Kiitos, tästä varmasti saa jotain mukaan, en nyt itsekään muista miten paljon on puhuttu viime vuosina näistä, tuttuja teemoja toki itselleni. Taklaan tässä muutaman pointtisi itse samantien.
Näihin vastaus firmalta on yleensä ollut että hyvässä yhteistyössä tehdään. Tottakai partnerien resursseja ja kykykä katsotaan etukäteen sekä heidän osaamista Marimekon kaltaiseen retail-toimintaan. Viime kädessä partneri tietysti sitoo rahaa ja resursseja myymäläketjuun ja heillä on myös paikallinen osaaminen, joten uskoisin että partnerilla on isompi rooli uusien myymälöiden avauksissa, vaikka varmaasti yhteinen näkemys on että kasvua on tarkoitus saada.
Brändimyyntihän on vain Marimekon myymien tuotteiden vähittäismyyntiarvo. Sen ja ja yhtiön omien lukujen suhde riippuu täysin siitä kuinka paljon tässä tapauksessa EMEA-alueella on omaa vähittäiskauppaa vs. tukkumyyntiä (ja joskus lisenssimyyntiä). Eli omia kauppoja tai omaa nettimyyntiä lisäämällä nuo luvut lähenee toisiaan. Pariisiin on tosiaan tulossa nyt EMEA-alueen eka oma myymälä. Toki on tyystin eri asia kuinka kannattavaa omien kauppojen laajempi avaaminen vaikkapa EMEA-alueella olisi, en ainakaan itse odottaisi kovin aggressiivista oman vähittäiskaupan kasvattamista.