Omat kokemukset yhtiöistä

Tuulipuvut puhuu tuulipuvuista :face_with_hand_over_mouth:

2 tykkäystä

Tuulipuku puhuu puhuvista tuulipuvuista :slight_smile: Mittatilauspuku sen olla pitää.

Olette te hyviä ihmisiä :smile:

4 tykkäystä

Oikeasti kaikki ollaan vielä aika tuulipukusijoittajia. Todellinen iso sijoittaja ei käytä aikaansa kaupassakäyntiin, palvelusväki on sitä varten, se tekee hankinnat. Todellinen sijoittaja käyttää aikansa taiteen keräilyyn, laatusikareihin ja laatujuomiin Rolls-Roycen takapenkillä ja oman jetin kyydissä istuen. Ja me täällä kiistellään Prisma vai Cittari :slight_smile: Matkaa huipulle on vielä paljon. Siihen asti kärvistellään Prisman jonoissa.

2 tykkäystä

Jos mennään termien ytimeen, niin tuulipukukansa viittaa mielestäni lammasmaisuuteen ja muotivillitysten perässä juoksemiseen. Se, joka vuonna 2023 ostaa värikkään tuulipuvun, ei mielestäni edusta tuulipukansaa. Sen sijaan kun lammasmaisesti juokset jonkun Louis Vuittoneitten perässä, ja olet valmis ostamaan sen vaikka opintolainalla, olet pahemman luokan tuulipuku.

Vastaavasti sijoitusten puolella pieni osakesalkku ei mielestäni viittaa tuulipukusijoittajaan. Se sen sijaan viittaa, että fyrkat - vaikka suurikin summa - on jossain pankkien korkeakuluisissa kusetusrahastoissa.

4 tykkäystä

Termi “tuulipukusijoittaja” viittaa yleensä amatöörimäiseen tai epäammattimaiseen sijoittajaan, joka sijoittaa rahojaan vain lyhytaikaisiin ja matalan riskin sijoituksiin ja reagoi herkästi markkinoiden hetkellisiin muutoksiin ilman pitkäaikaista sijoitussuunnitelmaa tai perusteellista tutkimusta. Yleensä tuulipukusijoittajilla on aika pienehköt osakesalkut, joista halutaan epärealistisia tuottoja.

Termiä käytetään usein hieman halventavassa sävyssä kuvaamaan henkilöitä, jotka sijoittavat impulsiivisesti tai seuraavat massahysteriaa tai trendejä markkinoilla sen sijaan, että noudattaisivat pitkän aikavälin sijoitusstrategiaa ja perusteltua riskienhallintaa.

Meille on ihan oma sijoitussivustokin, linkki alla. Toinen sivuston ylläpitäjistä on yllätys yllätys …Olen 33-vuotias insinööri Oulusta. Tänne suureen maailmaan ponnistin kraaterijärven rannalta Lappajärveltä. Ammatikseni toimin esimiehenä erään paikallisen sellutehtaan organisaatiossa.

3 tykkäystä

Kaikkihan asuu Ruoholahden K-Citymarketin vieressä.

1 tykkäys

Ei asu ei, mutta joku paikka niihin ruokakorivertailuihin esimerkkikohteeksi valitaan. Citymarkettien keskinäiset hintaerot sitä paitsi ovat mielestäni varsin pieniä.

1 tykkäys

Käytit kuitenkin yksittäistä vertailua/kauppaa kuvaamaan kauppaketjujen hintatasoja. Väitän edelleen että keskimäärin Prismasta saa kotinkuljetuksen kanssa edullisemmin ostokset, kuin Citymarketeista, kun ostaa tarpeeksi. Netistähän voi katsoa ruokakorilleen hinnan noiden kahden ketjun välillä ja tehdä valinnan sen mukaan :slight_smile:

2 tykkäystä

Kun minä tarvitsen Mielen pesukonetta, menen yleensä Terveystalon työterveyspsykologille. Hyvin on vatkannut ja puhdasta on tullut.

9 tykkäystä

Tytäreni kinusi Applea, annoin omenan. Poikani taas kinusi Nikeä, ohjasin kirjastoon tutkimaan kreikkalaista jumalaa. Itse vaihan autooni kohta Nokian renkaat, suoraan Nokialta(omistusuhde toivottavasti vaihtunut). Nokian-Connecting people, kun kutsut tiepalvelua apuun rengasongelmien vuoksi.

3 tykkäystä

Ilmeisesti meilläkin olisi mennyt hyvin jos olisi alusta asti hoitanut asiakaspalvelun kautta. Itse tykkään itsepalvelusta niin pitkälti kuin mahdollista, niin tilinavaus tehtiin sitä kautta. Tänään soitin Nordeaan vielä kerran ja selvisi, että se tilinavauksen itsepalvelu tekee vähän hölmöt asetukset alaikäisen tiliin, eikä muut asiakaspalvelijat olleet tajunneet sitä korjata loppuun asti.

Nyt toimii lapsen AOT ja ekat ETF:t ostettu.

4 tykkäystä

En osaa paljon sanoa Puuilosta paitsi että niiden markkinointitiiminsä tekee kyllä erinomaista työtä, kun kuuntelee heidän radiomainoksia missä se pihi käpy soittelee sille myyjälle valittaen millon mistäkin asiasta, esim sähkönhinnasta.

-no mutta nyt olis aurinkopaneelia. 120 euroa kappale
-KAPPALE???!
-joo mutta mitä enemmän sulla on näitä sen enemmät saat sähköä!
-jaa…

Ihan parhaita kyllä, vois jo näihin mainoksiin vedoten sipaista osaketta. Voittaa Lidlinkin vanhat mainokset.


Okei kyllä Jutilan Oikotie (siis Oikotiä) mainokset biittaa jopa Puuilon mutta siihen on vähän vaikea sijoittaa.

13 tykkäystä

Eikös sitä tästä saa sipastua Norjan bördestä

3 tykkäystä

Finnairin nykyinen odotuslistakäytäntö on kyllä kaamea. Ostin korona-aikaan valtavasti pisteitä, jotta saan tehdä harvat lomamatkani business-luokassa korotuksilla. Nyt sitten pisteitä ei voi edes käyttää, koska korotuksia saa vain jonotuslistan kautta. Ja korotuksia ei välttämättä edes hyväksytä, koska asiakasstatukseni on niin alhainen.

Eli minulle myytiin pisteitä, joita en voi käyttää. Flyertalkissa jopa himolentäjät ovat tästä tuohtuneita.

Yhteenvetona: kusetusfirma ja siksi nykymarkkinoiden mukainen.

16 tykkäystä

Tämän näkee kentälläkin nykyään, esim porukka jonottaa loungeen, siinä näkee että Topi on jaellut liian hävelisti tasokortteja, vouchereita ja pisteitä.
Sen takia en itse ostanut pisteitä, kun moni tuttu tuntui ostavan pää märkänä, tiesi jo mihin se tulee johtamaan

6 tykkäystä

Lisäksi Finnair käyttää maailmalla samoja kaupallisia (ei codeshare lentoyhtiön) loungeja mihin pääsee Priority passilla tai Loungekeyllä, ja nämä ominaisuudet saa jo normaalilla luottokortilla. Kaikki lounget ovat näin ihan täynnä, palvelu/siisteys/tarjoilu ruuhkan takia huonoa. Näin ainakin itse kokenut viime reissuilla…

5 tykkäystä

Alla oleva viesti perustuu pelkästään mielikuviin ja faktatietoa en lähde muutaman olusen jälkeen kaivamaan eli on käytännössä aikasemmin päivällä tapahtunutta ajatuksen virtaa.

En tiedä kuuluuko kyseiseen ketjuun vai kokemukset yhtiöistä ketjuun, mutta itse tänään työkavereiden avautumisen aikana (saka haukkumisen kohteena) aloin miettimään, että johtuuko Sakan pienempi reklamaatio prosentti ja parempi mielikuva kamuxiin nähden siitä, että saka vie kaikki riitatapaukset (en tiedä viekö oikeasti) oikeudessa loppuun asti ja kamux olisi valmiimpi myöntämään auton viallisuuden ja korjaamaan havaitut viat 6kk kuluttajasuojalain puitteissa vaikka myisivätki enemmän ns sekundaa.

Työkaveri oli kertomansa mukaan ollut kuluttajasuoja-asiamieheen yhteydessä josta oltiin sanottu, että saka on tunnettu siitä ettei luovuta riita tapauksia ennen oikeuden päätöksiä. Toinen työkaveri komppasi tätä, että tämä hänelläkin on mielikuva ja kokemus.

Itsellekin jotenkin piirtynyt mielikuva Sakan paremmuudesta ja tämä päivä hämmensi minua suuresti kun Saka haukuttiin pystyyn ja kamuxia kehuttiin.

Sakasta en tiedä, mutta kaverille kävi, että heti kauppojen jälkeen ilmeni Kamuxin autossa paljon vikoja ja myyjälle siitä soitettuaan sai vastauksen “mitäpä luulet tuon hintaluokan autosta”. Eli laaditaan ilmoitus missä ei kerrota mahdollisista vioista ja myyjä myy provikoiden toivossa kehuen auton. Sitten vittuillaan ostajalle… ei näin.

2 tykkäystä

En missään nimessä kyseenalaista keissiä, kun en sitä edes tunne, but:

Olisi hyvä tietää kun arvioi asiaa, niin minkä hintaluokan auto se oli, mitä vikoja siinä esiintyi sekä millä hinnalla se myytiin verrattuna vastaaviin autoihin markkinoilla.

Mahdollisesti jonkun toisen kaveri on antanut vaihtoautonsa Kamuxille kertomatta mistään vioista sillä perusteella kun yksityiset saa kusettaa niin paljon kun haluaa, ei onneksi ihan ole niin muuta kuin käytännössä ainakin halvoissa autoissa.

Tuskin ne Kamuxillakaan niitä (halpoja) paljon tsekkaa kun ottavat vastaan, tekevät vain yleensä lyhyen koeajon, ainakin viime viikolla. En ostanut autoa Kamuxilta, mutta olin ostoksilla. Kaupat tehtiin tällä kertaa merkkiliikkeessä.
Yksipuoliset palautteet joskus harmittaa kun jälkikasvulla on autoliike…sori siitä :wink:

3 tykkäystä