Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Mikä on tämä lähtöpiste mistä kurssi ei ole noussut?
Vuodessa Sampo on noussut 33% ja koronakuopan pohjalta melkein 100% reilun vuoden aikana, kyllä mä voisin tota nousuksi sanoa.
40€ rajallakin Sampo on nyt “mörninyt” jo ruhtinaallisen kuukauden verran :scream:, samalla kun markkinakin on hieman jäähtynyt pahimmasta nousuhuumasta.

12 tykkäystä

Tuomionpäivä on käsillämme

6 tykkäystä

Ostohousut oli jo jalassa! :smile:

5 tykkäystä

@Pohjolan_Eka oli oikeassa!

3 tykkäystä

Kun on tarpeeksi monta kertaa väärässä niin joskus sattuu väkisinkin myös osumaan oikeaan :smiley:

3 tykkäystä

Tuolla hinnalla voisin jopa minä raaskia ostamaan tällaista boomer-lappua.

6 tykkäystä

Woah, SP500 pinnisti ja juuri juuri rikko 4200 päivän päätteeksi :partying_face:
Kovasti rahaa virtasi finanssisektoriin
image

4 tykkäystä

BTFD-ilta jenkeissä. Kiinnostavaa nähdä kantaako huomenna taas ylämäkeen ennen viikonloppua. Onhan tässä jo NASDAQin puolella ollut jo neljä vai viisi punaista päivää putkeen joten oli vähän aikakin ottaa vastapomppua.

1 tykkäys

Maailmankirjat kyllä sekaisin kun salkun nousukärkeä vetää Nokia. Ei Harvian ja Remedyn kaltaiset väsyneet “kasvulaput” pärjää mitenkään kunnon old skool käänneyhtiölle… :smiley:

9 tykkäystä

Jes! Oma salkkukin teki tämän kunniaksi uudet… Pohjat!

-30 % rikki, kirkkaasti.

Tulis jo se tulevaisuus, jossa maailmantalous pyörii kiinalaisen vetysähköauton ja amerikkalaisen dna-printterin ympärillä :open_mouth:

39 tykkäystä

I feel you! Viikko sitten pääasiallisesti jenkkiosakkeista koostuva kasvusalkku - joka edustaa isoa siivua omasta salkusta - näytti maaliskuun pohjien jälkeen jo lupaavalta, kunnes taas alkoi pohjattomalta vaikuttava vatsan tyhjennys. Mutta kuten sanoit - katse tulevaisuuteen ja tulevaisuuden tuottoihin! Synkkinä päivinä tuota on vaikea muistaa, mutta viimeistään omistamiesi firmojen hyvät tulokset muistuttavat miksi kyytiin on lähdetty ja miksi kyydissä pysytään (Aterian, ent Mohawk Group julkaisi eilen Q1 tulokset, 90% yoy revenue growth ja treidaa nyt 2021 p/e 1.5x :flushed:)

4 tykkäystä

Gorofe se vaan jatkaa valumista.
N. -25% taitaa olla tultu huipusta.
Ei antanut Inderesin tavoitehintakaan (19€) tukea.
Taisi mennä jengillä kunnolla herne nenään ton annin takia. :roll_eyes:

1 tykkäys

Tiivistit tilanteen mainiosti, hetken jo näytti siltä että kasvuosakkeet heräävät uudelleen henkiin, mutta ei, salkku itkee päivittäin -5% ja mieli maassa. S&P ja Nasse painelee menemään, samaan aikaan russell indeksi ja kasvuyhtiöt palaavat kovaa vauhtia maan tasalle. Raketeista polttoaine loppu ja kuureissut peruttu.

Kovin pistää mietteliääksi tämä tilanne ja itse en oikein tiedä mikä olisi oikotie onneen. Dipanneita osakkeita en haluaisi myydä, kun uskon pitkällä tähtäimellä kasvuun, mutta lasku vain jatkuu ja kohta on alkuvuoden loputkin tuotot poltettu.

5 tykkäystä

Onneksi on tuottoja, mitä polttaa. Onhan tässä loppuvuosi sitten aikaa saada tällekin vuodelle jotain.

Tsemppiä kaikille kasvuosakkeiden omistajille. Huonommat ajat lienee vielä tulossa👍 itse kuulun tuohon joukkoon ja olen taisteluni käynyt. Ainakin olen perustellut itselleni, miksi olen lappuni valinnut. Vähän kyllä jännittää, koska rahaa ei tule jatkossa markkinoille samaan tahtiin kuin viimeisimmän 6kk aikana.

Kyllä ne fundafirmat hoitaa meille tuotot, vaikka olisivat hetkellisesti miinusmerkkisiä ja entä jos salkkuun katsoisi vain puolen vuoden välein? Silloin tämä vuosi olisi mennyt oikein nätisti.

7 tykkäystä

Olvi vetänyt tänään mukavien nousujen myötä ATH-lukemat tauluun. Joko Inderesin tuleva seurantakohde on vuotanut? :smile:

1 tykkäys

Ai että! viikonloppu, kupari ATH, Puolalaiselta rakastajalta uusi video kuparista ja Santo Tomaksesta ja vihjaillaan, että allekirjottanutta odottaa aikainen eläköityminen!

16 tykkäystä

Selvästi liian vähän kasvua ja hypeä salkussa, jos on vielä alkuvuoden tuottoja polttamatta nimimerkillä AOT -10% YTD :sweat_smile:

No jenkkilän työllisyysluvut olivat huonot, eli elvytys jatkuu ja korot tippuu. Eiköhän tähän saada taas ainakin pieni nousupäivä ja ensi viikolla ehkä vähän enemmän, jos jenkkilässä menee tänään hedge-rahastoihin kohdistuva shorttausta hillitsevä esitys läpi.

7 tykkäystä

Biotech puoli on aika tuulinen

Aika huono viikko ollut tuon omistajille, kun maantaina oli näemmä vielä 50 taalassa ja tänäänkin tultu melkein -60% tonttiin. Vissiin vain yksi lääke kehitteillä ja ongelmia FDAn kanssa.

3 tykkäystä

Rupes kyllä Nasdaq ja S&P500 näyttämään taas yllättävän vahvalta. Tuleeko vuoristorataviikolle vielä vihreä päätös. Korkoja on huudeltu, inflaatiota…mitähän seuraavaksi, että saadaan kaikki positiivisuus taas unohdettua.

PS. Trump takas pressaksi, niin sais vähän lisää meininkiä markkinoihin :joy:

5 tykkäystä

Pari dippipäivää on unohdettu ja bileet jatkukoon ainakin maanantaihin asti :smiley:

6 tykkäystä