Nikola Corporation

Nikola Corporation, maailman johtava nollapäästöjen kuljetusratkaisujen johtaja, joka luetellaan NASDAQ-yhtiössä sulautumalla VectoIQ: n kanssa

10 tykkäystä
  • Nikola käyttää tuloja nopeuttaakseen akkukäyttöisten (BEV) ja vetypolttokennojen sähköajoneuvojen (FCEV) valikoimaa, joka on suunnattu nollapäästöille maailmanlaajuisesti
  • Nikola rakentaa vetyaseman infrastruktuurin tukeakseen FCEV-ajoneuvojaan
  • Nikolalla on yli 14 000 ennakkotilausta, jotka edustavat yli 10 miljardia dollaria potentiaalisia tuloja ja kahden ja puolen vuoden tuotantoa
  • Sulautuman pro forma -yrityksen arvo on noin 3,3 miljardia dollaria
  • Kauppa sisältää 525 miljoonan dollarin täysin sitoutuneen kantaosakkeen PIPE 10,00 dollaria osakkeelta, joka on ankkuroitu institutionaalisiin sijoittajiin, mukaan lukien Fidelity Management & Research Company, ValueAct Spring Fund ja P. Schoenfeld Asset Management LP.
  • Yhtiö lisää hallitukseensa VectoIQ: n nykyisen toimitusjohtajan ja entisen General Motors Corporationin varapuheenjohtajan Stephen Girsky.
8 tykkäystä

Nikola Corporation, johtava BEV- ja FCEV-luokan 8 puoliperävaunujen suunnittelussa ja kehittämisessä, yhdessä VectoIQ Acquisition Corp.: n (NASDAQ: VTIQ) kanssa, joka on julkisesti vaihdettu erikoiskäyttö , ilmoittaa, että nämä kaksi yritystä ovat tehneet lopullisen sopimuksen seuraavan sukupolven älykkäiden kuljetusten kehittämiseen keskittyvän yrityksen perustamisesta. Kaupan päätyttyä yhdistyneen yhtiön nimi on Nikola Corporation, ja sen odotetaan pysyvän NASDAQ-listalla uuden merkinnän symbolin ”NKLA” alla.

7 tykkäystä

Nikola on johtava nollapäästöisten raskaiden kuorma-autojen ja vetyinfrastruktuurin johtava yritys. Tähän päivään mennessä yli 10 miljardin dollarin ennakkotilausleasing ja yhteisyritys eurooppalaisen teollisuusautojen valmistajan IVECO kanssa tekevät Nikolasta valtavan kilpailijan muille OEM-valmistajille (alkuperäisten laitteiden valmistajille). Nikolan liiketoimintamalli toimittaa ainutlaatuisesti sekä kuorma-autojen että vetypolttoaineiden infrastruktuurin ja ratkaisee laivaston huolet siitä, missä polttaa öljyä vihreällä vedyllä kilpailukykyisin hinnoin dieselille. Kaupan eteneminen nopeuttaa tuotantoa, antaa Nikolalle mahdollisuuden murtautua huipputeknisessä tuotantolaitoksessaan Coolidgessä, Arizonassa, ja aloittaa vetyasemien infrastruktuurin käyttöönotto. Yhtiö odottaa saavansa tuloja vuoteen 2021 mennessä BEV-kuorma-autonsa käyttöönoton myötä

6 tykkäystä

Nikolan toimitusjohtajana toimii Mark Russell, jolla on yli 20 vuoden kokemus tehdasteollisuuden yritysten rakentamisesta ja johtamisesta. Hän tuli Nikolaan presidenttinä vuonna 2019 ja toimi aiemmin julkisesti noteeratun metallienvalmistaja Worthington Industriesin toimitusjohtajana.

Kim Brady, tällä hetkellä Nikolan talousjohtaja, jatkaa tehtävässään sulkemisen jälkeen. Bradylla on yli 20 vuoden kokemus pääomasijoitus- ja sijoituspankkitoiminnasta. Ennen siirtymistään Nikolaan, Brady toimi Solic Capitalin toimitusjohtajana sekä talousjohtajana ja toimitusjohtajana useissa valmistus-, yrityspalvelu- ja terveydenhuoltoalan yrityksissä.

3 tykkäystä

Transaction yleiskatsaus

Kauppa heijastaa yrityksen oletettua arvoa 3,3 miljardin dollarin lopussa. Kaupan yhteydessä kerätyt käteisvarojen tuotot, joita käytetään ensisijaisesti toiminnan rahoittamiseen, kasvun tukemiseen ja muihin yleisiin yritystarkoituksiin, rahoitetaan yhdistämällä VectoIQ: n luottamusvaroja ja 525 miljoonan dollarin yksityinen sijoitus kantaosaan 10,00 dollaria per osake osake, jota johtavat institutionaaliset sijoittajat, kuten Fidelity Management & Research Company, ValueAct Spring Fund ja P. Schoenfeld Asset Management LP. Nykyiset Nikolan osakkeenomistajat jäävät yhdistyneen yhtiön enemmistöomistajiksi sulkeutuessaan.

Sekä VectoIQ: n että Nikolan hallitukset ovat hyväksyneet ehdotetun kaupan yksimielisesti. Ehdotetun kaupan toteuttaminen edellyttää VectoIQ: n ja Nikolan osakkeenomistajien hyväksyntää ja muita tavanomaisia ​​kaupantekoehtoja, mukaan lukien arvopaperi- ja pörssikomission julistama rekisteröintilausunto, ja sen odotetaan valmistuvan vuoden 2020 toisella neljänneksellä.

3 tykkäystä

Tietoja VectoIQ: sta

VectoIQ perustettiin sulautumista, osakevaihtoa, omaisuuden hankkimista, osakekauppaa, pääomapohjan vahvistamista tai muuta vastaavaa liiketoimintojen yhdistämistä varten yhden tai useamman liiketoiminnan kanssa. VectoIQ: ta sponsoroivat VectoIQ Holdings, LLC (mukaan lukien P. Schoenfeld Asset Management LP) ja Cowen.

Tietoja Nikola Corporationista

Nikola Corporation muuttaa globaalisti kuljetusteollisuutta. Akku- ja vety-sähkökäyttöisten ajoneuvojen, sähköajoneuvojen voimansiirtojen, ajoneuvojen komponenttien, energian varastointijärjestelmien ja vetyasemien suunnittelijana ja valmistajana Nikola pyrkii mullistamaan kaupan taloudelliset ja ympäristövaikutukset sellaisena kuin me sen tunnemme.

4 tykkäystä

Kiitos avauksesta. Mielenkiinnolla seurataan, että miten tämä energia/vetyvallankumous etenee ja sitä, että miten Nikola itsensä siinä kisassa asemoi. Trevor Milton on saanut lähtölaukaukseen ruutia, joten toivotaan onnistunutta ja vauhdikasta starttia Nikola Worldille.

PS. Omassa salkussa on vähän tulevaa Nikolaa vety- ja lääketeknologialappujen kyljessä.

2 tykkäystä

3 tykkäystä

. 11.76 jos sais lisäiltyä vähän tänään. Voihan se mennä alaskinpäin. Mutta tänään on hyvä päivä lähteä mukaan👍. Edit: sain 11.76 lisää… Nyt salkku tämän osalta kiinni ellei laske 10.

2 tykkäystä

Nikola Corporation to Unveil Game-Changing Battery Cell Technology at Nikola World 2020 "Tämä on suurin edistysaskel, jonka olemme nähneet akkumaailmassa ", sanoi Nikola Motor Company: n toimitusjohtaja Trevor Milton. ”Emme puhu pienistä parannuksista; puhumme matkapuhelimen akun kapasiteetin kaksinkertaistamisesta. Puhumme BEV: ien ja vetyä käyttävien sähköajoneuvojen valikoiman kaksinkertaistamisesta ympäri maailmaa. "

1 tykkäys

https://nikolamotor.com/NikolaInvestorPresentation3-3-2020.pdf. 39 sivua täyttä tavaraa. Uusi sijoittajakansio.

3 tykkäystä

Koskas tämä Nikola sitten on pörssilistalla omana yhtiönään?

Oliko se nyt huhtikuu 16…sellainen pari kk… H2

1 tykkäys

En nyt ihan täysin vielä hahmota kuviota. Eli mitä hyötyy jos lähtee mukaan nyt VTIQ:n kautta? Osake vaihtuu jossain vaiheessa NKLA:ksi? Ja onko nyt niin, että jos kurssi on yli 10 usd/kpl, maksaa tavallaan preemiota? Eli “isot pojat” ostivat kympillä (ja markkina-arvo on tällä hinnalla 3,3 miljardia)?

Onko joku syy, miksi kannattaisi ostaa/olla ostamatta VTIQ:ta nyt kuin NKLA:aa parin kk päästä?

1 tykkäys

Todennäköisesti osaketta saa nyt halvemmalla, mitä lähemmäs yhdistymistä mennään se kallistuu. Yhdistymisen jälkeen tuolla povaillaan että osake voisi mennä jopa 40 usd. Isot pojat tosiaan sai 10. Kurssihan oli jo 16 kunnes alkoi öjy ale ja mustajoutsen. Tämä ei ole sijoitusneuvo. Itse koen että nyt saa halvalla.

Tai sitten ei. Jos markkinoiden epävarmuus jatkuu pidempään niin yrityksellä jolla ei konkreettisesti ole vielä mitään valmista voi ihan yhtä hyvin roikkua syvemmälläkin ja pidempään. Aina on sekin mahdollisuus että kun talous sakkaa niin miten käy yhteistyökumppaneiden rahoituksen yms. Sanon ihan vaan siksi että ihmiset muistaa että riskejä on. Aina hurmoslaiset osaa kuvitella nuo 40 usd kurssitkin lähitulevaisuuteen…

Kannattaa harkita hyvin tarkkaan ja laskeskella millaisia riskejä on valmis ottamaan.

Kiva jos käy hyvin. :slight_smile:

1 tykkäys

Aivan samaa mieltä. Tässä voi käydä hyvin, tai sitten kynnetään alhaalla pitkään. Pitkällä tähtäimellä uskon silti tähän tarinaan . Tämä on näitä, että haluan olla heti alussa mukana ja katsoa miten tarina edistyy.

4 tykkäystä

Laitoin salkkuun. Jännä nähdä, hinta 12,01 eur/osake

3 tykkäystä

Trevor (Tj.) sanoi CNBC:n haastattelussa, että valittu tie oli nopein tapa päästä pörssiin/pörssiyritykseksi. Vety-buumi ja valtioiden regulaatiot etenee nyt sellaisella vauhdilla ettei byrokratian rattaissa jaksaisi turhia kuukausia pyöriä.

Edit: ainoa hyöty lienee siis tuo oletettu halvempi hankintahinta tässä vaiheessa kun porukka heräilee vasta tähän listautumiseen.

2 tykkäystä