Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

Täällä on ihan meltdown päällä :wink:

Myyntiä: reveniota 20% omistuksesta. Melkein koko Nixut.
Osto: Pikkuisen Fodeliaa… niin ei ole ihan niin säälittävä positio.

1 tykkäys

Avidlyssä on jollain sellainen botti, että jos haluaa halvemmalla ostaa, niin voi laittaa ite myyntilaitaan arvon, niin siihen senttiä alemmas ilmaantuu alempi hinta! jos jotakuta kiinnostaa, en tiedä miten alas tällä tavoin voisi päästä. 4,88 on ylin osto. laitoin ite 5 euroon myyntiin 400 kpl ja siihen alle ilmaantui saman tien alempi arvo, poistin oman ja sekin poistui, laitoin takas ja se alempi palasi…!

2 tykkäystä

tämä tietysti romahduttaisi minun avidlyt… :smiley: en juuri nyt kaipaa lisää itse, mutta ihan verotuksellisesti voisin vähän myydä ja ostaa… varmaan jollain muulla sitten samat huolet.

Nokia taas pikku positiolla salkkuun seurataan ja lisäillään.

Tukitasojakin omaan silmään alkaa muodostua pikkuhiljaa esim. EMA50 30min kynttilöillä jonka alla tietysti stoppi tiukkana ja toine juttu mikä pistää silmään niin Bull volyymin kasvu parin viikon sisään. On tietty muitakin juttuja mikä puoltaa ostoja mieluummin kun myyntejä.
Saattaa sittenkin rueta virkoamaan noksu poksu :slight_smile:

2 tykkäystä

toivottavasti ollaan oikeassa, kunhan nyt ei kauheasti enää laskisi?

1 tykkäys

Monessa tapauksessa EMA50 antaa suuntaa trendistä mihin ollaan menossa :wink: Oikeastaan lyhyen ja keskipitkän ajan trendin näyttäjäna toimii tuo EMA50 ainakin itse sitä käytän aina perustyökaluna monella timeframella vähän jokapaikassa indekseissä ja osakkeissa, ei ainut mutta yksi hyvä.

timo hildenin rauhoittava ääni sai lisäämään pikkuisen reveä :smiley:

2 tykkäystä

Avattu minimipanoksella, Merin innoittamana, positiot NELiin ja Powercell Swedeniin. Energia-alan murros on itselleni vieras alue ja nämä laput toimivat motivaattoreina ottamaan alasta enemmän selvää. Ja toisaalta istuu myös strategiaan megatrendeihin nojaavasta sijoittamisesta kasvuyhtiöihin. :smiley: Vakavasti otettavien sijoitusten osalta jatkettu suunnitelman mukaista sisäänosto-ohjelmaa Talenomiin.

3 tykkäystä

Hilden pelasti päivän, paitsi minun. Nyt joutuisin ostamaan takas 5% kallimmalla😉 toisaalta suurin osa salkusta pysyi. Ei nyt ihan oikeita liikkeitä pelkästään. Tosin nixu oli työtapaturma.

Pitää seurailla tilannetta tienpäältä. Työreissua pukkaa. Jos vaikka vähän laskisi. Tai nousisi, ihan kummin vaan.

Itse otin ensimmäisen erän Plug Poweria laajennussopimuksen innoittamana hintaan 3,85.

https://www.ir.plugpower.com/Press-Releases/Press-Release-Details/2019/Plug-Power-Expands-Hydrogen-Supply-Chain-Partner-Network-in-Spain-with-CLH/default.aspx

2 tykkäystä

Ette viittis käydä kynäilemässä tuonne toiseen ketjuun listaa firmoista… Etsii kynää ja paperia… “kunhan vaan olen mandatum trader best vaihtanut”…

Hei Aston, totesin, että varsinkin OP on sikamaisen kallista ja uskomattoman hankala ja oman etunsa osalta sokea, niin olen vaihtamassa välittäjää ja samalla siirtyy firmakin salkku, siltä näyttää, jos ei OP ihan pikaisesti saa annettua hyvää tarjousta.

Sitten voi huonommin sijoittaa🤔

1 tykkäys

Katoin, että mulla on ollut 29 kpl kauppoja OP puolella, jota olen tavallisesti vältellyt, jos sen kertoo esim 5 eurolla, niin olen hävinnyt marraskuussa 125 euroa.

Hieman yllätykseksi päädyin ostamaan pitkän odottelun jälkeen Wärtsilää holdiin (9,3€). Harkintaan vaikutti:

  • inderesin analyysi
  • oma arvio Wärtsilän joidenkin toimialojen kehittymisestä (energy)
  • luottamukseni ko. analyytikkoa kohtaan
  • analyytikon kommentit ja tuki (vastaukset) kysymyksiimme Wärtsilä-ketjussa täällä foorumilla, erityisesti tieto huoltopuolen osuudesta yhtiön kurssissa
  • homman viimeisteli hyvä video tältä aamulta

Kiitos ja jäädään seuraamaan mitä 2020-luku tuo wärtsilälle tullessaan… Mielenkiintoinen vivahde portfolioon, kun en yleensä ole syklisten yhtiöiden fani.

9 tykkäystä

Samoin! Riipaistu siis Wärreä kohtuullinen erä salkkuun. Tätä seuraillut nyt jonkun aikaa, ja josko tosiaan ne pohjat olis nyt nähty.

5 tykkäystä

Täällä kans lisätty wärtsilää. Myyty fodelia rippeet.

6 tykkäystä

Tiedot myyty.

Lisäosto fellow finance @ 3,96e. Näköpiirissä on että lainavolyymit kasvaa, näkyvyys kasvaa ja pian ollaan > 4e tasoilla.

1 tykkäys

Aston, tuo seurakunnan erehtymätön näkijä ja ennustaja, tekee taas niin hyvää pohjatyötä, että sedänkin on ihan pakko katsoa, josko sakastin kaapeissa olisi irtokolikoita Wärren ostoon.

Masse-setä, FA, rikastuu nykyään ihan seurakuntalaisten pohjatyön ansioista :slight_smile:

10 tykkäystä