Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Nixua muuten sai jai jollain 8 eurolla vuodenvaihteessa. Että ei se haittaa vaikka pari kertaa olisi luopunutkin välissä

Jos saan @Aston_Livingstone sivusta kommentoida tässä, niin kaupankäyntikulujen määrä saattaa kyllä varmasti hirvittää, mutta myynnin + kulujen ja takaisinoston erotus ei välttämättä sitten ole niin kamalaa katseltavaa, jos vielä bonuksena saa pari osaketta lisää verrattuna alkutilanteeseen :wink: Verotus on sitten asia erikseen :slight_smile:

4 tykkäystä

Tätä tahtia en voi ihan jatkaa, mutta olen 2018 alusta lähtien sijoittanut yritykseni tasetta, siksi aika paljolti osto laidalla. En oo viitti y kerralla rysäyttää silloin.

Hyvä täsmennys. Minä kun en ymmärrä tuosta hommasta paljoa :grinning:

(Laskisin toki kulut mukaan ennen nettoa)

1 tykkäys

Pikku kaupat on mulle 3 eur 2500 eur asti.

3 tykkäystä

Halpaa on :grinning: pitäskö näillä hinnoilla alkaa treidaa :face_with_monocle:

2 tykkäystä

Ps. Lisätty efecteä erä (pikku erä :slightly_smiling_face:)

2 tykkäystä

En varsinaisesti treidaa, yleensä en ainakaan päivän sisäisesti. Alko vaan kaduttamaan nixuista kokonaan luopuminen.

1 tykkäys

Eilen ostin Brookfield Property REIT (BPR) ihan hyvän köntit. Harkinnassa muutkin hyvät osingon maksajat. :upside_down_face:

2 tykkäystä

Ps. Vähennetty siltronic puoleen välillä 87-)83 ja osto nappia kuumotellaan asteittain. Kurssi nyt 77

1 tykkäys

Ok, vakavasti puhuen: Minulla on hyvä esimerkki tällaisesta tilanteesta. Kun ensimmäisen kerran (joskus vuoden puolivälissä) veivasin ensimmäisiä kertoja NRE:n osakkeita, niin lopputuloksen laskin siis siten, että myynnistä saatu rahamäärä (nettona myyntikulujen jälkeen) - uusi ostohinta (netto, ostokulut mukana) = nettohyöty veivauksesta. Esim. en nyt muista aivan tarkkoja lukuja, mutta NRE:n osakkeiden tapauksessa homma on mennyt likimain niin, että myyn alkuperäiset 450 osaketta hintaan 13 220€, ja saan nettona myynnistä n. 13 200€ tilille rahaa. Myöhemmin kurssin laskettua likimain 2%, ostan osakkeita uudestaan 460 kappaletta hintaan 13 100€ (netto, eli ostokulut mukana, joiden suuruus on n. 13,1€). Tästä veivauksesta hyötyä tuli (approx.) 13 200€ - 13 100€ = 100€, ja tämän lisäksi 10 osaketta lisää alkutilanteeseen nähden.
Otin vähän hatusta nuo luvut, kun en nyt aivan tarkkaan muista noita kauppojen rahasummia, eikä ole OP auki tällä hetkellä, mutta toivottavasti selvensi tätä mitä haen tällä veivailulla ihan konkreettisesti :slight_smile: Tämä esimerkki ei ota huomioon verotusta, se vielä disclaimerina tähän loppuun.

2 tykkäystä

Itse haen vähän pidemmällä välillä n. 5-10% tuottoa usein. Esim nyt mulla on gofore ja Sanoma ainakin tällaisia, tosin Alan kokoajan pitämään sanomasta enemmän. Basware on ollut 17,5 tasosta ja pari stoppari lauennut ja ostettu vähän alempaa takas. Siinä kunnian himoisempi tavoite (osto pois pörssistä).

Lisäksi digia on odottamassa n. 5% nousua ja myyntiä, vaikka olenkin roikkunut siinä mukana vaihtelevasti 2,48 tasosta asti.

Vähän aikaa sitten oli etteplan (etteplan toki noussut lisää jotai 0,4 euroa) ja raute mm. Ja aspo + noho ja F-secure.

Kamuxit vieläkin salkussa.

1 tykkäys

NEL ostettu lisää.
PowerCell Sweden ostettu lisää
FuelCell Energy Inc ostettu lisää
Plug Power Inc tankkaus aloitettu
Umicore tankkaus aloitettu… pakko kun hinta ei tipu :wink:

1 tykkäys

Ostettu Harviaa 8,78, tosin vaan 2/3 osa toteutui… spekulaationa, että tullaan lähestymään Capmanin preemio hintaa joka oli mitä 9,25? Harviaa olikin jo onneksi salkussa 2 erää…! Vaikka olikin myöhässä ja ostettu ekat 7 eurolla + osinko. toinen erä olikin 8,6 ja nyt siis 8,78.

1 tykkäys

RSI:n tuijottelun jälkeen Nokia treidi taas menossa @3.0635 ja kylkiäisenä Nordea @6.48.

Voi olla, että NYSEn avaus olisi kannattanut odottaa, mutta katsotaan nyt…

2 tykkäystä

Muista varovaisuus @OldFeki nyt kun ostelet Nokiaa! (mikäli sananmukaisesti treidaat) :slight_smile: Nokia hakee nyt 1H-tasolla EMA4 breikkiä, ja hakee 15 min tasolla uutta HL:ää. Itse seurailen silmä kovana, mutta varovasti, koska en ota treidejä nyt keskellä koeviikkoa jos en ole aivan varma onnistumisesta.

5 tykkäystä

Kiitos varoituksesta Johannes - otan siitä vaarin. :slight_smile: Treidiksi on tarkoitettu. Turskaakin löytyy ihan riittävästi.

Olisi turvallisempi olo, jos olisi joku jota peesailla, mutta hiiren osoitin myyntinapilla mennään. :smiley:

2 tykkäystä

Siellä se harvia kiipeää kohti 9 eur and beond

PowerCell Sweden ostettu kahteen otteeseen tänään lisää.
Umicore Tankkausta jatkettu.

Nokian Rinkulat päästetty laitumelle. Tässä ei tunnu olevan mikään kiire päästä niiden mukaan, kun kurssi pyörii 24-28e maissa odottaen positiivisia uutisia. Katselen ostopaikkoja vuoden lopussa/ensi vuoden alussa, jos ja kun kuulee hyviä uutisia markkinoilta. Jotain käännettä tarvitsen tähän keissiin

Nyt vapautin hieman käteistä ja aion kasvattaa Qt possaa. Dovre Group ja Robit kiinnostaisi myös, hieman sadistisessa mielessä

3 tykkäystä