Marimekko - Ajatonta suomalaista designia

Tässä on Almanakan kirjoitus Marimekosta. :slight_smile:

Suomen tukkumyynti selittää yllättävän hyvin kehittynyttä kvartaalia. Suomi kasvoikin tällä neljänneksellä muita maita nopeammin, mikä ainakin itselleni on hieman yllättävää. Kampanjatoimituksia toimitusjohtaja Alahuhta-Kasko kuitenkin luonnehtii kertaluontoisiksi. Kansainvälinen kasvu oli neljänneksellä 6 % luokkaa, mikä sekin on kohtalainen vauhti heikossa markkinassa. Kansainvälisesti pitää myös kasvaa, koska sinne avataan uusia Marimekko-liikkeitä. Ensimmäisen kvartaalin aikana myymällämäärä tosin on laskenut verrattuna vuoden loppuun. Liekö kausivaihtelua vai mitä. Aasian-Tyynenmeren alueen liikevaihto tosin ilahduttavasti kasvoi peräti 22 %. Skandinaviassa ja Euroopassa meni heikommin.

9 tykkäystä