Omat kokemukset yhtiöistä

Se on ihan sama mitä palvelua saat mistäkin liikkeestä, itseä ainakin kiinnostaa pelkästään se auton todellinen kunto ja siinä vaiheessa jos tulee ongelmia sen kotteron kanssa niin aivan yhtä kusessa olet, ihan yksi lysti ootko ostanut auton Kamuxilta, Sakalta tai miltä tahansa muulta käytettyjen autojen jobbarilta. Niitä ei kiinnosta mikään muu kunhan saavat vaan vietyä mahdollisimman paljon rahaa asiakkaalta ja piste. :rofl:

1 tykkäys

Pientä yleistystä, miten eroaa muuhun tavaran (käytetyn) myyntiin? No mautonta, mutta sopii tyyliin :joy:
Toivottavasti itse pystyt käyttämään pelkastään julkisia kun on sen verran kokemusta autokaupoista.

Eniten häiritsee se, että myyjä ei ole omistanut autoa ja tällöin ei tiedä autosta yleensä kuin mitä paperilla lukee. Ostat auton yksityiseltä esim. ensimmäinen omistaja ja tietää enemmän omasta auton historiasta kuin kaupan jobbari.

Sehän nyt on selvää, että jokainen voittoa tavoitteleva yhtiö ja valtaosa yksityisistä myyjistäkin haluaa parhaan mahdollisen hinnan tuotteestaan.

Alla vielä pari esimerkkiä vertailun vuoksi auton hankintaprosessin ajalta.

Esimerkki 1:
Soitan myyjälle ja kysyn erikseen auton maalipinnan kunnosta. Myyjä sanoo, että se on hyvässä kunnossa. Paikalle saapuessani huomaan, että kauttaaltaan täynnä pieniä naarmuja, osa pohjamaaliin saakka ja osa lähtenyt ruostumaan. Myyjä toteaa “Osa lähtee ehkä myllyttämällä”

Esimerkki 2:
Soitan myyjälle ja kysyn erikseen auton maalipinnan kunnosta. Myyjä kertoo, että konepellissä on tavallista enemmän iskemiä ja takapuskurissa pieni naarmu. Kerrottuani, että ne häiritsevät minua niin myyjä lupaa selvittää muiden ketjun liikkeiden vastaavien autojen kunnon ja soittaa minulle myöhemmin takaisin.

Meistä on moneksi, mutta itselle ainakin asiakaspalvelu on tärkeää. Jos autossa ilmenee jälkikäteen ongelmia, mieluummin selvitän asiaa Esimerkki 2 myyjän kanssa. Esimerkki 1 tapauksessa luottamus ja “fiilis” meni kyllä heti paikalle saapuessa, eikä enää kiinnostanut katsoa mitä muuta heillä olisi tarjolla.

7 tykkäystä

ja koska tämä häiritsee ostajia, niin jobbariliikkeen myyjät myös tietää sen.

siksi ovat (juttujensa mukaan) lähes aina omistaneet hetken sellaisen, tai vähintään jollain tutulla tai muulla myyjällä on ollut just samanlainen auto.
Tai vaihtoehtoisesti myyjä on vähintään viikon ajellut työmatkat juuri tällä samalla yksilöllä jota olet ostamassa.
“todella hyvä auto, ostaisin itse tämän itselleni jos olisi rahaa”, “tuo meidän myyjä-pekka ainakin kehui nämä autot maasta taivaaseen”, “serkkutytöllä on just samanlainen, samoilla varuisteillakin. Sanoi ettei myy sitä koskaan kun on niin hyvä!”.

Tämähän oli yleistys, mutta normaali käytäntö.

16 tykkäystä

Minulla oli asiakaskokemus Kamuxissa niin hyvä, että se varmaan vaikutti osaltaan yhtiön osakkeidenkin hankintaan. Kaikesta huomasi, että siellä halutaan lyödä paljon kauppoja kiinni nopeasti. Kuitenkin toiminta oli rehellistä. Toinen tendenssi vaikutti olevan, että ei haluta mitään jälkipuinteja kaupasta vaan sulkea kauppa ja siirtyä seuraaviin. Niinpä minunkin auto oli kuntoon pistetty ja kun löysin vian, niin samantien tehtiin kallis korjaus mukisematta ja näkemiin.

Tein hyvät kaupat Kamuxissa, en usko että olisin tehnyt parempia hinta-laatusuhde-kauppoja edes kovalla työllä Nettiautosta. Tavallaan sitten myös ymmärrän, miksi liikevoitto tuossa voi kärsiä. Aion tehdä seuraavankin kaupan ensisijaisesti Kamuxissa, jos löydän heidän valikoimasta sopivaa.

7 tykkäystä

Ihan mielenkiintoista! Millainen remontti oli kyseessä ja miksei tähän sovellettu sitä Kamuxin käyttämää osien arvioitua käyttöikää joka määrittelee sen prosenttiosuuden jolla Kamux tulee kuluissa vastaan? Kiva juttu jos olet tyytyväinen asiakas. Taitaa asiakstyytyväisyyskyselyiden perusteella lähes kaikki muutkin Kamuxin asiakkaat olla ja yleisen foorumimaineen muodostavat vaan ne jäävuoren huiput. Niinku tietty aina.

2 tykkäystä

Kyseessä oli auton polttoainekäyttöinen lisämmitin, jossa oli häikkää. Sanoin, että olen ostanut auton, jossa ilmoituksen mukaan on lisälämmitin ja tässä versiossa sitä ei nyt selvästikään ole siinä mielessä kuin auton myynti-ilmoitus antaa ymmärtää. Koko laite vaihdettiin uuteen eikä ollut halpa juttu talolle. Ei tarvinnut yhtään vääntää asiasta, homma hoitui nopeasti.

4 tykkäystä

Aika paljon alensi luottamusta Terveystalon IT-osaamiseen, kun latasin Terveystalo sovelluksen enkä pääse rekisteröinnin yhteydessä tunnistautumaan.
Luin Sovelluksen arvosteluja Google Playstä, niin aika alhaiset arviot ja samasta tunnistautumisen ongelmasta useat valittavat.
Varsinkin kun olen itse vastannut ison suomalaisen yrityksen osalta mm. näistä tunnistaumisen asioista tuntuu ihmeelliseltä, että tällainen ongelma voi olla tuotannossa pitkään.

Itsellä aina tulee näissä mieleen yhdistelmä Scrum + JavaScript koodarit, jolloin syntyy tosi hyvää pöhinää, mutta varsinaisista arkkitehtuuri- ja laatuasioista ei ole kovin vankkaa kokemusta

Itsellä äppi käytössä ja olen ollut tosi tyytyväinen sen selkeyteen ja toiminnallisuuteen. Rekisteröitymisestä on jo niin kauan etten muista oliko ongelmia, mutta sen jälkeen on toiminut hyvin eikä esim. ole tarvinnut rekisteröityä uudestaan.

1 tykkäys

Tähän tunnistautumisen puutteeseen esim. Mehiläisen tietohallintojohtaja kommentoi, että se estäisi ensi kertaa asiakkaaksi saapuvien lapsien sähköisen ajanvarauksen, eikä siksi ole käytössä heillä.

Ehkäpä viime päiväisten ”venäläisvarausten” jälkeen asiaa pohditaan uudestaan, mutta ymmärrän kummankin kulman asiaan.

Jep, mobiiliapin toiminnallisuuden kehitys sujuu hyvin itsenäisissä Scrum-tiimeissä vaikka ReactNativella.
Yrityksen tavoittelema strateginen kokonaisuus (asiakkaalle tarjotavat palvelut sekä sisäiset palvelut) vaatii kuitenkin kokonaisarkkitehtuuria, joka vaatii kokonaisuutta tukevaa prosessia ja kokonaisuuden koordinointia.
Terveystalo käyttää Telian tunnistuspalvelua, itse olen vastannut tunnistuspalvelun kehityksestä. En tiedä kuinka paljon ovat ulkoistaneet “vaikeampia” asioita mutta jos liikaa, voi tulla haasteita kokonaisuuden hanskaamisessa

Kamux.

Isoja mainoksia netti pullollaan että OSTETAAN VÄHÄNAJETTUJA autoja.
Mainosta klikkaamalla pääsi suoraan soittamaan. Puhelu ohjautui liikkeeseen x
“En tiiiä mitään, kannattaa soittaa ostotiimille.”
Numero saatu ostotiimille, ja soitto.
"Okei, mimmost ois tarjol…aha…onks minkälaiset metrit. Aha…no.pitää tutkii… "
No eipä kuulu mitään ei.
Ei ole ensimmäinen kerta. Viiminen kyllä saattoi olla. :grin:

18 tykkäystä

Fortum ilmoitti kahteen kohteeseeni sähkönhinnan korotuksista. Kiitos, näkemiin, tervetuloa Vattenfal :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 tykkäystä

Millä hintaa vattenfallilta saa c/kwh?

Mulle tarjottu 13,49snt/kwh + 1,99e/kk.
Kokonaiskulutus ollut noin 5000 kwh.

Posti toi taannoin kirjeen jossa ilmoitettiin melkein 20% korotuksesta,
Uusi hinta jäi silti alle 7 cnt.
/kwh ja perusmaksu hiukam yli 3.5e/kk.

Kulutusta on toki reilummin.

4 tykkäystä

Olipa Nordean asiakaspalvelu taas niin ala-arvoista. Kysyin miksi minulta on veloitettu ylimääräisiä palvelumaksuja johon paras vastaus oli “meiltä nyt menee näitä kuukausimaksuja, mutta ei kuukausittain”. Lainan lyhennykseen liittyvissä kysymyksissä vastaus oli tyly “katso verkkopankista”, vaikka soitin juuri sen takia etten ko. ongelmaan vastausta sieltä löydä. Kyllä täytyy todeta että OP:n pankkipalvelut ja asiakaspalvelu toimivat paremmin.

5 tykkäystä

Itsellä on tällä hetkellä sopivan käytetyn auton metsästys käynnissä ja pakko sanoa, että yksikään itseä kiinnostava auto ei ole ollut Kamuxilta. Yksilöissä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta 15 000€ autossa se lähtöhinta tuntuu aina olevan Kamuxilta 1000€ kalliimpi kuin kilpailijoilla.

Kai se on sitten hyvä lähtökohta bisneksen tekemiseen :smile:. Vähän sama kuin K-Citymarket, eli myydään samaa tavaraa kalliimmalla.

Ja kyllä, omistan Kamuxia.

4 tykkäystä

Itse vaihdoin juuri auton. Tein saman huomion hinnoista, mutta Kamux myös hyvitti autoista huomattavasti paremmin. Sanoisin, että välirahoissa ei ollut merkittäviä eroja.

Päädyin kuitenkin vaihtamaan auton Sakalta, kun lupasivat fiksata maalipinnan samaan hintaan. Kyseessä about saman hintaluokan auto.

3 tykkäystä