Omat kokemukset yhtiöistä

Minusta olisi liikaa vaatia kokemusta useista saman ketjun kaupoista ennen lupaa ilmaista mielipiteensä. Mikä se luku edes olisi?

Voin muistaa väärin, mutta minusta täällä on useita kokemuksia juuri tietystä liikkeestä.

Samalla totean että useissa K-kaupoissa, pienistä Citymarketteihin on yleistä ystävällinen henkilökunta. Samaa ei aina voi sanoa esim. Prismasta.

1 tykkäys

Niin siis tuo viesti johon vastasin olikin aluksi Kesko ketjussa ja esitinkin näkemykseni että se kuuluisi enemmän tänne eli olen tuosta asiasta samaa mieltä mut olin vastaamastani viestistä eri mieltä siinä ettei se kuulunut Kesko- ketjuun vaan tänne, minne Sijoittaja- alokas sen nyt asiaakuuluvasti on siirtänytkin

Kotiin tuli Elisan valokuitu, sen osalta ei ollut huomautettavaa. Asenustyöt ja muut hoituivat helposti ja jopa kaivuuporukka siisti jälkensä hyvin.

No nyt kun bitti liikkuu uutta kanavaa pitkin niin havahduin muutaman päivän jälkeen että vanha kaapelimodeemisoppari pitää irtisanoa. Soitin eilen puhelinpalveluun ja vartin jonotuksen luovutin ja pyysin takaisinsoittoa jota ei vieläkään ole tullut.

Äsken sitten kirjauduin Oma Elisaan ja sieltä kautta yritin irtisanoa liittymän niin sitä ei voinutkaan tehdä suoraan vaan piti jättää soittopyyntö. En kaipaa mitään ympäripuhumisia ennen irtisanomista, minulla ei vain ole tarve tilata kahta kiinteää yhteyttä samaan taloon.

Elisan kaapelinetti on kyllä ollut mainion luotettava koko sen 18 vuotta mitä ehdin sitä käyttää.

1 tykkäys

Joudin vasta irtisanomaan liittymän samalla soittopyyntömenetelmällä. Ei onneksi ollut yhtään minkäänlaista ympäripuhumista.

1 tykkäys

Tuli käytyä Kuusamon Tokmannissa ja siellä oli kyllä hyvin asiakkaita. Kuusamossa ei käsittääkseni hirveästi kilpailijoita kyllä olekaan. Ja en tiedä kuinka paljon sadepäivät vaikuttavat asiakasmääriin. Joka tapauksessa hyvä pöhinä.

2 tykkäystä

Liittymäasioissa Elisalle soitellessa ihan sama homma. Toissakerralla jonottaessa kuunneltiin Juha Tapiota, viimeksi J. Karjalaista. Tuossa suhteessa asiantila oli mielestäni hieman parantunut. Mutta joo, vaikka musiikin ystävä olenkin, ja jokaisella on oma musiikkimakunsa, niin kyllä tuo pahasti särisevä jonotusmusiikki on hermoja raastavaa kuunnella. Ihan biisivalinnoista riippumatta

Ai niin, minä jätin lopulta myös takaisinsoittopyynnön viimeksi. Siihen vastattiin yllättävän nopeasti.

2 tykkäystä

Elisan kanssa yritin hoidella liittymäasiaa chatissa. Chatbotti Esa- Petteri(tjsp.) kertoili, että ny o ruuhkaa, mut hetken kun venaat niin pääset homo sapiens- mallisen palveluliittymän kanssa asioimaan.
Tätä sitten kertoili n. 10min jonka jälkeen potkaisi pellolle chatistä.
Jatkoin sitten liittymäasian hoitoa kilpailevan operaattorin kanssa.

jonottaessa kuunneltiin Juha Tapiota

Tuossapa riittävän traumatisoiva syy minkä takia puhelimessa en jonottele.

4 tykkäystä

Puhelimen ja liittymän vaihtoprosessi: Nykyinen 4G liittymä Elisalta ja vaihtolaitteena oli :green_apple:XS 64Gt.

Alkuun oli tietenkin tutkittu mikä puhelin oli kiikarissa (:green_apple:16e 256Gt) ja hinathan on aika samat kun katsoo netistä.

No kauppakeskuksen käytävälle, missä samalla käytävällä on DNA, Telia ja Elisan pisteet.

Kaikista kysytty ”tarjous” no laitteen hintahan on se mistä ei voi tinkiä, mut sit tuli näitä vanhan laitteen hyvitys tarjouksia yms. liittymän vaihtajan etuja.

DNA: 579€ + liittymä.

• Uuden laitteen hinta 729€
  • Vaihtohyvitys 50€
  • Uusi (5G / 200Mt) liittymä 27,99€/kk.
  • Lisäksi 100€:n lahjakortti S-ryhmään

Telia: 501€ + liittymä.

• Uuden laitteen hinta 699€
  • Vaihtohyvitys 58€
  • Uusi (5G / 300Mt) liittymä 27,99€/kk.
  • Lisäksi liittymän vaihtajan kampanja alennus 30€
  • Lisäksi vaihtolaite extrahyvitys kampanja 50€
  • Lisäksi kiinteistön laajakaistan alennus 5€/kk/12kk (60€)

Elisa: 670€ + liittymä

• Uuden laitteen hinta 729€
  • Vaihtohyvitys 59€
  • Uusi (5G / 300Mt) liittymä 29,99€/kk.
  • Ei muita herkkuja.

Kaikissa myymälöissä palvelu oli erittäin asiallista ja sujuvaa. Kaikki olis myös halunnut kätellä kaupan ymmärrettävästi saman tein. Mutta ymmärsivät myös, kun sanoin käyväni naapuriliikkeessä kysymässä samat asiat.

Kaikista liikkeistä tarjottiin määräaikaista 12kk liittymää ja itse laitteelle saa tietenkin korottoman ja kuluttoman maksuajan 12-36kk.

Valinta oli lopulta erittäin helppo ja nyt ollaan Telian kanssa kimpassa vähintään 12kk.

Elisalla olis ollu antaa puhelin heti mukaan ja muut joutuivat lähettämään sen postissa.

Mut olipahan nopea toimitus. Kaupat käteltiin klo 17:30 ja seuraavana päivänä tuli tekstari 15:55, että laite on noudettavissa lähikaupan pakettiautomaatista. :+1:t3:

Telian myyjälle vielä pisteet tietenkin, että hän kaivoi koneeltaan kaikki kamppikset tuohon mukaan, mitä löysi. Itselle jäi mielikuva, että niitä joutui sieltä vähän jopa etsiskelemään, että mitkä kaikki optiot on hyödynnettävissä. Tai sit esitti vaan asiat hyvin. Sama se, koska oma fiilis on se tärkein.

Telialla homma ainakin toiminut tähän asti moitteetta. :+1:t3: Näillä kokemuksilla väittäisin, että kaupat kannattaa ehdottomasti kätellä myymälässä, eikä verkossa.

14 tykkäystä

Kävin tänään Tokmannilla noutamassa nettitilausta. Hemmetin pitkä kassajono, kuinkas muutenkaan. Kun vuoroni koitti, myyjä pyysi minua siirtymään kassan viereen odottamaan, että toinen asiakaspalvelija tulee palvelemaan minua. Aikani odotin, ja myyjäkin totesi välillä “kyllä se varmaan kohta saapuu”. Jossain vaiheessa sitten totesin, että “anteeksi, mutta en jaksa jonottaa kahta kertaa yhtä ja samaa pakettia” ja poistuin kaupasta. Ihan hetkeen en aio uusia tuota asiakaskokemusta, vaan suosin kauppoja, josta palvelun saa yhdellä jonotuskerralla.

22 tykkäystä

Parempi puolisko teki vastaavan liikkeen kuin itsekin liittymävaihdon suhteen. Hänelle Elisa tarjosi samanlaisen liittymän kuin minulle euron halvemmalla + 70 euron K-Ryhmän lahjakortin. Eli mukavat on lahjukset ja hänelläkin Elisa-asiakkuus jatkuu.

2 tykkäystä

Tänään kilahti kans Elisalta ”älä vaihda” tekstari.

70€:n lahjakortti K-ryhmään ja liittymä18,99€/kk. En silti ajatellut jäädä heidän asiakkaaksi.

2 tykkäystä