Mikset olisi omistaja? (Blogi)

Viimeisin roikkumisennätys (molemmat kädet kiinni tangossa, ei heilumista) on tosiaan 4 minuuttia 45 sekuntia. Kaippa se 5min pitäis rikki saada. Siinä tosin saattaa käydä niin, että kun sen viiden minsan rikkoo, niin se pamahtaa rikki sitten oikein kunnolla. Vähän sama psykologinen efekti kuin haamumailin rikkominen alle neljässä minuutissa. Mene ja tiedä.

Alkoi hieman kiinnosteleen, onko mitään roikkumiskisoja tms olemassa tai yleensä mitään tilastoja, joten otin yhteyttä tähän kovan luokan personal treaneriin Jukka Mäennenään, mistä oon aiemminkin puhunut. Hänkään ei valitettavasti tiennyt pahemmin, mutta juteltiin sitten muuten kaikkee. Maailmanennätykset pyörivät jossain 15-16m hujakoilla (virallisilla säännöillä), missä suomalaiset ovatkin pärjänneet hienosti. :muscle:

Mutta eräs venäläinen teki omalaatuisen ME:n omassa painoluokassaan ja roikkui kahden sormen riipunnalla 1m15s (epävirallisesti tosin yli 2m). Lähdin itekki kokeilemaan tätä keskarien varassa roikkumista ja olen nyt lukemassa 37 sekuntia. Vois huvikseen rikkoa tuon maailmanennätyksen kyllä, ellei sitten joku ole ehtinyt pistää paremmaksi. Sormiriipunta, kokeilkaa joskus miltä se tuntuu!

Pitäis osakkeista kirjoitella ja oli aiheitakin tossa, mutta on ollut pari projektia kotona niin ei ole nyt yhtään ehtinyt. Analyyseja olen nopeasti aina vilaissut. Kohta tuleekin vuosi täyteen tätä hauskaa kirjoittelua, silloin vois jonku yhteenvedon tehdä vuoden onnistumista ja kämmeistä. Äkkiä se vuosi menikin muuten.

Hyvää alkavaa syksyä kaikille. Suomen syksy onkin ehdottomasti parasta aikaa!

-Kimi

7 tykkäystä

Suosittu norjalainen kiipeilytubettaja testailee usein vieraidensa kanssa roikkumista. Muistaakseni tuolla ajallasi voitat hänet mennen tullen. Ei huono suoritus ottaen huomioon että kaveri on roikkunut seinillä parikymmentä vuotta :muscle:

3 tykkäystä