Osakesijoittaminen

Optomed - Terveysteknologiayhtiö pörssiin

Kesäkuun puolivälissä Arvopaperi kysyi laskentatoimen proffalta Juha-Pekka Kallungilta, mitä osti viimeksi:
Lisäsin aavistuksen verran Opto­media, joka on todella ­lupaava yhtiö kasvutoimialalla. Johto ja hallitus ovat myös erittäin ammattitaitoisia. Tästä voi tulla seuraava ”tenbagger” eli osakkeen hinnan monikymmenkertaistaja lähivuosien aikana.

Juha-Pekka Kallunki on kyllä tuttu ja varsinkin vakuuttava taho, mutta artikkelissa ei ole tarkemmin juurikaan perusteluja kuin nuo. Eli onko jollain tietoa tarkemmin, miksi Optomedin johto ja hallitus voisivat olla hyvin ammattitaitoisia? TJ-perustaja Seppo Kopsala vaikuttaa minusta päämäärätietoiselta ja järkevältä kaverilta, mitä olen häntä kuunnellut ja mitä olen hänestä lukenut, mutta nämä ovat vain mielikuviani. Lakiasiainjohtajan kanssa olen vain muutamat viestit vaihtanut, hyvä mielikuva tuli, mutta voisi lyhykäisyydessään sanoa etten tunne johtoa juurikaan. :thinking:Tässä vielä linkki johtoryhmään: Johtoryhmä - Optomed. Hallitusta en kovin hyvin tiedä, toki nämä olen lukenut: Hallitus - Optomed.

Ei riitä ihan mulle, että vakuuttava tyyppi sanoo johdon ja hallituksen olevan hyvä. Vielä vähemmän luotan omiin mielikuviin ja siihen, että olen hieman katsonut taustoja. Osaako joku analysoida paremmin johtoa ja hallitusta? @Sheikki ? :slightly_smiling_face:

3 tykkäystä

Kiitos vaan kysymästä @Sijoittaja-alokas, mutta en tunne hallitusta henkkoht, mutta päteviltä vaikuttavat kaikki. :smiley:

Kannattaa myös tutustua Optomedin tieteellisiin neuvonantajiin, taustalla erinomaisen vaikuttavaa ja Optomedille taatusti arvokasta osaamista! (Optomed USA:n sivuilla mukana on myös kaksi henkilöä, joita ei suomenkieilisillä sivuilla mainita.)
https://www.optomed.com/us/scientificadvisoryboard

6 tykkäystä

Optomedin johtajakin on kommentoinut Filippiinien seulontaprojektia…

10 tykkäystä

Diabeettisen retinopatian diagnosoinnin AI-ratkaisuja vilisee maailmalla pilvin pimein. Tässä yksi esimerkki, joka promoilee kuvassa samalla Optomedin edellisen sukupolven Smartscope Pro kameraa (on edelleen myynnissä), muiden kameroiden ohessa. Näppärä laskuri esittelee AI-ratkaisun tuomia säästöjä ja potentiaalisia tuloksia.

3 tykkäystä

Tuoreehko tutkimus esittelee tuloksia autoon rakennetusta silmätutkimuslabrasta, jonka tarkoitus on tavoittaa sellaiset asiakasryhmät, joita ei muuten tavoiteta. Optomedin kameraa ei tässä tutkimuksessa käytetty, mutta epäilemättä konseptin toimivaksi toteaminen luo kysyntää Optomedinkin laitteille mahdollisen FDA-luvan jälkeen.

Real-Time Mobile Teleophthalmology for the Detection of Eye Disease in Minorities and Low Socioeconomics At-Risk Populations

Conclusions: Mobile, real-time teleophthalmology is both workable and effective in increasing access to care and identifying the most common causes of blindness and their risk factors.
—-

https://scholarworks.utrgv.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1423&context=som_pub

4 tykkäystä