Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Onko sinussa savolaisuutta veressä :smiley: Oli niin hyvin muotoiltu lause, lukijalla vastuu ymmärryksestä :smiley: :+1:

18 tykkäystä

Ei ainakaan omassa veressä :sweat_smile: Vaimon kautta kylläkin.

Niin spesiaali tilanne et kaikki itse ennalta luomat skenaariot ja suunnitelmat saattaa mennä romukoppaan pienessä hetkessä. En siis halua itse lukittautua nyt tiettyyn suunnitelmaan. Toki nuo edellä mainitut yhtiöt ovat sellaisia joita pidemmällä aikavälillä mielellään omistan. Mutta paniikkitilanteessa kaikki voivat olla taas viikossa -15 % halvempia.

Ehkäpä jos muotoilen uudestaan. Nykykurssitasolla en osta, jos markkinat korjaavat reilummin alaspäin, ostan jälleen. Mutta jos keskuspankit ja isot valtiot kehittelevät jotain yhteistä hienoa, niin sitten pitää pohtia lisää. :sweat_smile::wink:

3 tykkäystä

Eilen ostin laskun jälkeen ensimmäiset erät Qt, Digia, Harvia, Tokmanni, Neste, Nokia. Vielä kaksi kertaa samanlainen paketti luvassa. Ostopaikkoja odotellessa…

6 tykkäystä

Myitte sitten mulle nuo kupongit :grin:

Impact Coatings lisä osto
NEL lisä osto
PowerCell Sweden lisä osto
Scatec Solar osto

3 tykkäystä

Impact Coatingsia ostettu täälläkin aikaisemmin tänään.

Nyt lisäksi päälle Merin esimerkin innostamana myös PowerCelliä. NEL:it löytyy salkusta ennestään.

Pienin panoksin liikenteessä, n. 10% aikaisemmista ostosummista ennen Coronaa. Markkinariskit vieläkin liian isoja mielestäni.

1 tykkäys
19 tykkäystä

Toistaiseksi tämä edistyy niin että kolmeen eri otteeseen olen lisäillyt Dax shorttia.

Itse myös otin tuossa pienen shortin DAXiin viihteeksi. Jos saisi taas muuten flatin käteissalkun Virallisesti Plussalle tältä päivältäkin :slight_smile:

Pelottaa liikaa pelata oikeasti merkittävillä rahoilla edelleen tosin. Mielummin varman päälle, sen verran on volaa.

Edit: Se siitä shortista. Eipä DAX vielä pysynyt alamäessä.

2 tykkäystä

Redeyen analyysi sai perehtymään Stillfront Groupiin. Oli pakko ostaa, koska vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. P/E on viime vuoden luvuilla ~33, mutta alkuvuonna tapahtunut yritysosto tuplaa E:t tälle vuodelle ilman orgaanista kasvua, jota myös tapahtuu tasaisen tappavaa tahtia synergiaeduista puhumattakaan. Mobiilipelaaminen on nopeasti kasvava ala ja varsin vastustuskykyinen viruksille ja muille taantumille.

Ostan lisää jos markkinat vielä pelästyy.

2 tykkäystä

Uutta DAX shorttimatoa koukkuun.

Edit: Tämä mato voitolla lihoiksi kun alkoi lasku hyytymään.

4 tykkäystä

Vielä ehtii muuttua suunta tänään pariinkin kertaan. Mulla myös Dax bear kiikun kaakun…

PowerCell Sweden lisä osto

3 tykkäystä

Nysen avauksesta ostettu lääkeyhtiö Pfizer (NYSE: PFE) USD 34,8500 ylen uutisen innoittamana. Bullero ostaa kun YLE käskee, näin se menee.
Pfizerin lääke/rokote saattaa tulla markkinoille vasta vuosien päästä ja onko se silloin enää kuranttia tavaraa ja mitkä kriisit on menossa esim 2021-2022, sitä ei voi tietää. Mutta jos ei nyt tästä Pfizerin rokotteesta tule ihan sitä “home runia”, niin onhan Pfizerilla laaja valikoima eri värisiä pillereitä kaiken maailman “vaivoihin”.

A-kategoria :+1:

5 tykkäystä

Nappasin tätä siivun kyytiin, kun nousu ei tarttunut tähän. Paljoa en tohtinut, kun Sampo ja Oma SP jo salkussa, ettei sektoririski kasva liikaa. Toki firmakin uusi tuttavuus lyhyellä perehtymisellä mikä lisää aina malttia.

Tuolta voi katsoa lukuja ja ennusteita

2 tykkäystä

Perjantain mörköpäivän ostoista NoHo myyty pois. Jos korona leviää Suomessa kevään aikana, on NoHon bisnes osumaherkkää.

Cargotec seuraavana liipasimella, ei tullut sellaista rekyyliä takaisin kuin odotin. Taalerin myyntien kanssa ei kiirusta.

FEDin pappa betalar -kortti käytettiin, joten markkinat taitavat hieman niiata ja odotella mitä tapahtuu seuraavaksi. It ain’t over yet. Lih…runsailla muodoilla varustettu kehopositiivinen leidi ei ole vielä laulanut.

2 tykkäystä

Ostettu lisää $EPR :slight_smile: :movie_camera: :skier: :golf: :video_game: :weight_lifting_man: :school:

1 tykkäys

Muutama osake Facebuukkia lisätty wanhojen sekaan

1 tykkäys

Myin Teliat ja L&T.

1 tykkäys

Sain parikymppiseksi aika tuntuvan palkankorotuksen. Sen kunniaksi avasin tänään position Sammossa. Uskon, että myöhemmin saa halvemmalla lisää, mutta tämä ei haittaa kun sijoitushorisontti on sinne eläkepäiville asti. Ehtii tässä lisäillä :wink:

30 tykkäystä

Otin tänää Visaa, Wynn, Uber, Tencent, mikkisoft ja Alibabaa lisää kyytiin.

4 tykkäystä