ei ollut mielestäni halpa (Puuilo), jos ei katsele vuosia eteenpäin. Ennen ylimerkkausilmoitusta en tiedä onko muutkin kiinnostuneita. Lisäksi pikatappiotakin voi saada indeksien rajusta laskusta kaupankäynnin alkaessa. Pikavoittoa siis haettu ja se saatu.

5 tykkäystä

Pieni tolppa ilmestyi :finland: Sievi Capital

image

11 tykkäystä

Jep! Olen samaa mieltä, että ei kannata eikä oikein voikkaan tehdä sellaista, mihin ei aika riitä. :blush:

Olen itse osallistunut “viime aikoina” 6-7 IPOon (kirjoitin ekaksi IPAan :cowboy_hat_face:), kaikista on tullut voittoja useammista kympeistä reippaasti yli sataan euroon, kuitenkin maksimissaan jonkinverran alle 200 euroon. Nämä ovat tuntuneet etukäteen hyvin varmoilta jutuilta ja voitto on aina voitto, eli olen ottanut noussuprossat euroiksi. Parasta näissä on ollut se, että ei valtavasti ole tarvinnut käyttää aikaa ja on päässyt oikein hyville tuntipalkoille. :+1: Nightingaleen oli pakko tutustua enemmän ja jätin annin sen osalta välistä.

Kukin tavallaan, nämä ovat tuoneet mukavasti euroja ja hyvää mieltä eivätkä ole aikaani vieneet juurikaan. On hienoa, että on erilaisia juttuja, joilla voi saada kivasti lisää euroja, vaikka päästrategia olisikin joku muu. :sunglasses: Näissä antien ympärillä on ollut hauskaa sekä hyödyllistä keskustelua, joiden avulla olen oppinut paljon yhtiöistä. Kiitos siitä! :slightly_smiling_face:

10 tykkäystä