LapWall - Puuelementoinnin edelläkävijä

LapWall korotti kuluvan vuoden ohjeistustaan liikevoiton osalta, mikä johti lyhyen aikavälin tulosennusteidemme nostoihin. Uudisrakentamisen synkeän markkinatilanteen myötä lähiaikojen uusmyyntiin ja sitä kautta ensi vuoden liikevaihdon kasvukuvaan liittyy edelleen epävarmuutta, vaikka aiemmin liputtamamme kuluvaa vuotta koskenut tulosvaroitusriski poistuikin pöydältä näyttävästi. LapWallin pidemmällä aikavälillä arvioimamme selvästi tuottovaatimustamme korkeampi tuotto-odotus kuitenkin rohkaisee riskin kantamiseen. Ennustenostoja ja eteenpäin siirtynyttä tähtäintä heijastellen nostamme yhtiön tavoitehintamme 3,90 euroon (aik. 3,60 €) ja suosituksemme lisää-tasolle (aik. vähennä).

Ohjeistuksen nosto tuli meille yllätyksenä, sillä ennusteemme olivat aiemman ennustehaarukan alalaidoilla H2:n matalahkoa aloittavaan tilauskantaa ja edelleen uutisvirran perusteella vaisuna pysynyttä (asunto)rakentamisen markkinatilannetta peilaten. Tätä taustaa vasten ohjeistuksen nosto kielii loppuvuodelle voitetuista toimituksista terveellä katteella, mutta hyvin niukkasanaisen tiedotteen myötä ohjeistusnoston tarkemmat taustat ovat meille epäselvät. Kokonaisuutena tulkitsemme ohjeistuksen noston tässä vaiheessa positiivisena signaalina LapWallin iskukyvystä.

Eli edelleen jäi pimentoon, mistä moinen harppaus kannattavuuteen on saatu. Toivottavasti tätä avataan jossain videolla enemmän. Olen yhtä mieltä analyytikoiden kanssa siitä, että tämä oli LapWallilta todella kova näyttö suorituskyvystä, sekä mielestäni myös johtamisesta. Q2 katsauksessa puhuttiin “muutamasta viikosta” jolloin nähdään, tuleeko negaria. Mitään ei kuulunut, niin itse olin asian suhteen varsin rauhallisin mielin, mutta posari tuli silti täysin puskista.

31 tykkäystä