Omat kokemukset yhtiöistä

Kävin yhden kerran Puuilossa Vantaalla. En muista, että olisin aikaisemmin niin ryöttäsessä liikkeessä käynyt. Paikat olivat todella paskaiset, mikä ei sinänsä yllätä kun siellä kaiken rojun keskellä on aika vaikea siivota. Varaamani tuote, pyykkikori oli seissyt erittäin pitkään jossain, koska se oli paksun pölykerroksen peittämänä. Asioin ennemmin muualla.

10 tykkäystä

Puuilossa ei ole tullut käytyä pitkään en tiedä miten siellä tämä menee, mutta Tokmannissa sen huomaa onko kyseessä uusi vai vanha liike.

Oma läheinen Tokmanni hieman sellainen kunhan kaikki mahtuu liikkeeseen tyylillä. Toisaalta kävin myös sellaisessa, mikä oli vasta muuttanut isompiin tiloihin niin tuntu kuin oli mennyt eri kauppaan.

Uskon, että monella ei kiinnosta mennä ostoksille, jos joutuu käyttämään aikaa, että löytää oikean tuotteen, kun osa myymälöistä on niin ahtaita ja täytetty hyllyt täyteen ja tuotteet sekaisin…

Kokemuksena voin sanoa, että meillä ei toinen puolisko halua mennä Tokmanniin siisteyden takia.

2 tykkäystä

Samasta syystä kartan Puuiloa, menen mielummin Motonetiin. Myymälän layoutia ei ole yhtöön mietitty, eikä yleisilmettä. Kaikkialla paistaa vain epäjärjestys ja lika. Jättäisivät muutaman rallatusmainoksen väliin ja uudistaisivat myymälät. Ei kukaan halua asioida kaaoksessa olevassa myymälässä, jossa likaista, eikä myymälän ilmettä ole lainkaan mietitty. Tavarat vaan roiskittu sinne tänne koreihin tai hyllyihin ja kaikkea saa etsiä. Ei paljon auta ystävällinen myyjä, jos fiilis pilalla heti myymälään astuttaessa. Joku Cittarin tai S-marketin entinen suunnittelija hommiin ja uudistamaan myymälöiden ilmettä, jotta keskiluokkakin voisi viihtyä myymälässä. Lidl on hyvä esimerkki, miten on noustu kaatopaikkameiningistä ylös ja myymälät siistiytyneet.

6 tykkäystä

Selkeästi Puuilolla on ‘vanhat’ ja ‘uudet’ myymälät. Itse asioin Puuilossa joka taisi aueta 2021 ja se on erittäin siisti ja tavarat mielestäni järjestyksessä. Sitten on näitä vanhempia missä sitten asiat eivät ole kunnossa. En muista onko jossain materiaaleissa kerrottu miten näiden jako menee?

1 tykkäys

Myymäläilme pitäisi uudistaa muutaman vuoden välein ja sen tulisi koskea kaikkia myymälöitä, ettei tuossa nyt käy niin, että tuo 2021 auennut myymälä on samanlainen rytökasa muutaman vuoden käytön jälkeen. Suosittelen käymään Vantaan Puuilossa ja menemään sen jälkeen Motonetiin ja pohtimaan, miksi Puuilossa ahdisti. Jos asiakas viihtyy myymälässä, hän voi käydä valikoimia rauhassa läpi ja saattaa ostaa enemmän, mitä alunperin piti. Näin minulle käy usein Motonetissä, mutta ei koskaan Puuilossa. Muuten samankaltaisia, mutta Motonetissä viihtyy ja Puuilossa ei.

6 tykkäystä

Minuun muuten toimii tuo Puuilon kirpparityyli. Tuntuu, että se on kuin tehty kirpputoreilla viihtyvälle ns. tuulipukukansalle. Siellä tulee sellaisia ohoo! ahaa! löytöjä, jotka hieman hävettävätkin. Olisiko tuo osasyy miksi menestyy. Lähin Puuilo on kyllä noin 100 km päässä, joten erittäin harvoin käyminenkin vaikuttanee. Mainostaako Puuilo paljon lähiseutujen asiakkaalle? Itselle tulee Tokmannin mainos postilaatikkoon varmaan kerran viikkoon. Ei ole halpaa tuollaisen mainosmäärän tekeminen ja jakaminen. Mutta siis joo, varmaan ihmisiin vetoaa erilaiset asiat. Varmaan tuollainen kirpparityyli on harkittu päätös.

6 tykkäystä

Puuilon mainos taitaa tulla kerran kahdessa viikossa. Semmoinen Bauhausin mainoslehteä pikkaisen ohuempi, ehkä 20-sivuinen, läpyskä.

“Kirpparityyli” on muuten osuva kuvaus kaupasta. Sieltä löytää käydessään asioita, joita ei tiennyt tarvitsevansa.

2 tykkäystä

Tämä voi muuten pitää paikkansa. Itse inhoan kirpputoreja, sekä käytettyä ja halpaa krääsää ja arvostan ennenkaikkea laajaa valikoimaa ja laatua ja olen valmis maksamaan laadusta ja olen erittäin tarkka millä tavaralla asuntoni täytän. Esim. kodinkoneet aina Mieleä, muu ei kelpaa ja mielellään sieltä kalliimmasta päästä valikoimaa. Tekniiikka aina parasta mitä löytyy hinnasta välittämättä. Vaatteet aina merkkivaatteita.

Kuulun siis keskimääräisesti hyvintoimeentulevaan kuluttajaryhmään, joka vaatii mailman parasta laatua järkevään hintaan. Ostan harvakseltaan, mutta panostan aina aikaa tutkimiseen, mikä on maailman paras ja aika usein joutuukin tilaamaan ulkomailta, kun Suomesta ei löydy. Suomeen tuodaan aika kapeasti valikoimia ja paremman pään valikoimaa harvoin, onneksi netistä saa. Kertooko se siitä, ettei keskiverto kuluttaja osta, ehkäpä?

En tiedä miten marginaalissa olen, mutta kyllä ainakin täällä Vantaalla uusia Mersuja, Tesloja ja Bemareita viipottaa siihen malliin, että joku muukin saattaa olla samassa rahoitusasemassa ja arvostukset kohdistuvat samoin. Helppo nähdä ihmisestä ulospäin. Millainen auto, millaiset vaatteet, millainen turvaistuin lapsella, noista pystyy aikahyvin lukemaan, kun tarkkailee ympäristöä.

1 tykkäys

Yllättävä paljon sinulla on kuitenkin kokemusta ja näkemystä Puuilosta ja Motonetista, kun vain laatu ja laadukkaat liikkeet kelpaavat, ehkä teet empiiristä tutkimusta…
Varmaan yksittäisiä eroja löytyy liikkeistä paljon, omalla seudullani molemmat ihan siistejä, vaikka ei tule juuri käytyä noissakaan kaupoissa.

Saksassa liikkeet ovat usein erittäin askeettisia kun saksalainenkuluttaja ei halua maksaa yimääräisestä “infrasta” vaan tuotteesta, toki siisteys on asia mistä ei ikinä saisi tinkiä, se karkoittaa ainakin minut, kaupasta, hotelleista ja joka paikasta.

Ei minusta Lidl alussakaan ollut epäsiisti, valikoima oli vaan niukka ja brändit tuntemattomia suomalaisten kulutustottumuksiin nähden.

Mitähän autoja Helsingissä ja Espoossa sitten nykyään pyörii :thinking:, ehkä noi vaan Vantaalla osuu silmiin :wink: :+1:.

Suomen valikoimat on 5,5 miljoonan kansan valikoimat.

6 tykkäystä

Kaksi kertaa asioinut ko. liikkeessä, enkä tunne enää tarvetta. Olen joutunut Puuilosta hakemaan kuulosuojainten hygieniasarjan ja kerran ostin sodastreamin vaihtopulloja. Samalla toki katsoin valikoiman läpi ja totesin, ettei mitään löydy. Halpaa rihkamaa hyllyt täynnä. Motonet ja Bauhaus akselilta löytää hyllystä ihan laatutavaraakin ja kattavat valikoimat.

Stockan verkkokauppa. Sähköpostiin tulee mainos Hullujen päivien tarjouksista. Verkkokaupassa ei tarvitse kuin valita vasemmasta päävalikosta päiväkohtaiset tarjoukset, niin tuotteiden sorttaamisen vaihtoehdot menevät rikki. Ja chatissa ei saa palvelua. Jäi tuotteet ostamatta, ei jatkoon.

2 tykkäystä

Tänään käyty Turtolan Puuilossa.

Hyllystä ei löytynyt minun tarpeisiin sopivaa valmista tuotetta, mutta kaikki tarpeelliset osat löytyivät joilla sain koottua tarpeeni täyttävän tuotteen “on site”, työkalutkin(mitta, puukko) olivat talon puolesta. :smile:

Jos haluat tehdä sen itse, tule Puuiloon!

3 tykkäystä

Eilen tuli vierailtua Nummelan Tokmannissa.

Tuo on muuttunut huomattavasti.

-kulkutiet tilavammat ja järkevämmin pääsee liikkumaan

  • tuotteet sijoiteltu siistimmin omille osastoilleen
  • valikoimaa tuntuu olevan enemmän
  • ei minkäänlaista rullakkohässäkkää tai tavarahärsmäkkää tilapäiskasassa missään

Kaiken kaikkiaan joka asia tuntui olevan jollain tapaa ’paremmin’, en ole Tokmannilla tottunut tällaiseen viihtyisyyteen. Asiakaskokemus aivan eri kuin aiemmin.

Luin ketjun Tokmanniviestit läpi siinä toivossa että niistä hahmottuisi tässä olevan takana jonkinlainen maan laajuinen muutosprojekti mutta se taisi olla liikaa toivottu :smile:

EDIT: Uneliaaksi lauantaiehtooksi tuntui asiakkaita olevan paljon. Parkkipaikka autoja piukkana, kymmenittäin asiakkaita sisällä ja kahdelle kassalle jonoa.(vaikka asiointi oli sujuvaa)

Kuulisin mielellään lisää kokemuksia muualta maasta :cowboy_hat_face:

5 tykkäystä

Tosiaan ohessa kokemus Vantaanportin Tokmannilta, jossa tuli käytyä tänään. Ensinnäkin, koko Vantaanportin kauppojen parkkipaikat aivan täynnä autoja, myös autokaistoissa mentiin suht pitkissä jonoissa.

Tokmanni valikoitui tänään sen takia, että piti ostaa Bio-kompostihaketta. Noin 3-5min verkkosivustojen selvityksellä kävi ilmi, että Tokmannilla oli paras tarjous → lokakuun loppuun ”kaksi yhden hinnalla”. Yksittäinkin olisi ollut edullisempi, kuin Puuilo, Prisma tai K-rauta. Ja itsehän menen aina hinnan mukaan ja tällä kertaa se oli Tokmannin eduksi, huom. tuote oli Tokmannin oma brändi (TokGarden).

Tokmannin sisällä oli paljon porukkaa ja kassajonot sen mukaisesti. Ei tuntunut siltä, että ihmiset olisivat kotona säästökuurilla…tosin sunnuntai ja iltapäivä, joten silloin ainakin Vantaanportin Tokmannilla varmaan on yleensä se varma ”kauppahetki” (?). Itse siis kävin ostamassa hintavertailun perusteella tuotteen ja sitten heräteostoksena tuli ostettua pari muuta juttua.

Ihan ok kokemus.

Huom. omistan Tokmannia, mutta en asioi siellä sen takia vaan asioin ensisijaisesti aina siellä mistä saan halvimmalla ns. saman tuotteen. Tällä kertaa se osui Tokmanniin ja olisi voinut ihan hyvin olla Rusta tai Puuilokin :man_shrugging:

12 tykkäystä

Siirrän tänne oikeaan paikkaan.

Osinko 0,15 taisi irrota tänään jos joku ihmettelee kurssilaskua. Olen itsekin ihmetellyt Puuilossa käydessä että aika voimakas tuoksu lähtee lemmikkieläin tarvikkeista. Onko kassojen lähistöllä paras mahdollinen paikka.

4 tykkäystä

Tämän voisi laittaa kai omat kokemukset- tai meemiketjuunkin, mutta päädyin nyt kuitenkin tänne kun liittyy yhtiöön, tai ainakin luo vahvan mielikuvan huolimattomuudesta.

On Tokmannilla kyllä kalliit kilohinnat suklaassa nykyään :smiley:

Kassalla melkein teki mieli kysäistä, kuka matikkanero on hintalaput suunnitellut kun joka toisessa oli yksi nolla liikaa kilohinnassa, mutta en kehdannut😅.

Ei sentään yksi nolla liian vähän, tai voisi kuluttajalautakuntaa kiinnostaa. No kukapa keskiverto suomalainen niitä kilohintoja seurailee kappalehinnan sijaan :man_shrugging:t2:

4 tykkäystä

Kävin Helsingin Stockmannilla vaateostoksilla asiakkaana ja siinä sivussa osakkeenomistajana.

Osakkeenomistajana voin olla tyytyväinen kaupan yleisilmeeseen: tuotteet ovat brändien mukaan jaoteltu selkeästi ja siististi. Myyjien määrä olisi osakkeenomistajan silmin voinut olla hivenen pienempi. Sisustusosastolla myyjiä tuntui olevan enemmän kuin asiakkaita.

Asiakkaana sain tarvittaessa hyvää ja ystävällistä palvelua sekä löysin itselleni sopivia vaatteita, mikä ei ole lähes kaksimetriselle mikään itsestäänselvyys. Osakkeenomistajana kokemus meni niukahkosti ja asiakkaana selvästi plussan puolelle.

14 tykkäystä

Onko moni käyttänyt Terveystalon palveluita? Minulla oli etävastaanotto heinäkuun puolella välillä. Sitten aloin ihmettelemään, kun laskua ei näy eikä kuulu. Elokuun lopussa kyselin laskua asiakaspalvelusta, ja syyskuun alussa tuli tekstiviesti, että lasku löytyy verkkopalvelusta. Mietin vain, että olisiko lasku jäänyt kokonaan tulematta, mikäli en olisi asiasta tiedustellut? Aikamoinen ”maksuaika” ainakin. Lisäksi tuo tapa miten lasku tulee ja yleensä sen löytäminen sieltä on aika koukeroista. Onkohan Terveystalolla siis ollut ongelmia laskutuksen suhteen?

3 tykkäystä

Tuosta en tiedä, mutta itse tyytyväinen Terveystalon työterveyspalveluihin. Laskua itse toki ei tarvitse maksella :sweat_smile:

2 tykkäystä