Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 4)

Niinpä niin. Kuten arvata saattoi, salkkuni joka aloitti laskunsa trumpin tullisodan vuoksi jatkaa vain laskuaan eikä suinkaan nouse tullisodan liennytyksiin. Kusetusmarkkinat ja kriisit saatana.

20 tykkäystä

Tämä tapahtuu noin 5500 euron vaihdolla.

Lohesta turskaa

image

16 tykkäystä

Fifax, tuo innovaattori, joka muuttaa lohenkin turskaksi…
54,10% pakkasella tämän kanssa, mutta onni onnettomuudessa on se, että minulla on
vain pienenpieni seurantapositio tässä.

6 tykkäystä

Ahahahaha mutta onneksi ostin noista puolet takaisin! :smiley: Noh, silti tyhmää. :smiley:

27 tykkäystä

image

Tämä on kyllä hurja. Alkuun näytti että nyt se “tervehtyminen” alkaa mutta mikään ei pysäytä tätä petoa.

…paitsi 16.5.

20 tykkäystä

Tiedättekö sen tunteen kun seurannassasi on 10 yhtiötä joista ne mitä omistat laskee joka päivä ja jäljelle jäävät osakkeet mitä et omista 3 vuoden seurannasta ja lukuisista ostopaikoista huolimatta vetää jokapäivä uutta ATH:ta.

Varmin tapa saada tilanne muuttumaan on myydä joku näistä ikuisista pettäjistä ja vaihtaa hävinnyt hevonen voittaneeseen. Jostain syystä juuri tässä kohtaa, tasan tässä kohtaa vaihtuu sentimentti näiden kahden osakkeen kohdalla päinvastaiseksi ja salkkusi on edelleen täynnä paskaa.

Usein mietin kuinka tämä jokakertainen epäonnistuminen on edes tilastojen valossa mahdollista.

125 tykkäystä

Tuttua on :smiley: ei small-capit ole oikein menneet mihinkään sitten 2021… paitsi alaspäin joitain kymmeniä prosentteja

mutta tässä vaiheessa taas joku Elisa tai Fortum kiinnostelee kuin kilo sitä ihteään :smiley:

31 tykkäystä

Tässä meni hetki tajuta mitä oli tapahtunut. Maksoivat ilmeisesti jättisuuren osingon.

LONDON - Playtech plc (LSE:LON:PTEC), a leading technology company in the gambling industry, has declared a special dividend of €5.73 per share, returning approximately €1.8 billion to its shareholders. This announcement follows the successful completion of the sale of its subsidiary, Snaitech S.p.A.

The significant return to shareholders is scheduled for payment on June 12, 2025, to those on the register by the close of business on May 9, 2025, which is the record date for entitlement. Playtech’s shares will go ex-dividend on May 8, 2025.

https://www.investing.com/news/company-news/playtech-announces-18-billion-shareholder-payout-93CH-4013869

3 tykkäystä

Kaiken se kestää. Edes Donald Trumpin sekoilu, uhkaukset liittolaisten maa-alueiden haltuunotosta (Grönlanti) ja tullisodan aloittaminen koko maapalloa vastaan ei saa tätä järkkymään. Miksi edelleenkään sijoittaa mihinkään muuhun kuin tuohon rahasampoon nimeltä SP500 jossa hyvät uutiset on helvetin hyviä ja huonot uutiset vielä parempia?

37 tykkäystä

image

BTW kuinka kauan oikein voi kestää yhden konffapuhelun julkaisu lukumuodossa … :roll_eyes:

2 tykkäystä

Hän/ne jotka osti tuosta 35% dipistä tänään Fifaxia jäi lopulta vielä reilu 40% miinukselle.
Osake romahti lopulta → 0,06€

6 tykkäystä

Mukavia nousuprosentteja tänään salkussa. Tuohon vielä päälle Applovinin ja Ponyn lähes viidentoista prosentin nousut, Pony noussut puolessatoista viikossa 125%. Onneksi en alkanut siirtää osakkeitani Suomi-pörssiin.

3 tykkäystä

Euforiaa pukkaa. Eilen Intrum +40% ja tänään Blacksky +27% osarin jälkeen. Molemmilla takana hurja lasku, joten ei tässä mitään ath tasoja kolkutella, mutta kiva silti kun kaksi suurinta positiota raketoi.

Tätä menoa Faron partneroituu huomenna ja salkkuni nousee ath 5 vuoden korpivaelluksen jälkeen.

23 tykkäystä

Wall Streetillä reipasta nousua – Trump kehotti ostamaan | Arvopaperi

Äijää pidetään ihan huuhaapellenä, mutta kun se käskee ostaa niin silloin ostetaan.

11 tykkäystä

Moraalis-eettiset syyt. Tuottakoon mitä hyvänsä, niin mä en voi em. syistä laittaa penniäkään kiinni tuohon maahan niin kauan kuin se yks molopää on vallassa. Enkä tosin ole mikään tuomitsemaan heitä jotka näin tekevät.

18 tykkäystä

Liikaa kun lukee uutisia, monet ikävä kyllä altistuu kaikelle ylimääräiselle kohinalle mikä usein aiheuttaa tarvetta tehdä huonoja sijoituspäätöksiä. Kauhulla olen vähän seurannut foorumin kommenttitulvaa kuinka moni on laittanu positioita lihoiksi hetken mielijohteesta, liikaa uutisia selattuaan. Itse olen tankannut jo ihan liikaakin tähän dippiin ja viimeiset 2 kuukautta on harmittanut, kun markkina pakottaa tunkemaan lisää peliin. Pikkuhiljaa aletaan olla taas pinnalla. Never bet against USA.

Edit: Disclaimerina, että minulla on hyvin korkea toleranssi volalle lyhyellä (alle 12kk) aikavälillä ja oma salkku on pakittanut satoja tuhansia tänä keväänä pahimmillaan.

16 tykkäystä

SP500 on itseasiassa alituottanut melkoisesti tänä vuonna, etenkin euroissa. Minulla ei ole tuoreinta käppyrää heittää tähän hätään, mutta tänä vuonna esim. DAX on noussut +17 %, mutta SP500 on laskenut dollareissa -3 % ja vielä enemmän euroissa. (Helsingin pörssin pienfirmat on sitten oma lukunsa. :smiley: )

Käänne alkoi tapahtumaan jo viime vuoden lopulla. Onko tämä kestävä käänne, aika näyttää mutta muissa pörsseissä osakkeet ovat melkoisesti edullisempia ja talouspolitiikkakin mukavampaa. Ajattelin tästä puhua taas ensi Vartissakin. :smiley:

Elämme kovin SP500-keskeisiä aikoja.

28 tykkäystä

Mitä meinaat paljonko SP500 on sitten kun se ei enää ole vallassa? Onko silloin parempi hetki astua jenkkimarkkinoille kuin nyt?

No ei kuule mitään hajua. Enkä tiedä onko silloin oikea aika sijoittajan näkökulmasta, mutta toivon mukaan eettis-moraalisesti.

Mutta kuten sanoin. Tämä on mun näkemys asioista. Jokainen sijoittakoon minne tykkää.

12 tykkäystä

Ei kovin helppoa nykymaailmassa.

Jos nyt vaikka esimerkkinä Kongsberg, niin vaikka onkin sijoittautunut vahvasti Eurooppaan Norjalaisena yhtiönä, hyödyttävät silti Yhdysvaltoja ohessa.
En ole hetkeen seurannut kyseistä firmaa sen enempää, mutta eikös heillä pistetty tuotantolaitokset Mississippiin ja Virginiaan, jotka puolestaan tekee paikallisia työpaikkoja ja kehittää aluetta.
Varmaan nyt EU:n jäsenvaltioiden panostukset puolustukseen muuttaa painotuksia, mutta tovi sitten joku ~20 % myynnistähän tuli Pohjois-Amerikan alueelta, josta Yhdysvallat vie varmaankin aika töräyksen.

Enkä nyt tiedä onko sinällään yhtään moraalis-eettisempää sijoittaa yhtiöön, jonka tuotteita käytetty esim. nyt vaikka Yhdysvaltojen toimesta Irakissa.

6 tykkäystä