Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Avattu minimipanoksella, Merin innoittamana, positiot NELiin ja Powercell Swedeniin. Energia-alan murros on itselleni vieras alue ja nämä laput toimivat motivaattoreina ottamaan alasta enemmän selvää. Ja toisaalta istuu myös strategiaan megatrendeihin nojaavasta sijoittamisesta kasvuyhtiöihin. :smiley: Vakavasti otettavien sijoitusten osalta jatkettu suunnitelman mukaista sisäänosto-ohjelmaa Talenomiin.

3 tykkäystä

Hilden pelasti päivän, paitsi minun. Nyt joutuisin ostamaan takas 5% kallimmalla😉 toisaalta suurin osa salkusta pysyi. Ei nyt ihan oikeita liikkeitä pelkästään. Tosin nixu oli työtapaturma.

Pitää seurailla tilannetta tienpäältä. Työreissua pukkaa. Jos vaikka vähän laskisi. Tai nousisi, ihan kummin vaan.

Itse otin ensimmäisen erän Plug Poweria laajennussopimuksen innoittamana hintaan 3,85.

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2019/Plug-Power-Expands-Hydrogen-Supply-Chain-Partner-Network-in-Spain-with-CLH/default.aspx

2 tykkäystä

Ette viittis käydä kynäilemässä tuonne toiseen ketjuun listaa firmoista… Etsii kynää ja paperia… “kunhan vaan olen mandatum trader best vaihtanut”…

Hei Aston, totesin, että varsinkin OP on sikamaisen kallista ja uskomattoman hankala ja oman etunsa osalta sokea, niin olen vaihtamassa välittäjää ja samalla siirtyy firmakin salkku, siltä näyttää, jos ei OP ihan pikaisesti saa annettua hyvää tarjousta.

Sitten voi huonommin sijoittaa🤔

1 tykkäys

Katoin, että mulla on ollut 29 kpl kauppoja OP puolella, jota olen tavallisesti vältellyt, jos sen kertoo esim 5 eurolla, niin olen hävinnyt marraskuussa 125 euroa.

Hieman yllätykseksi päädyin ostamaan pitkän odottelun jälkeen Wärtsilää holdiin (9,3€). Harkintaan vaikutti:

  • inderesin analyysi
  • oma arvio Wärtsilän joidenkin toimialojen kehittymisestä (energy)
  • luottamukseni ko. analyytikkoa kohtaan
  • analyytikon kommentit ja tuki (vastaukset) kysymyksiimme Wärtsilä-ketjussa täällä foorumilla, erityisesti tieto huoltopuolen osuudesta yhtiön kurssissa
  • homman viimeisteli hyvä video tältä aamulta

Kiitos ja jäädään seuraamaan mitä 2020-luku tuo wärtsilälle tullessaan… Mielenkiintoinen vivahde portfolioon, kun en yleensä ole syklisten yhtiöiden fani.

9 tykkäystä

Samoin! Riipaistu siis Wärreä kohtuullinen erä salkkuun. Tätä seuraillut nyt jonkun aikaa, ja josko tosiaan ne pohjat olis nyt nähty.

5 tykkäystä

Täällä kans lisätty wärtsilää. Myyty fodelia rippeet.

6 tykkäystä

Tiedot myyty.

Lisäosto fellow finance @ 3,96e. Näköpiirissä on että lainavolyymit kasvaa, näkyvyys kasvaa ja pian ollaan > 4e tasoilla.

1 tykkäys

Aston, tuo seurakunnan erehtymätön näkijä ja ennustaja, tekee taas niin hyvää pohjatyötä, että sedänkin on ihan pakko katsoa, josko sakastin kaapeissa olisi irtokolikoita Wärren ostoon.

Masse-setä, FA, rikastuu nykyään ihan seurakuntalaisten pohjatyön ansioista :slight_smile:

10 tykkäystä

Vähän Volvoo ja Tele2, joulukuussa lisäillään jahka hinnat putoaa. :upside_down_face:

Marimekkoa tuli ostettua, jospa lähtis kohta nousulinjalle

Wärtsilä positio avattu!

En kuunnellut cmd:tä mutta luin Erkin kommentit siihen liittyen. Käytännössä täysin samoja ajatuksia kuin @Aston_Livingstone Astonilla tossa ylempänä. Toivottavasti en liikaa vaikuta peesaajalta. Mutta ei peesaaminen tosin kiellettyäkään ole. Täytyy kyl sanoa että mitään osaketta en ole näin kauaa kytännyt kun Wärtsilää, joten osto ei tullut aivan hetken mielijohteesta. Lisäksi avauspositio melko pieni, vielä on varaa laittaa kiinni jos tulee esim selkeämpiä näyttöjä tervehtyvästä liiketoiminnasta tai jos loppuvuonna rytisee markkinoilla tms. Mutta nyt on hyvä fiilis.

Pitkällä tähtäimellä (tähtäyksellä toim.huom) mennään mutta en pidä tätä aivan buy and hold lappuna, jos kertoimet lähtee liikaa keulimaan saatan tehdä exitin niinkuin joskus 14 euron kohdilla.

5 tykkäystä

Ostettu Fellow Financea hintaan 4€, myytiin heti kurssin raketoidessa 4.4€

1 tykkäys

Valitettavan pieneksi jäänyt Fodelia potti (muutama sata kpl) painettu laitaan kurssin noustua @5,7€ tasoille.

Fodeliat painettu laitaan. Ostettu vain pikavoitto mielessä. Reveniota lähti pieni lisäys salkkuun @24,90 “pilkistä”.

Revenio on kasvanut omin avuin salkkujeni suurimmaksi, enkä minä tähän hintaan kuvitellut sitä lisääväni, etenkään toimarihässäkän tähden. Lähinnä odotin, että kohta Inderes/Inderesin jannut taas keventelee sitä tasapainottaakseen salkkujaan ja hinta hyvässä lykyssä laskee… Kävi kuitenkin juuri äsken niin, että painoin lisäerälle ostonappia peesaten alan ammattilaista, joka juuri liputti 8,28% omistusosuudesta. Kyllä nuo kaverit osaa laskea Revenion arvon minua paremmin. Ja mahdollisesti auttaa muutenkin tuomaan lisää arvoa Reveniolle.

Edit: Kyösti Kakkonenkin näytti tuumaavan, että tuo kauppa oli osta-suositus erittäin vakuuttavalta lähteeltä :slight_smile:

1 tykkäys