Tänään onkin omassa salkussa ollut hehkuteltavaa
Himsin perään Aku Ankka ja jotakin sekoilun lopettamisesta, viimeistään jos tuosta SEYEn ohi vielä kiipeää
Tänään onkin omassa salkussa ollut hehkuteltavaa
Himsin perään Aku Ankka ja jotakin sekoilun lopettamisesta, viimeistään jos tuosta SEYEn ohi vielä kiipeää
UNH tänään noin 16 % laskussa CEO:n jättäessä tehtävänsä ja tämän vuoden tulosohjeistus vedetty pois. Kuluneen kuukauden aikana laskua kertynyt jo rapiat 45 % Yhtiökohtaisten haasteiden lisäksi osaketta painaa se, että terveysvakuutussektorilla on paljon vastatuulta sentimentissä poliittisen paineen kasvaessa hintojen kohtuullistamisen ja korvausten hyväksymis-% noston suhteen.
En hypännyt kyytiin. Fomoja tulee ja Fomoja menee. Tällä kertaa meni näin ja ainakin toistaiseksi näyttää vahvalta comebackilta. Toivottavasti pysyit kyydissä.
Ok?
Kyllä. Nämä on taas niitä hetkiä kun salkku puskee muutaman pinnan vihreälle ja tekee mieli alkaa kertomaan kotona ja kavereille, kuinka mukavaa sijoittaminen on. Eiköhän viimeistään perjantaina rytise.
Onneksi löysin itsestäni voimaa ja viisautta lopulta lähteä hirveällä persenetolla kelkasta pois 3,2 ja 2,7 hintoihin. Olin silloin myöhässä, monet täällä näki asian ennakkoon paremmin. Mutta eihän näistä koskaan tiedä, taidolta näyttävä voi joskus olla tuuriakin
On kyllä komea käppyrä Kamuxilla Tästäkin turskakasasta on joku maksanut yhdeksänkertaisen hinnan nykykurssiin nähden.
Tätä firmaa tosin aiheesta sen verran nyt syljetään ettei kohta ilmaiseksi edes oteta osakkeita vastaan, että alkaahan tässä houkuttaa hypätä mukaan…
Kuten vuonna
2022 10€ tasoilta
2023 5€ tasoilta
2024 3€ oli uskomaton diili
2025 alle 2€ sehän se diilien diili sitten onkin
Firmalla on käytännössä jopa 2 tj:tä. Siis tuplasti enemmän toimitusjohtajia mitä yhdelläkään muulla pörssifirmalla.
Veri bullish.
On tämä perin erikoista. Omaan salkkuun on osunut tällä tuloskaudella useampikin pettymys. Kurssi on siitä kiittänyt Kitzbuhelin syöksyllä. Kamux tekee historiallisen huonon rapsan ja markkinat: hold my beer. Luulin kurssien voivan mennä myös nollaan, mutta ilmeisesti välittäjät ovat laittaneet jonkun rajahinnan Kamuxin kohdalle
Alamäkeä jatkunut sen verran pitkään että holdarit eivät ilmeisesti jaksa enää välittää.
Joku joskus kirjoitti foorumille tämän olevan sellainen osta ja unohda lappu. Ei tätä kyllä heti unohda jos 3 vuotta sitten osti.
Edit: Vinkki Kamuxin johdolle: Ottakaa auton ostajalta vastaan Kamuxin osakkeita hintaan 2,50€, saadaan vanhat autot pois varastoa rasittamasta ja saadaan samalla omien osto käyntiin
Melkoiset Dejavu-vibat kun jenkit lentää taas päivästä toiseen ihan niinkuin usein ennenkin. Se että maata hallitsee kaaos ja epävakaa presidentti on enää muisto vain ja rauhan askeleet Euroopassa näyttää hyödyttävän pelkästään Yhdysvaltoja.
Tätähän tämä on. Iso omistus Incap otti lujaa siipeensä kun tullit ilmoitettiin. Pukkikin totesi epävarmuuden markkinoilla johtuvan pitkälti Trumpin sekoiluista. No tulleista pakitettiin, ajattelin että Incap korjaa nyt varmasti, onhan se suuri hyötyjä jos tullisekoilusta päästään.
No ei korjannut…
Aika hyvä entry @Juha_Salminen…Näyttää kyllä kovin shorttialgojen tekosilta nuo 2 isoa punaista kynttilää. Luulenpa että tää ei ole kuitenkaan ihan tavallinen biotech “Gap and Fade…” Katsotaanpa kun tää kampeaa VWAP päälle vielä tänään, luulen että ainakin sun possa vihertää päivän päätteeksi
Redditkin tykkäs lähteä, 175 dollaria, here we come.
Huikean osarin ja ennusteiden noston jälkeen (1.5.) kesti hetken ennen kuin “sell the news” -osasto sai osakkeensa myytyä, mutta nyt sitten mennään.
Kristallipallossani taisi olla tahra… Ei maistu biotech vieläkään ei… No annetaanpa markkinalle pari päivää aikaa korjata virheensä (kuten HIMS 29.4.-1.5.) ja jos ei sitä tee, minä korjaan omani.
Aikamoista vuoristorataa tämä on ollut mutta olen ollut alusta asti mukana ja yhtiö on salkkuni kolmas tenbäggeri ikinä. Kurssi on noussut 5 → 48 euroon ja kasvavia osinkoja on tullut jo useampi euro. Kaikki tämä seitsemässä vuodessa, mikä alkaa olla jo semmoinen sopiva tarkasteluväli osakesijoitukselle.
(Treidaamalla tätä olisi tienannut toki vielä enemmän mutta minulla ei ole kristallipalloa.)
Harvia:
Oikeassa olit siitä, että mun possa on vihreällä pörssin sulkeuduttua. Päätöskurssi 10,16
Juu minisqueeze tuli sieltä. Shortit on kyllä ärhäkästi biotechien kimpussa. On muuten kiinnostava firma, yksi perustajista ei ole enempää eikä vähempää kuin Kemian nobelisti…
Älytöntä että tälläistä IP:tä voi ostaa suunnilleen käteiskassan hinnalla.
Kun Leaddeskissä päästään tuosta 6,80€ yli niin vain kuu on rajana @Sijoittaja-alokas