Listaamattomat yritykset

Kyseessä siis biotech. Onko tämä jollain OTC-listalle vai kuinka? Asia minulle uutta vaikka kauan jo sijoittanut.

OTC osakkeet on vähän välimalleja, niitä voi ostaa usein normaalien välittäjien kautta, mutta niitä ei koske samat sääntelyt kuin oikeasti listattuja osakkeita. Niissä on siis hyvin paljon korkeampi riskitaso näkyvyyden ym suhteen.

Kyllä tuo ainakin itsellä Nordnetissä näkyy ja kaupankäyntinäkymäkin aukeaa. Mutta eikö siitä siis mene eteenpäin? Olethan tehnyt OTC -tietämystestin?

Ok. Siinä tapauksessa vastaus varmaan löytyy heidän asiakaspalvelustaan.

3 tykkäystä

Testit on tehty. Ostosivulle pääsee mutta antaa ilmoituksen että ei ole sallittu toimenpide.

Pitää laittaa kyselyä Nordnettiin.

Haluaisin ostaa Suomisen Maito Oy:n osakkeita.
Löytyykö täältä omistajia jotka haluaisivat luopua osakkeistaan?

4 tykkäystä

Mitä osakkeista tarjoat? Julkinen noteeraus lisää aina mielenkiintoa tarjota.

1 tykkäys

Woodly lähetti tänään osakkeenomistajille sähköpostilla kutsun ylimääräiseen yhtiökokoukseen 14. tammikuuta. Osakeantia pukkaa.

Woodlysta keskusteltu tässä ketjussa viimeksi huhtikuussa 2023. Toukokuussa 2024 uudeksi toimitusjohtajaksi nimitetty Kenneth Lindfors oli äskettäin “Kuninkuuslaji: B2B-markkinoinnin podcastin” vieraana.

Onko esimerkiksi @Timo_Huhtamaki seurannut Woodlyn tarinaa?

Terve! Ja kiitos kysymyksestä. Olen hyvin etäältä seurannut, sillä biopohjaiset muovit luonnollisesti ovat valtavan suuri mahdollisuus laajojen sovellusmahdollisuuksiensa vuoksi. Eli loppumarkkina valtava, jos tuote toimii. Olen itse sijoittajana pysynyt poissa materiaali-innovaatioista poltettuani niissä sormet muutaman kerran — ja yleensä syynä on ollut tuotteen lopullinen laatu markkinoilla, eli se ei ole laadultaan yltänyt tosiasialliseksi substituutiksi eri sovellutuksiin.

En missään nimessä vihjaa, että tässä olisi siitä kyse, mutta sijoittajan on minusta syytä olla hyvin kiinnostunut lopputuotteen kilpailukyvystä tai jopa mahdollisesta kilpailuedusta. Siitä osaavat usein kertoa asiakkaat.

6 tykkäystä

Hei, onko hiukan onnettoman osaketorin lisäksi mitään paikkaa missä voisi myydä osakkeita? Saisiko edes laillisesti myydä itse omistamia osakkeita julkisella paikalla huutaen hintaa.

Esim.
ST1 - 1000kpl - 42€ kpl.

Ei sillä että tarvetta olisi, mutta tietyllä tapaa raha kelpaa aina…

Pankit välittävät tietyissä tapauksissa listaamattomienkin yhtiöiden osakkeita. Kannattaa myös tiedustella itse yritykseltä, esim. St1:n sivuilta löytyy sijoittajasuhteista vastaavat henkilöt: https://www.st1.com/fi/st1-lyhyesti/tietoa-yrityksesta/tietoa-yrityksesta-ja-avainluvut

Osaakohan joku neuovoa.
Olen joskus hankkinut Eko Harden osakkeita
Ensin Fundun ja sitten vielä Ekogridin nimellä samoja.
Mitenhän noista pääsisi eroon.
Saisin ainakin tappiot seuraavaan verotukseen.

Jos joku tietää kauppapaikan?
Mieluiten yksityisviesti minulle mikäli haluaisit ne itsellesi.

Onko kukaan sijoittanut tällä kierroksella Solar Water Solutions firmaan Invesdorin kierroksella? Vaikuttaa mielenkiintoiselta tapaukselta ja mahdollisuuksia kasvuun tuntuu olevan. Edellisen kierroksen tavoitteet ei ole lähellekään toteutunut… saa nähdä miten nyt. Mitäs olette mieltä?

Tavoitteet edellisellä kierroksella:

Toteutunut tulos ja ennusteet nyt:

7 tykkäystä

Kasvuyhtiö, jonka liikevaihto laskee melkein 50% vuodessa…
Tämä on valitettavan tyypillistä näissä keisseissä. Joskus voi olla aivan perustellut syyt odottaa, että alkuperäinen suunnitelma toteutuu mutta vain parin vuoden viiveellä. Useimmiten valitettavasti ei.
Oman kokemukseni mukaan näissä on oleellista 1: Spotata varhain isot mahdollisuudet jotka on realistista totetuttaa ja 2: Jos suunnitelmat osoittautuvat epärealistisiksi, tiimi mädäksi tai jotain muuta uutta tietoa tulee, lopettaa ajoissa huonojen keissien tukeminen.

Ykkönen on helppoa. Kakkonen vaikeampaa.

7 tykkäystä

Hei, olemme myymässä erää osakkeita, ota yhteyttä jos kiinnostaa:

ST1 - 42€

GWS - 29€

Cityvarasto - 11€

Finlandia Group - 5,65€

Osuuskunta KPY 4,20€

Olemme lisäksi kiinnostuneet ostamaan Nokian panimon osakkeita 1,25€ per osake hintaan.

Laita viestiä listaamattomat@evon.fi jos haluat ostaa, tai sinulla on jotain osakkeita mitä haluat myydä. Pyrimme tarjoamaan erikoisemmistakin yhtiöistä kohtuullisella valuaatiolla. Kannattaa tutustua myös blogiimme jossa käsittelemme listaamttomia osakkeita, Blog - Evon Capital olemme julkaisemassa ensi viikolla uutta tekstiä.

2 tykkäystä

Springvestillä näköjään menossa Rocsolen anti, vielä loppukuun, palkkio nousee 23. päivä. Mielestäni mielenkiintoinen teknologia, bisnes puolesta en osaa sanoa kuin sen mitä materiaaleissa lukee. https://app.springvest.fi

2 tykkäystä