Nikola Corporation

Vaikea sanoa. Vähän varmasti matkaväsymystäkin. Odotellaan tietoa OEM, badger tilaus määristä tms. Itsellänikin nyt jäänyt seuranta vähälle. Sivusilmällä katselen jos jotain tapahtuu. Aika hiljaisia on muutamat ryhmät tällä hetkellä. Positiivista kommenttia tosin enemmän nyt ollut mitä katsellut. Itse keskityn enemmän LMPX nyt😎.

4 tykkäystä

Tämäkö? https://lmpmotors.com/

  • mikäs sitä nostaa tällä hetkellä?
    Pitäisi olla EV-ketju johon saisi kaikki kasattua.
1 tykkäys

Yep sama pulju.

Ja.

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/17/2063878/0/en/LMP-Automotive-Holdings-Inc-Announces-the-Acquisition-of-a-75-Interest-in-a-Southeast-Toyota-Franchise-Dealership.html

Nuo nostaa.

Ja uusi app julkaistaan kohta.

Tää on vähän väärä ketju tähän kyllä.

3 tykkäystä
  • Wedbush Securities launches coverage on Nikola (NASDAQ:NKLA) in a new note published after the market closed today.
  • Analyst Dan Ives plays it down the middle in the bull vs. bear debate with a Neutral rating and price target of $45.
  • Ives and team are optimistic on the prospects for Nikola over the next decade and note the company has a unique technology proposition in the EV space, but see valuation at current levels as too high given the inherent potential risks in the name looking ahead with the “prove me” story.
3 tykkäystä

Tuossa 40min kohdilla selittää myös tuon Waterfountainin backgroundia, ihan hyvä idea Badgerissä ainakin. Varsinkin kun jenkeissä kuluttavat vesipulloja ihan törkeästi, joten ei tuota välttämättä näin pohjoismaalaisena ymmärrä heti. Kiinostava video kieltämättä, vaikka onkin pitkä klippi.

2 tykkäystä

NEL:n esityksessä n. 13 minuutin kohdalla kerrotaan hieman Nikolan asemien jutuista.

4 tykkäystä

Pitäisikö tästä tulkita, että ne monessa haastattelussa mainitut viisi manuaalisesti kasattavana ollutta TREtä on saatu valmiiksi
:thinking:

6 tykkäystä

Ainakin CNH Industrialin osake on ollut suht positiivisellä trendillä viime viikot, kun kesä meni vielä aika punaisella. Tokihan odotus on että vasta ensi kesänä alkaa varsinainen Tre-tuotanto Euroopassa.

image

2 tykkäystä

Itsekin osallistuin tuohon ihan huvikseni. Lähettävät vain USA alueella sen mäyrän.
Mutta meinaako tuo, että ensiviikolla on OEM ilmoitus🤔?

6 tykkäystä

Tuo on siis Badger, niin OEM on varmasti jokin henkilöautoihin keskittynyt firma. FCA eli Fiat Chrysler on esiintynyt aiemminkin useamman kertaa, niin itse veikkaan sitä. “Hankaluus” on siinä, että FCA:lla ei taida olla mitään aiempaa sähköautoa, mutta mikäs sen parempi aloitus kuin yhteistyö nousevan Nikolan kanssa :slight_smile:

E:
Ähäkutti. Fiat 500 BEV -linjasto avattiin helmikuussa Italiassa:

5 tykkäystä

Törmäsin tälläseen videoon nikolasta sekä vedystä vähän yleisemmin. Monelle tätäkin ketjua lukeneelle ei mitään uutta, mutta omasta mielestä hyvin selkeästi avattu case nikolaa.
Eli jos et oo perehtyny niin pistä katseluun! Toki muutkin voi vilkaista muistin virkistämiseksi :slightly_smiling_face:

11 tykkäystä

Hyvin buffaa Boschkin Nikolaa :dark_sunglasses: :roller_coaster: :upside_down_face:

6 tykkäystä

https://twitter.com/nikolatrevor/status/1302878224272289792?s=19
Taitaa mennä myöhemmälle julkistus

3 tykkäystä

Eikös Budweiser tehnyt jo 2018 800 vetyrekan varauksen Nikolalta hintaa 700 miljoonaa dollaria vuoteen 2025 mennessä?

En seuraa Nikolaa niin tarkkaan että tietäisin asian olevan näin, mutta kannattaa näitä tilauksia selatessa tarkistaa minkälaisella sopimuksella on tilattu, vai onko kyse pelkästä aikeesta. Käsittääkseni isot firmat ovat muidenkin kanssa tehneet ns. aie-sopimuksia mm. last-mile delivery ratkaisuista, joissa aluksi otetaan kuitenkin muutama ajoneuvo ja myöhemmin lisää, jos tuote osoittautuu toimivaksi ja yhteistyö pelaa.

Pitäisin 800 rekan sitovaa tilausta firmalta, jolla tässä vaiheessa on vielä pelkkä konsepti, melkoisen kummalliselta.

Anheuser-Busch teki tilauksen 800 vetyä käyttävistä Nikola-puoliperävaunuista, kun olutpanimo aikoo muuttaa koko kaukoliikenteen ajoneuvokannastaan ​​päästöttömäksi.

4 tykkäystä

“ Nikola’s decision to accept orders for its hydrogen fuel cell trucks without a deposit might be seen as foolish from a cash flow perspective, but it also means companies can throw around big orders with little financial skin in the game.

Anheuser-Busch and Nikola announced today that the potent-potable giant has placed an order for 800 hydrogen fuel cell trucks”

“ All of Anheuser-Busch’s eggs aren’t in the same basket. The company also placed an order for 40 battery-electric Tesla Semis in December. Those orders require $20,000 deposits per truck, so it makes sense that A-B’s Tesla order would be much smaller. Nikola announced in April that it would no longer require deposits, and that it would refund those who already put deposits down. The company uses the net value of its preorders, currently somewhere in the $9 billion range, in its marketing material.”

Boldattu osuus kertoo miksi Nikola ottaa mielellään tilauksia vastaan, eikä reiluna kaverina vaadi edes rahaa tai muuta vastineeksi. Tarkkoja ehtoja toki en löytänyt, mutta tuskin siellä kovin suuret sopimussakot on kun ei kerran etumaksuakaan ole (ei mitään mistä pidättää se sakko).

Edit: Panimon oman lehdistötiedotteen perusteella toimitusten piti alkaa alunperin tänä vuonna:

” The zero-emission trucks — which will be able to travel between 500 and 1,200 miles and be refilled within 20 minutes, reducing idle time — are expected to be integrated into Anheuser-Busch’s dedicated fleet beginning in 2020”

4 tykkäystä

…lisää skeptikko näkemyksiä vierailusta

2 tykkäystä

The problem is that batteries are big and heavy. The more weight you’re trying to move, the more batteries you need to power the vehicle. But the more batteries you use, the more weight you add—and the more power you need. Even with big breakthroughs in battery technology, electric vehicles will probably never be a practical solution for things like 18-wheelers, cargo ships, and passenger jets. Electricity works when you need to cover short distances, but we need a different solution for heavy, long-haul vehicles.
…I’m optimistic about these biofuels…
…Another type of alternative fuel is electrofuels. By using electricity to combine the hydrogen molecules in water with the carbon in carbon dioxide, we can create a liquid fuel that works in existing engines.

Gates ei mainitse vetyä ratkaisuna, pitääkö olla huolissaan?

? Tuossahan puhuu P2X ratkaisuista ja mainitsee vedyn. Ok, ei suoraan puhu polttokennoista mutta mutkan kautta kuitenkin.

P2X tulee olemaan lentokoneiden juttu eli green H2 + CO2 suoraan ilmasta tai tehtaiden piipuista → jalostus nestemäiseksi jetfueliksi tms. En usko että isot matkustajakoneet lentää sähköllä missään muodossa, fuel cellit tulee regional 5-90 paikkaisten koneiden voimaksi. SS-akut mahdollisesti myös näissä.

6 tykkäystä