Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Pakko kyllä tänne ihmetellä Xebecin kurssin mörnimistä. Lasku alkoi muiden uusiutuvien mukana, ja meno vain jatkuu ilman kunnollista nousua välillä. Noh kasvateen positiota sen mukaan ja toivotaan parasta :crossed_fingers:

3 tykkäystä

Täytynee säätää salkkua lisää, kun tänään mentiin +4% ja -0,6% välillä, eli vähän turhan ailahtelevaista. Nätisti kyllä syötiin taas uusiutuvien ja spacien hyvä startti illan aikana pois. Katsotaan otetaanko taas loppuviikosta kunnon pulkkailua vai ei.

2 tykkäystä

Täytyy kyllä todeta että ajoittaminen ei ole minun juttu, eikä kyllä yleensä kurssien taivastelu/hehkuttelu, mutta…

VXTR seurattu 0,5 tasoista saakka ja jännäillyt osto napin kanssa. 1CAD tasoilla uskaltauduin laittamaan toimarin vetämään, mutta siitä täyttyi vain pieni osa 200KPL ja missasin hyvät nousut jonka jälkeen seurattu taas statistina. Ajattelin että nyt sitten 1,35 hinnalla lappu vetämään ja kun näytti että kurssi karkaa, päivittelin toimarin 1,39 josta tarttui parisen tuhatta lappua mukaan. Tämän jälkeen onkin tultu hyvä matka alaspäin :smiley: No toisaalta, näiden lappujen kanssa täytyy toki vain elää sen asian kanssa että vola on suurta, mutta ajoittuisi nyt kerrankin ostot niin, että ei tarttis lähteä takamatkalta mukaan. DCRB kanssa sama tarina.

7 tykkäystä

Kovin tuttua tekstiä. Katsoin eilen huvikseni ja 4/6 isoimmasta ostostani on ajoitettu aivan täysin vituilleen ja sit sitä takamatkaa on saanut kiriä kiinni huonoin tuloksin. Salkun tulos olisi paljon iloisempi, jos nuo viisi tiettyä firmaa eivät olisi tappiolla, vaikka ei tuo nykyinenkään tilanne mikään huono ole. Tokihan se viides näistä isoimmista ostoista möyri cleantechin alamäen myötä jostain +40% tilanteesta -10%:iin

Yritän hokea itselleni, että tämä on pitkää peliä ja se, että osake on kuukauden tai vuoden verran tappiolla ei lopulta merkitse yhtään mitään. Kärsimätön puoleni vain haluaisi vapauttaa varoja seuraaviin “raketteihin” ja hakea uutta kasvua salkulle toisaalta eikä jurnuttaa takamatkalta noita kiinni.

8 tykkäystä

Mihin tämä kova DCRB hype täällä perustuu? On ollut pahassa laskussa viimeaikoina ja monessa viestissä täällä herrat & rouvat ostavat kyseistä osaketta joten olen kiinnostunut

Tutustu perusteelliseen ketjuun.

6 tykkäystä

Onko tämä tosiaan näin mitätön uutinen mitä kurssireaktio antaa ymmärtää? Minä kuvittelisin tuon olevan varsin positiivinen asia. Kapasiteetin lisääminen varsinkin näin nopeasti edellisen uutisen jälkeen nostattaa odotuksia entisestään.

4 tykkäystä

Kyllähän tuo on mielestäni vahva signaali yrityksen johdolta, että kysyntä tulee pysymään vähintään nykyisellä tasolla pidempään. Ei näitä investointeja tehtäisi jos nyt olisi meneillään pelkästään “korona-boosti”.

Itse mietin uutisesta kohtaa “Investointi lisää suoraan tuotannon alkupään kapasiteettia noin 20 % ja mahdollistaa lisäkapasiteetin rakentamisen sähkökiukaiden kokoonpano-osastolle.” Mitäköhän tuo alkupään kapasiteetin kasvattaminen käytännössä tarkoittaa ja miten se näkyy kokonaistuotannossa.

Toki pitää muistaa Harvian viimeaikainen kurssikäytös ja vastaavasti viimeisen parin viikon korkojen käytös

4 tykkäystä

Juuri näin. Sen sijaan vaihto ja kurssireaktio on ihan normaalin päivän kaltainen ihan niin kuin mitään tiedotetta ei olisi tullutkaan. :smiley:

2 tykkäystä

Viimein uutisia! Ja ocugen +40% liidossa 5minuuttia twiitistä. EUA uutisia odotellessa… :money_mouth_face:

4 tykkäystä

Itse saanut myös hyvät naurut omasta viimesimmästä veivauksesta. Kyttäsin Zaptecia ties kuinka kauan dippiä odotellen, mutta sitä ei vaan kuulunut. Viimein FOMO-päissäni möin Incap:t ja ostin Zaptecia suunnilleen huipuilta. Pari viikkoa tämän jälkeen Zaptec valunu alaspäin ~25% ja Incap posarin yms jälkee ylös ~25%. Onneks ei puhuttu suurista määristä. :grin:

25 tykkäystä

Juu, noita fiiliksiä välttääkseni poistan heti myydyn lapun ketjun seurannasta ja koitan olla silmäilemättä ostin/myin-osiota. Mutta eipä se auta, aina kun kyseisen yrityksen ketju nousee foorumilla näkyville, hiipii takaraivoon " ei kai nyt vaan siellä ole…" :laughing:

Itselläni on vielä ihan liikaa tunnetta virheissä mukana ja nyt viimein löysin virheen ja onnistumisen suhteen reaktioissani. Kirosin tappiolla myymäni lapun 50e arvonnousua ja harmitus loppui vasta kun samana päivänä muu salkku nousi 500e. Sillä pääsin neutraaliin oloon. Eli tappio kirvelee 10-kertaisesti voittoon verraten. Sijoittamisesta tulee mulle pitkä ja kivinen tie :laughing:

12 tykkäystä

Onko täällä useita joilla Ørsted osakkeita? Jäätävä lasku ollut pidempään ja tänään varsinkin täysi alamäki, itsellä Ørsted lähes 14% miinuksella mutta nyt mietin olisiko sopiva aika ostaa lisää vai odotella rauhassa. Ei edelleenkään oikeen tietoa mistä lasku johtuu. Miten itse toimitte?

4 tykkäystä

Jos en väärin muista niin Orstedin tulos alitti odotukset puolella. Kun katsoo 5v charttia niin nyt ollaan otettu ilmoja pihalle hinnasta.

2 tykkäystä

Fundapuolesta en tiedä, mutta weekly chartilla mentiin juuri läpi MA50 ja seuraavaa vahvempaa tukea alkaa löytyä vasta ~840NOK ja MA100 ~777NOK.

3 tykkäystä

Environmental Waste International Inc vetänyt tänään rapsakkaan +68%. Sääli, että salkussa ei ole tätä reippaasti enemmän. Jo eilen otti ison loikan ja tänään jatkanut jostain syystä.
En tiedä heijastuuko hype Cielon ympärillä tähän vai mistä johtuu. En ainakaan eilen löytänyt mitään merkittävää syytä nousulle.

1 tykkäys

Evolution Gaming: yhtäkkiä mennäänkin päivän päätteeksi vastavirtaan, vaikka yleensä aina myötäilee laskua melko lailla.
Positiiviset uutiset sen verran hyviä ilmeisesti.

1 tykkäys

Evolution g: Tässä nyt ei pre marketti näy mutta melko hyvin myötäili sepeä päivän loppua kohti. Niin tottunut jo tähän että isot euro kasvulafkat päättää aina siihen miten jenkit availee.

1 tykkäys

Spakkisalkun kovaa vauhtia lunastushintoja lähestyessä, postiivista on vahvistuva fiilis ”kohta mennään”, viime vuoden valloilla olleen ”kohta tullaan” sijaan.

En itse ole oikeen mitään MA lukuja seuraillut kun noista oikeen mitään ymmärrä, tällanen perus urpo joka ostaa sikaa säkissä ja toivoo ettei säkki ainakaan tyhjä ole. :smiley: Mutta mitä nyt vähän noita lukuja katsoin ja vähääkään niistä ymmärsin niin taidan itse ainakin vielä seurailla ja lisäystä ehkä 700-800 kiepeillä jos sinne asti hinta valuu.