Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1)

NAS eilen ostettu 19,8 jja tänään myyty samoilla. Välissä 12% syöksy ja palautus

Ostettu pitkällä tähtäimellä Tallinkia @0,844

Saattaa olla tyhmää mutta olen nyt kevyesti ostellut ja käteisposition näyttäessä 34,1 % edelleen.

Aamulla avauksen jälkeen seuraavia:

  • Telia - uskaltaa todellakin nyt omistaa
  • Outokumpu - spekulatiivinen erä lisää - myyty yli 4 € pois
  • Caverion - käänne näyttää hyvälle ja ei varmaan todellakaan suurimpia korona kärsijöitä tämäkään
  • Nordea - valuu jo kenties liikaa - jos pankit kv tasolla pysyy pystyssä pullat hyvin uunissa
  • Ericsson - 5g ja USA. Luotto kova.
2 tykkäystä

Ostettu Kamuxia suht tiukalla stopparilla, katotaan miten menee

1 tykkäys

Caverion ja Telia itselläkin seurannassa juuri nyt.

3 tykkäystä

Myyty Nexstimit, Glastonit ja Storan shortit. Lisätty Herantista ja pilkki Remedyssä @11e.

Myyntiin meni Nordnetin Smart 15, luulin että jotenkin ymmärtäisin tätä kun sama periaate kuin mitä Tony Robinsson Money master the game kirjassaan kertoo, eli osakkeita ja korkoihin yms. (En muista oliko Ray Dalion malliin perustuva?)

Teorian mukaan tämän pitäisi olla aika vedenpitävä juuri kurssilaskuissa, noh voidaan ehkö todeta, ei todellakaan ole :smiley: Pieni voitto tästä omistuksesta tuli joka menee eteenpäin jonnekin muuhun järkevämpään kun saa myytyä.

3 tykkäystä

Ostettu remedy @11.6. seuraava lisäily kympin pinnasta jos sinne päästään :slight_smile:

5 tykkäystä

Ostoslistalla Kamux, Remedy ja Harvia :money_mouth_face:

3 tykkäystä

Salkku tyhjennetty suurilta osin keskiviikkona. Nyt käteispaino 90%. Capmania tarttunut salkkuun pudotuksessa ja Kamuxilla onnistuneet veivit, mutta muita ostoja vielä odottelen.

1 tykkäys

Osto (lisäys) Digia.

Lisäksi viime päivinä tasaisesti pienin erin olen lisännyt Handelsbankenin Eurooppa ja USA indeksejä, sekä kk-säästöllä korotetulla summalla kehittyviä.

Onnekkaasti olin aika isolla käteispainolla (olen edelleen), joten rauhalliset lisäykset valittuihin kohteisiin mahdollisia aika pitkään. Indeksilisäyksiin tämä lasku tulee tilattuna, ne oli niin julmetun kalliita jo.

Salkku melko tyhjä nyt, käteispaino 75%. Aasian indeksit möin helmikuun alussa, USAn viikko sitten, ETFt tämän viikon alussa ja suomalaiset osakkeet keskiviikkona. Osakesäästötilille jäi osinko-osakkeita sekä pari pikkufirmaa jotka olivat turskalla jo ennen pudotusta joten olkoot tovin, rahastoista bond-rahastoja ja Nordnet15 salkussa mutta aika epävakuuttavaa meno viimeisimmän osalta. Kultaan kannatti sijoittaa viime syksynä. Odottelen ensi viikon alkuun ennen kuin alan harkita ostoja.

1 tykkäys

Sampoa lisätty maltillisesti 36,80 €/kpl OST:lle. Olen valmis yhä lisäämään myöhemmin.

2 tykkäystä

Toinen erä Metsoa ostettu 28,60, perusteluja olen esittänyt jo aiemmin Metso-Outotec-ketjussa.

Lisäys: Myös Wärtsilää lisää 9,24

Ostettu erä Sampoa @36,65€ - ei malttanut enään olla lisäilemättä salkun tukijalkaa :slight_smile:

3 tykkäystä

ostettu kamuxia ihan jonkin moinen pino… pe 15 luokkaa, kasvu hyvää, saksa kääntymässä, nämä tiedot saatiin, silti kurssi laski.

4 tykkäystä

Ostettu QT @19.8€

1 tykkäys

Avattu hana Qt:lle ensimmäistä kertaa ja lisätty Remedyä hieman.

2 tykkäystä

Rikoin omaa sääntöäni vastaan ja myin koronan takia.

NoHo lähti, tilalle lisää Hunter Groupia.

Ei alun perin pitänyt myydä mitään koronan takia, mutta Hunter tullut alas n. 6 NOK hinnasta tasolle 3.5 NOK ja spot ratet vähitellen alkaneet nousta. Yhtiö hinnoitellaan nyt tasolle, jolla se oli ilman liikevaihtoa tankkereita odotellessa ja tilinpäätös pelkkiä kustannuksia. Jopa sen alle! Omistin entuudestaan Hunteria, mutta nyt iski sellainen ahneus että oli pakko lisätä.

Niin, ja sitten EUR treidaa NOK:iin erittäin edullisella kurssilla juuri nyt. Mitä ihmettä?

Odotan, että Nohon voi ottaa kyytiin myöhemmin kesällä halvemmin.

Edit: Näyttää siltä, että osui Hunter Groupiin aika tymäkkä lyhyen aikavälin pohjaostos isolla painolla!

1 tykkäys

Ostettu lisää pienet siivut Teliaa ja Cityconia,osingot talteen! Sampo tarkkailussa…