Nikola Corporation

Toot Toot ja Toyota menee suhisten ohi vetyrekallaan ensivuonna?

5 tykkäystä

Tässä tapauksessa kun tuodaan uutta teknolokiaa markkinoille, kilpaileva tuote sataa molempien laariin vetyrekkojen yleistyessä,.
Tarjontaa on vielä niin vähän että molemmille riittää bisnestä enemmän kuin pystyvät kysyntään vastaamaan, tärkeintä nyt on nimenomaan saada muutos fossiilisista uudiutuvaan ja Toyotan ja Nikolan markkinoinnin luoma tarve tulee tekemään hyvää kaikille vetyrekkojen valmistajille

Erittän hyvä että nyt luodaan kiihtyvällä vauhdilla tarvetta ja omistajat olemme mukana kehityksen alkuvaiheessa

Toyotan lähtö mukaan vain vahvistaa sen että tämä on kannattava ja mielenkiintoinen bisnes, on varmasti selvitetty että tämä on hyvä katteista liiketoimintaa joka tuo panostuksen moninkertaisesti takaisin

4 tykkäystä

Asiasta keskutellaan toisessa ketjussa (energia) mutta kyllä, Toyota ja Hyundai vetää tosi kovalla sykkeellä ohi kaikista.

4 tykkäystä

Kysyntää toimivalle tekniikalle ei välttämättä pysty yksinään täyttämään, mutta pyyhkiikö tekniikassa valovuoden edelle? Jos ei edes kilpailuun Nikola pysty vastaamaan, niin heikoilla ollaan.

Toki kyllähän tämä lisää pöhinää pöntöön koko alalla, mutta eri asia onko fundamentit sitten sinnepäinkään :wink:

Itse hyppäsin kyytiin Vtigin aikaan noin 23 pintaan. Sulamisen jälkeen möin 80% 60 dollarin kohdalla. Tyytyväinen olen. Saatanpa ostaa lisää jos joskus vielä saa 17-20 väliin.

Maantieliikenne osuus alkaa noin kohdassa 02:23:00

1 tykkäys

Nikola has filed patents covering a host of innovations and is working on a research project with the US Department of Energy, the truck start-up’s head of hydrogen said, as the company begins a campaign to rebuild its credibility.

The plan for the fuelling stations relies on speeding up how fast drivers can refuel their vehicles. Nikola is leading an industry group that includes Toyota, Hyundai and Shell that is trying to shorten the time it takes to refuel from 45 minutes to 15 minutes. The group aims to increase the speed of fuelling five times the current rate to 300 grammes per second.
Mr Schneider also said the company still intends to build its Badger pick-up truck if discussions with General Motors conclude.

5 tykkäystä

Nikola talks up hydrogen potential Nikola talks up hydrogen potential in its latest prototype presentation (NASDAQ:NKLA) | Seeking Alpha

“Nikola is creating an ecosystem that integrates next-generation truck technology, hydrogen fueling infrastructure and maintenance. By removing commercial trucks from the carbon equation, Nikola is fulfilling our mission of leaving the world a better place,” say CEO Mark Russell

1 tykkäys

Tästä vielä pari kuvakaappausta, mitä energiaketjussakin on sivuttu


7 tykkäystä

Vakavaa ja vähemmän vakavaa juttua Nikolasta löytyypi osoitteesta:

The fastest growth in the U.S. electric truck industry in the years to come would be witnessed by the heavy-duty trucks (HDT) category, based on vehicle type.

During the next decade, the highest value CAGR in the U.S. electric truck market, of 66.1%, under segmentation by battery capacity, is predicted to be seen in the >300 kilowatt-hours(kWh) classification.

The key players in the U.S. electric truck market are Workhorse Group Inc., BYD Co. Ltd., Chanje Energy Inc.,Tesla Inc.,Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corp., Fiat Chrysler Automobiles NV, Orange EV, General Motors Co., Nikola Motor Co.,and Ford Motor Co.

2 tykkäystä

company, MarketBeat Ratings reports. Two equities research analysts have rated the stock with a sell recommendation, three have issued a hold recommendation and three have issued a buy recommendation on the company. The average 1-year price objective among brokerages that have updated their coverage on the stock in the last year is $37.20.

4 tykkäystä

Ryppyjä rakkaudessa?

https://www.google.com/amp/s/amp.ft.com/content/a93d512e-54b0-41d3-aadb-7a101605fb55

“The Badger was an interesting and exciting project to some shareholders, but our institutional shareholders are mostly focused on the business plan,” Mark Russell, Nikola boss, told the Financial Times on Thursday.

Mr Russell on Thursday said all of Nikola’s key targets — including announcing a hydrogen partner this year, and beginning production of its first electric truck with Iveco late next year — remain on track.

3 tykkäystä

Periaatteessa ihan oikein olisi keskittyä taysillä niihin rekkoihin.

Edit. Sitä ainakin itse aikoinaan pidin kohteena johon sijoitin. Tällä hetkellä ei positiota. Jouduin tyytymään 250% voittoihin, vaikka parhaillaan oltiin 800%+

2 tykkäystä

Samoilla linjoila olen itsekin

1 tykkäys

Volvon teesit kuulostaa kovin tutulta

2 tykkäystä

Nyt jos tuo GM kuvio ei jatku, voisikohan Romeo Powerin akut olla jatkossakin :thinking:

https://finance.yahoo.com/news/nikola-ceo-says-startup-plans-003249920.html

Talks between the two companies are ongoing, but if a tentative technology-sharing and manufacturing deal announced last month falls apart, Nikola will revert to a “base plan” without GM’s help, CEO Mark Russell said in an interview Thursday.
“We have the ability and we have a base plan of doing it ourselves. If we have a partner, that just enables us to consider going faster and helps reduce the risk,” he said. “We’ve proven that over the years that we are a partnership company when those things are available to us.”

Alkaa vaikuttaa sille, että jää diili GM:n kanssa clousaamatta :thinking:

3 tykkäystä

Mikäli GM:n diili ei toteudu, saavat shorttaajat aika paljon lisää materiaalia Nikolan parjaamiseen ja varmaan kurssi tippuisi 30-50% nykyisestä, vaikka tuolla ei merkittäviä liiketoiminnallisia vaikutuksia olisikaan. Badgerin esittely taisi aikoinaan tarjota aika ison pompun kurssille.

2 tykkäystä

Jos yritystä katsotaan kylmän ei-emotionaalisesti, niin:

1)Mistä Nikola saa rahat sijoitussuunnitelman läpiviemiseen, sekä oikeudenkäyntien vahingonkorvauksiin?
2)Mitkä ovat Nikolan merkittävät kilpailuedut, patentit, vallihaudat jne… kilpailijoihin verrattuna?
3)Mitä arvelette kurssille käyvän, kun erilaiset osakemyyntien lock-upit alkavat avautua loppuvuotta kohden?

Tämä kohdistettuna lähinnä niille, jotka aikovat katsoa tämän ns. loppuun asti osakkeet salkussa.

5 tykkäystä