Neste - Ilmastonmuutostaistelun eturivissä

Kai se on tämä lakko sotkenut hommat. Useita Porvoon ja Naantalin yksiköitä alhaalla ja loput minimi syötöillä.

1 tykkäys

Varmaan lakosta ja joulukuusta johtuu.

Hyviä ostopaikkoja, pitkästä aikaa Nestettä salkkuun.

1 tykkäys

Juma! Foorumi on nopeampi kuin Bloomberg! YES! :slight_smile:

Masse-setä, FA, nestettä tankkiin ja menoksi :dash: :dash: :dash:

Nyt sedän bensatankki ihan täysi a’ 28.63 Eerikkiä. !!!

Masse-setä, FA, onks kellään lainata irtokanistereita? Nyt tankit täyteen :articulated_lorry:

2 tykkäystä

Bank of America Merrill Lynch aloittaa uudelleen Nesteen seurannan suosituksella “vähennä”, tavoitehinta 26 euroon

7 tykkäystä

Perustelivatko miksi? Näkeekö noita analyysejä jostain?

1 tykkäys

Perustelut näkee vain, jos on ostanut kyseiseltä yhtiöltä analyysipalvelut. Sehän se näissä aina on ongelmana.

2 tykkäystä

No kyllä Nesteen MyDiesel on ainakin turha ostos. Älkää nyt maksako tuosta turhaan pitkää hintaa, tuote on nimittäin Nesteen paraskatteinen.
Osakeessa on ollut huimaa hypeä, ehkä jenkit näkee etäämmältä paremmin, mikään puu ei yllä taivaaseen :roll_eyes:
Nyt olis Solidiumin hetki kääntää kiekkoo Nokiaan

Tossa Nesteen osakkeen hinnassa ei oo YHTÄÄN ilmaa päinvastoin. Jos en olisi pitkäaikainen sijoittaja tähän yhtiöön alhaisella keskihinnalla,KYLLÄ,OSTAISIN…

1 tykkäys

Neste oli myös Sijoitus Invest messuilla OP:n Antti Saaren kalvoissa heidän Top 5 osakkeissa. Hyvät näkymät.

Onko tietoa miten paljon uusiutuvaa dieseliä myydään tavallisen autoilijan käyttöön, ja missä suhteessa kaupungit/osavaltiot ja yritykset ovat asiakkaina? Kaikki mitä tehdään taidetaan myydä, ja jälkimmäisille varmasti iso imago- ja ympäristökysymys.

4 tykkäystä

Loppujenlopuksi aika vähän ainakaan tänne meille. Kaikki menee melkein suoraan jenkkilään, johtuen myös Californian laista, että pitää olla uusituvaa pumpuilla. Tuotanto lisääntyy Singaporen satsauksien yms. myötä.

5 tykkäystä

Tässä kun on Nestettä seuraillut viime kuukausien aikana, niin alkaa kyllä hieman ostoksille lähtö houkutella. Vielä hieman mietityttää valtio-omistaja, sääntelyn vaikutukset (joskin tässä myös Nesteen näkökulmasta positiivista sääntelyä voisi olla tarjolla) ja uusien liiketoimintojen kehittyminen, mutta aika lähellä alkaa olla, että teen parit kaupat Nesteen osakkeista tässä talven aikana. Yhtiöllä kuitenkin vahvaa kilpailuetua, erinomainen markkina-asema (uusiutuvissa), kovia panostuksia kasvuun ja megatrendit taustalla.

7 tykkäystä

On vain ajan kysymys kun uusiutuvat otetaan laajamittaiseen käyttöön myös lentoliikenteessä. Siinä aukeaa valtava markkina. Nyt tärkeää saada tuotantokapasiteetti kuntoon tätä kasvua ajatellen.

4 tykkäystä

Itse onnistuin ostamaan ennen splittiä ihan huipuista (n. 99e). Onko nyt kerran vai kaksi käynyt tämän vuoden aikana plussalla :smiley: noh, pitkässä salkussa

2 tykkäystä

Mikäs on Inderesin foorumeiden viisaiden neuvoston mielipide, aletaanko kolkutella jo ostohintoja @28€? Tekisi mieli avata positio Nesteessä, sillä pitkän aikavälin tulosnäkyvät ovat hyvät ja kohtuullisen vakaat.

2 tykkäystä

Minä ainakin kyttäilen vielä ensiviikon, jos vieläkin päästäisiin alemmas. TA ei ainakaan vielä minun tulkintataidoilla ole osoittanut pohjia tai käännettä, mutta olen kuitenkin valmis ostamaan jo, jos kurssi lähtisi taas nousuun :slight_smile:

1 tykkäys

27.65 on vielä jäljellä tukitasona, tänään pohjat oli 27.81. Joten paljoa ei ole varaa enää laskea, koska seuraava tukitaso löytyy 26 tasolta. Huominen kertoo aika paljon, itse olen vain treidaillut päivän sisäisenä tähän saakka.

4 tykkäystä

Näyttäisi ennenkin pyörineen tässä 28 e tuntumassa aika paljon. Uskon, ettei hirveästi sen alle laske ja 26,75 saattaa jäädä haaveeksi. Vähän itsekin tätä pohtinut ostettavaksi, minkä vuoksi kurssilasku kyllä minulle sopisi.

Mietin tänään Nesteen lisäostoa ja iltapäivällä sähköpostiin tuli tiedote jonka takia lisäosto jäi tänään tekemättä. Mitä mieltä olette onko ilmoituksessa mainittu yrityssaneeraus positiivinen vai negatiivinen juttu?

Nesteen vähemmistöomistama Nynas AB on hakeutunut yrityssaneeraukseen

Neste Oyj, Lehdistötiedote, 13.12.2019 klo 17.30

Nynas AB, jossa Neste on vähemmistöosakkaana 49,99 %:n osuudella, on hakeutunut yrityssaneeraukseen 13.12.2019. Tällä toimenpiteellä Nynasin hallitus pyrkii löytämään pidemmän aikavälin ratkaisun sen toimintojen turvaamiseksi. Yhtiön toimintoihin ovat vakavasti vaikuttaneet tänä vuonna sanktiot, jotka koskevat Nynasin enemmistöosakasta, Venezuelan valtion omistamaa PdVSA-yhtiötä.

Neste Oyj

Susanna Sieppi
Viestintäjohtaja, (vt.)

Lisätietoja Nesteen mediapuhelimesta puh. 050 458 5076 / media@neste.com.