Nikola Corporation

Nikola ostaa kaikki pois kuljeksimasta varmaankin :slight_smile:

2 tykkäystä

Olin oikeassa siis ajat sitten :smile:

3 tykkäystä

Siis tässä oli tämä minun alkuperäinen viesti kesäkuulta

21 tykkäystä

Yahoo pistänyt 1 + 1 = -4 :smiley:

2 tykkäystä

Nikolalle hyvä diili. on epäuskottavaa rakentaa miljardeja maxava tehdas itse. toivottavasti tekniikka sit oikeasti toimii :slight_smile: en omista

Sopii tähän päivään👍 ja laittakaa volaa😎

2 tykkäystä
4 tykkäystä

Tuossa vielä hyvä kirjoitus miksi GM diili oli hyvä ja mitä on odotettavissa.

7 tykkäystä

Tuleekohan tänään alas paljonkin…hmm…

9 tykkäystä

“Kyseessä on vain shorttien hyökkäys, ei hätää.”

Sinänsä vaikuttaa ihan hyvin rakennetulta jutulta, pitänee perehtyä tarkemmin. Vielä en voi kommentoida kovinkaan syvällisesti.

Ei taida kovin riippumaton tutkimus olla tämä…“Unlike Nikola, Tesla develops extensive proprietary technology, which cuts many traditional automakers and suppliers out of its picture. The astronomical rise in Tesla’s valuation has pressured other auto companies, like General Motors, to unlock similar value from the ongoing EV wave.”

https://twitter.com/alexcutler247/status/1303805989221814276?s=20
Eilen oli jo vähän ennakointia…

2 tykkäystä

Ilmankos NKLA oli niin kovassa alamäessä eilen, jossa odottelin pohjia koko päivän. Oli niin selvää shorttausta, ettei paremmasta väliä. Nyt on helppo nähdä, että se oli Hindenburg taustalla. Jos tähän tulee vastarekyyli, voidaan tänään nähdä ihan eeppinen pomppu kyllä.

Kyllähän näissä raporteissa voi olla totuuksiakin, mutta onhan se kai ollut jo pitkään selvää, ettei Nikola mitään itse kehitä, vaan on tällainen SPAC-firma, joka kasaa projektin hankituilla rahoilla. Näin itse tämän olen tulkinnut. Vai mites muut?

3 tykkäystä

In a July 2020 podcast, Trevor said of Nikola’s “Tre” truck: “We have five of them coming off the assembly line right now in Ulm Germany.” A spokesperson for Bosch, the manufacturing partner building the trucks, confirmed this month that they haven’t made any trucks yet.

Jos muut väitteet on tätä tasoa niin heikosti menee Hindenburgilla.

2 tykkäystä

Tämä Jenkkien kulttimania (esim. Tesla), shorttihyökkäykset, manipulointi jnejne ovat kyllä hämmentävää seurattavaa näin Stadin pörssiin tottuneella.

Pahoittelen offtopicia.

9 tykkäystä

Paljon on kamaa tuossa raportissa, pitää tutustua. Joitain sellaisia väitteitä näyttää olevan, joita on tullut vastaan jo muuallakin. On noita väitteitä kuitenkin sen verran tuossa avattu, ettei niitä mielestäni voi sivuuttaa pelkästään esimerkiksi kyseenalaistamalla väitteiden esittäjän motiiveja. Kuten jo aikaisemmin viittasin, edes jotenkin perustellut väitteet joko ovat väitteinä relevantteja tai sitten eivät ole.

2 tykkäystä

Siihen nämä raportit perustuvatkin, että ne löytää kaikenlaista pientä valheellista/liioiteltua tarinaa, joista rakennellaan iso pommi. Sitten julkistuksen jälkeen pre marketissa loput massit sisään ja keräillään voitot, kun ryhdytään ostamaan kiireellä shortattuja takaisin. Tämä on siis se yleinen menetelmä. Jotain totuuksia pitää olla, ettei ihan suoraan joudu oikeuteen tuomittavaksi.

  • edit: ainoa merkittävämpi kysymysmerkki NKLA:n tarinassa on se, että kykeneekö ne tuottamaan sen vedyn niin halvalla, kuin ovat lupailleet. Sitä on tullut itsekin pohdittua, koska jos suuruusluokka on väärä, tältä menee pohja pois kannattavuuden osalta
6 tykkäystä

Tästä tulee mieleen vähä sama kun viimeksi joidenkin oli pakko saada NKLA luisuun. Kun viimeksi alkoi samanlainen hirveä loka kampanja. Isot rahat pelissä. Shortsit jäi loukkuun alta 40usd?

4 tykkäystä

Sinänsä tässä on paljon itseaiheutettua, Trevor on esiintynyt julkisuudessa tosi isolla egolla. Ja puhunut kaikenlaista puolivillaista. Näistä on sitten helppo rakentaa tällainen hyökkäys.

9 tykkäystä

Eikö tuo 2-3$/kg hinta-arvio ole tullut niin monen eri toimijan suusta, että sitä voidaan pitää uskottavana?

1 tykkäys